כסף וצרכנות

יקר לכם? ב-1 בינואר צפוי גל התייקרויות נוסף במשק

בעוד 10 ימים, עם תחילת השנה האזרחית החדשה צפוי זינוק רוחבי במחירים במשק שיתבטא בקניות בסופר, במחירי הדלק, המים, החשמל והארנונה לעסקים
מערכת ice | 
עליית מחירים (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
אם נדמה לכם שהכל יקר כבר עכשיו, חכו ל-1 בינואר: עם תחילת השנה החדשה צפוי גל התייקרויות נוסף במשק במחירי הקניות בסופר, מחירי הדלק, המים, החשמל והארנונה לעסקים.
בעוד 10 ימים, עם תחילת השנה האזרחית החדשה, צפוי זינוק רוחבי במחירים במשק – כך חשף היום אתר N12 שסקר את מוצרי הבסיס הצפויים להתייקר - ולהעמיד במבחן את הממשלה החדשה ובייחוד רה"מ המיועד נתניהו שהצהיר טרם הבחירות להקל על האזרחים.
גל ההתייקרויות הראשון צפוי להגיע בסופרים, לאחר ש-17 מתוך 20 היצרניות הגדולות כבר העלו מחירים. שטראוס ותנובה כבר העלו מחירים ובעקבותיהן גם החברות אסם וזוגלובק הודיעו לקמעונאיות שיעלו מחירי עשרות מוצרים. ספק אם נראה מאבקים נוספים של רשתות השיווק כמו למשל של שופרסל שניסה למנוע העלאות מחירים של יוניליוור ושטראוס אך לבסוף התקפלה.
 
התייקרות נוספת צפויה במחירי הדלק, מאחר והפחתת המס על הבלו שקבע שר האוצר היוצא ליברמן צפויה לפקוע בסוף החודש, והשר הנכנס בצלאל סמוטריץ' יצטרך למצוא מקורות מימון להאריך את הצו. במקביל חלה עלייה במחירי הנפט בעולם.
גם תעריפי המים צפויים לעלות בינואר ב-3.5% בעקבות העלייה במדד המחירים לצרכן ובמחירי החשמל. העלייה צפויה ליצור אפקט כדור שלג שיגרום לייקור גם במחירי תוצרת חקלאית כמו פירות וירקות, ואולי גם מסעדות ובתי מלון.
אם זה לא מספיק, אז גם תעריפי החשמל יעלו בחודש ינואר ב-8.2% (כפוף לאישור רשות החשמל). גם כאן צפוי כדור שלג, שכן עליית מחירי החשמל ייקרו גם מוצרים המיוצרים בארץ, וכן מסעדות ומקומות בילוי.
התייקרות אחרונה שצפויה לנו בינואר היא במחירי הארנונה, אם כי כאן מדובר בעיקר בארנונה לעסקים ולא למגורים. בסיס הארנונה יעלה בשיעור קל יחסית, של 1.37%, אך יש רשויות שכבר ביקשו להעלות את הארנונה בשיעור חד יותר, בעיקר לעסקים שיספגו מכה נוספת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה