כסף וצרכנות

המשכנתאות התייקרו בעשרות אלפי שקלים: מה הנזק לכיס שלכם?

עליית מדד המחירים לצרכן בכ-5% מתחילת השנה ייקרה משכנתא ממוצעת בכ-33,000 שקל, לצד עליית ריבית הפריים, גם לעליית המדד השפעה משמעותית על ייקור המשכנתאות
מערכת ice | 
מחיר הדיור (צילום פלאש 90)
מדד המחירים לחודש נובמבר עלה ב-0.1% והשלים עלייה של 5% מתחילת השנה. עליית המדד מהווה השפעה דרמטית על נוטלי המשכנתאות ובניגוד לעליית ריבית הפריים והיא משפיעה לא רק על ההחזר החודשי אלא גם על קרן ההלוואה, כך לדוגמא, לקחו בחברה תרחיש של משכנתא בסך 1 מיליון שקל הכוללת שני מסלולים. 1/3 משכנתא בריבית פריים ו – 2/3 משכנתא בריבית קבועה וצמודה למדד.
ריבית הפריים עלתה מתחילת השנה ב3.15% וההחזר החודשי בגין מסלול הפריים התייקר בכ-566 שקל ויתרת המשכנתא במסלול בסוף השנה בגין המסלול תעמוד על 328,299 שקל. עם זאת המשמעות של עליית המדד ב- 5% ( על 2/3 מההלוואה ) היא תוספת של כ- 33,000 שקל לקרן ההלוואה.
 
מה קרה למשכנתא של מיליון שקל ( 1/3 בריבית פריים ו – 2/3 בריבית קבועה צמודה למדד ) מתחילת שנת 2022? בהחזר החודשי היא קיפצה ב-566 שקל ומדד המחירים לצרכן ייקר ב-77 שקל. סך כל ההחזר עומד על 1.018 מיליון שקל בתום שנה
לדברי מאור אוחנה, מנכ"ל "דרכנו", רשת לייעוץ משכנתאות, גם נוטלי המשכנתאות החדשות וגם מי שנטל משכנתא בשנים האחרונות צריך להיות היום הרבה יותר עירני לשינויים בריביות ובמדד המחירים לצרכן וצריך לבחון את ההלוואה לא רק על פי ההחזר החודשי אלא גם על פי העלות הכוללת של ההלוואה והגידול הצפוי בקרן ההלוואה כתוצאה מעליית המדד.
מכיוון שנכון להיום גם הריבית במשק וגם המדד במגמת עלייה כמעט כל מסלול משכנתא שנוטלי המשכנתאות ייקחו היום צפוי להתייקר בחודשים הקרובים ולכן כאשר בוחנים את התקציב לרכישת דירה יש לקחת בחשבון גם את העלייה בעלות הכוללת של המשכנתא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה