כסף וצרכנות

"אם הפירות לא ייקטפו בהקדם, מאות טון ילכו לפח"

יוסי ויפתח, אחים מפוני גוש קטיף שמנהלים מטע דרומית לאשקלון, שיתפו במצוקת החקלאים. עובדי חברת ברקת התגייסו למאמץ הלאומי: "ללא מתנדבים נוספים, לא יוכלו לסיים את הקטיף בזמן. נדרשות ידיים רבות. יש למנוע מהסחורה להיזרק". 
מערכת ice |  1
חקלאות בזמן מלחמה (צילום shutterstock, פלאש 90/ עבד רחים כתיב)
עובדי חברת המימון לנדל"ן, ברקת, התגייסו למען חקלאים באזורי העימות. עובדי החברה הצטרפו לקטיף רימונים סמוך לבת הדר, דרומית לאשקלון. כל עובדי המטע בשגרה הינם עובדים זרים שנמלטו עת החלה המלחמה, ובעלי המטע נותרו לבדם בשיא העונה עם כ-500 טון פרי שיש לקטוף וללא ידיים עובדות.
יוסי ויפתח, אחים אשר המטע בבעלותם, מספרים כי "אם הפרי לא ייקטף בהקדם, מאות טון רימונים יזרקו לפח. אנו זקוקים לידיים רבות כדי להספיק לקטוף את הפרי בהקדם, בטרם ירקב". מטע הרימונים, מזן Wonderful, נשתל לפני כ-20 שנה על ידי יפתח ויוסי דפנה, שני אחים חקלאים מפוני גוש קטיף שפונו בשנת 2005 ליישוב ניצן בו שוכנו אז המפונים.
 
את המטע שתלו השניים בסמוך לבת הדר וכיום הוא פרוס על כ-90 דונם ועליהם כעת כ-500 טון פרי. מחברת ברקת מסרו כי: "ללא מתנדבים נוספים לא יוכלו האחים לסיים את הקטיף בזמן. קצב העבודה של מתנדב לא מנוסה, לא מתקרב למהירות הקטיף של העובדים שנטשו ולכן נדרשות ידיים רבות".

ברקת קטיף רימונים לסיוע בקו העימות (צילום: באדיבות החברה)
"היום ראינו במטע מאות עובדים אבל המון רימונים עוד נותר על העצים. האחים דפנה מחכים למתנדבים נוספים שיסייעו וימנעו מהסחורה להיזרק", הוסיפו בחברת ברקת. לתיאום הצטרפות לקטיף ניתן ליצור קשר ישירות עם יוסי בנייד – 0545684940.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עדיף שירקבו
    כלבה לא מרוסנת 11/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הפירות והירקות במחירים מטורפים ואנחנו נכים וקשישים לא יכולים לאוכל אותם וצריכים לאכול לא בריא ולסבול, לא צריך לעזור לעשירים
    סגור