כסף וצרכנות

מחירי הגבינה הצהובה ימשיכו לעלות? המכרז של משרד הכלכלה נכשל

על מנת להילחם במחירים הגבוהים של הגבינה הצהובה המיובאת, משרד הכלכלה החל במכרז חדש לגבינות צהובות מוזלות, אלא שזה נכשל לאחר שהיבואנים נקבו במחירים הגבוהים ב-25% ביחס לשנה שעברה
מערכת ice |  1
גבינות (צילום freepik)
בתחילת השנה רבים דיווחו כי הם לא מצליחים למצוא ברשתות השונות גבינה צהובה במחירים להם התרגלנו עד כה. הסיבה לכך היא תום המלאי של הגבינות שעמדו בקטגוריית המכס המוזל לשנת 2022. עם זאת, המכרז החדש שיצא בשנת 2023 כדי לטפל בבעיה זו נסגר לאחרונה וללא תוצאות.
עם פתיחת המרכז הבהיר משרד הכלכלה כי מדובר במכרז ליבוא 6 אלף טון גבינה צהובה, בבלוקים, למעדניות וכי ההצעה הכי זולה היא זו שתתקבל. עם זאת, בסוף המכרז התברר כי היבואנים הציעו מחירים הגבוהים ב-25% ביחס להצעות משנה שעברה שעמדו רק על 2.7 שקלים ל-100 גרם.
 
לאחר שההצעות השנה עמדו על כ-3.3 שקלים ל-100 גרם החליט דני טל, הממונה על המכרזים בתחום, לא להכריז על זוכה ועל קיומו של מקצה נוסף למכרז במטרה לקבל הצעות משופרות.
עם זאת, היבואנים מצדם מוסרים כי המחירים משקפים את העלייה במחירי מוצרי הגלם באירופה, שם עליית המחירים של גבינה צהובה עומדת כ-30%. נכון לעת זו ועד למקצה נוסף של ובתקווה מוצלח יותר למכרז, הצרכנים נדרשים לשלם יותר על הגבינות שאמורות להיות מוזלות ופי כמה וכמה מכך על גבינות מיובאות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פשוט יאוש
    יונה 02/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לא נותנים פשוט לכל אחד לייבא כמה ואיזה גבינה שהוא רוצה. על הדרך גם ליייבא חופשי אננס ופירות יער בלי שפע מגבלות מופרכות וארכאיות. בסוף לא מבינים למה האוכל פה כל כך יקר.
    סגור