כסף וצרכנות

תנובה בבשורה רעה ללקוחות: כמה תצטרכו לשלם יותר מעכשיו?

בהמשך להודעת המדינה על העלאת מחירי מוצרי החלב המפוקחים בכ-8.28%, תנובה הודיעה היום ללקוחותיה על עדכון מחירון מוצרי החלב. יעודכן מחיר מוצרי החלב הלא מפוקחים של תנובה בשיעור ממוצע של כ-4.65%, לאור הגידול המשמעותי בתשומות ובראשן מחיר החלב הגולמי. כמה תשלמו יותר?
מערכת ice |  2
עליית מחירי מוצרי החלב (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
חברת תנובה הודיעה היום (שלישי) ללקוחותיה בשוק הקמעונאי והמוסדי על עדכון מחירון מוצרי החלב. מחיר מוצרי החלב המפוקחים יעלה בשיעור של כ-8.28%, בהמשך לצו הפיקוח על המחירים שפרסמה המדינה ב-30.4.2023. כמו כן יעודכן מחיר מוצרי החלב הלא מפוקחים של תנובה בשיעור ממוצע של כ-4.65%, לאור הגידול המשמעותי בתשומות ובראשן מחיר החלב הגולמי.
המחירון הקמעונאי המעודכן של המוצרים המפוקחים יכנס לתוקף ביום רביעי, 4.5.2023. המחירון הקמעונאי המעודכן של המוצרים הלא מפוקחים יכנס לתוקף ביום ראשון 7.5.2023. כל המחירים לצרכן נקבעים על ידי הקמעונאים על פי שיקול דעתם, וללא התערבות תנובה.
  
בין מוצרי החלב הלא מפוקחים שמחירם הקמעונאי יעלה: יוגורטים, מעדנים, חמאה, קוטג', גבינה צהובה על המדף גבינות מלוחות ועוד. לאור העלייה החדה במחיר החלב הגולמי ומדדים נוספים, פרסמה ב-24.4 המפקחת על המחירים הודעה על עליית מחירי מוצרי החלב המפוקחים בשיעור של 16%. ב-30 באפריל 2023 נחתם צו חדש שעדכן את מחירי מוצרי החלב המפוקחים בשיעור של כ-8.28% בלבד.
החלב הגולמי מהווה רכיב מרכזי בעלות יצור מוצרי החלב (מעל 50% מעלות הייצור), ועומד נכון לרבעון השני של השנה על כ-2.43 שקלים לליטר. בשנתיים וחצי האחרונות עלה מחירו של החלב הגולמי בכ-50 אגורות, שמשמעותן תוספת של כ-450 מיליון שקל לעלויות הישירות של תנובה, זאת בנוסף לעלייה במחירם של תשומות רבות נוספות בארץ ובעולם: חשמל, דלק, מים, ארנונה, חומרי אריזה ועוד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    התועלת ממוצרי חלב
    יורם 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי זו הזדמנות להפסיק לצרוך מוצרים שיש חוסר ודאות לגבי התועלת הבריאותית או הנזקים שהם גורמים. כדאי לכתוב בגוגל את המילה חלב ולקרוא מה יש ואין בחלב.
    סגור
  • 1.
    הכל תלוי רק בנו הצרכנים, אם נהיה ממושמעים ונחרים רק לחו
    ייי 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הכל תלוי רק בנו הצרכנים, אם נהיה ממושמעים ונחרים רק לחודש המחירים ירדו מייד
    סגור