כסף וצרכנות

המחאה עולה למשק מיליארדי שקלים: הקניונים נטושים, המסעדות בצרות

במספר קניונים נרשמה צניחה בשיעור של 20%-50% בכמות המבקרים, מהנהלת דיזנגוף סנטר נמסר: ״לאחר שאפשרנו לבעלי החנויות להחליט אם להפעיל את עסקיהם או שלא, כולם פתחו הבוקר. בשעות הצהריים נרשמה ירידה של כ-20% מכמות המבקרים ביום פעילות רגיל״. גם המסעדות בצרות
מערכת ice |  5
עסקים קטנים (צילום freepik, unsplash)
אחרי שהכנסת העבירה הלילה בקריאה ראשונה את הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות, ארגוני המחאה פתחו הבוקר (שלישי) ב"יום שיבוש" ברחבי הארץ, עם חסימות כבישים ופעולות הפגנה ברחבי הארץ, כאשר גם חנויות סגרו, עסקים לא פתחו את שעריהם והקונים הבינו את המסר ולא הגיעו לקנות בעסקים שכן נשארו פתוחים אך משלמים מחר יקר.
על פי הנתונים שפורסמו ב"ישראל היום", במספר קניונים נרשמה צניחה בשיעור של 20%-50% בכמות המבקרים, מהנהלת דיזנגוף סנטר נמסר: ״לאחר שאפשרנו לבעלי החנויות להחליט אם להפעיל את עסקיהם או שלא, כולם פתחו הבוקר. בשעות הצהריים נרשמה ירידה של כ-20% מכמות המבקרים ביום פעילות רגיל״. 
שי ברמן, מנכ"ל איגוד המסעדות, הסביר כי: "בסך הכל יש ירידה משמעותית היום במסעדות בארץ. יש אזורים שסמוכים להפגנות שהעסקים, שם בחרו שלא לפתוח בכלל. לא מדובר בירידה רק באזור המרכז כי אם בכל הארץ. מסעדנים מאזור הצפון כמו בגליל העליון, בגליל המערבי, בחיפה, ובירושלים מדווחים על ירידה . באזור של צומת קפלן זה ברור, שם יש מסעדות שלא נפתחו בכלל".
יש לציין כי המשטרה מסרה עדכון עצורים במחאות נכון לשעה 14:50, על פיו עד עתה נעצרו 66 חשודים, כאשר 7 שוחררו, שהשתתפו במחאות והפרו את הסדר הציבורי. שוטרי משטרת ישראל פועלים מאז שעות הבוקר המוקדמות במספר רב של מוקדים בהם מתרחשות הפרות סדר.
 
במהלך הפרות הסדר נעצרו 66 חשודים: 33 חשודים נעצרו בהפרות סדר המתקיימות במחוז ת״א,  16 חשודים נעצרו במהלך הפרות סדר המתקיימות במחוז מרכז, 10 חשודים נעצרו בהפרות סדר המתקיימות במחוז ירושלים, 7 חשודים נעצרו בהפרות סדר המקיימות במחוז חוף.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אהוד ברק רק התעשר יותר.
    נגד הפגנות לא חוקיות 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ארגונים גדולים אנטי ישראלים בעולם ותומכי BDS, תומכי פלשתין וערבייה מממנים מהפכה ושלא ברך של בחירות- את המפגינים ואת מנהיגיהם
    סגור
  • 4.
    נו באמת
    רפאלה 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אנשים כבר לא יודעים על מה הם מפגינים ביכלל
    סגור
  • 3.
    לא לעולם חוסן
    ערן 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אצלנו בפריפריה הכל מלא מחרימים את תל אביב
    סגור
  • 2.
    מחאה
    פוקסי 07/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכסף שחברי הכנסת צריכים לקבל,,, חזירים העלו לעצמם את המשכורת לי לא משנה אני בן כה ןכה אין לנו לפשוטי העם כסף חזירים בני חזירים
    סגור
  • 1.
    שקר בכתבה
    חיים 07/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הייתי אתמול בקנין והוא היה מלא מאד
    סגור