כסף וצרכנות

חרם על זארה: בעקבות המלחמה בעזה - הלקוחות מאיימים על הרשת

לאחר שדווקא הישראלים הם אלו שנפגעו מהחלטתה לוותר על מבצעי בלאק פריידי במדינה, פעילים פרו-פלסטינים סוערים נגד החברה. לדבריהם, הקו האופנתי החדש של הרשת הספרדית לוקח השראה מ"רצח העם שישראל מבצעת ברצועה". לאחרונה ספגה ביקורת כשהעלתה דווקא קולקציית סריגים ירוקים - צבע החמאס
מערכת ice |  1
חרם על זארה (צילום Magma Images, shutterstock)
בשעות האחרונות (ראשון) תומכים פרו-פלסטינים מכריזים כי יחרימו את רשת האופנה הבינלאומית זארה. לאחר ששיתפה ברשתות החברתיות את הקמפיין החדש שלה, כמה מהגולשים המזוהים עם תמיכתם בעזה התרעמו על הקו האופנתי. לדבריהם, זארה לקחה השראה מ"רצח העם שישראל מבצעת ברצועת עזה", כך על פי תמונות הקמפיין. אלה החליטו להחרים את רשת האופנה לאלתר.
בעוד במרבית החנויות ברחבי הארץ ציינו לאחרונה על אף אירועי המלחמה את חג הקניות שנועד להקל מעט על הכיס הישראלי החנוק ממילא גם בימי שגרה, חברת האופנה הבינלאומית זארה, האהובה במיוחד על הישראליות, ביטלה בישראל לאחרונה את המבצעים השנתיים המסורתיים של בלאק פרידיי.
 
המהלך קומם על החברה את הגולשים מכיוון שבזמן שבכל אירופה נהנים מהנחות משמעותיות, החליטו במותג הידוע לדלג דווקא על מדינת ישראל. באופן טבעי לא ניתן לנתק את ההקשר לקבלת ההחלטה, שהוא המלחמה בעזה, וכתוצאה ממנה גם את הפחתת הטיסות הבינלאומיות. 
 
​גורמים בענף מסבירים כי המודל העסקי של קבוצת זארה מתבסס על קבלת סחורה חדשה פעמיים בשבוע, באונליין ובחנויות. בעקבות הטבח ב-7 אוקטובר בהם עובדי זארה מירושלים התבטאו נגד ישראל ברשתות החברתיות, ובחברה הגיבו כי הם "מגלים אפס סובלנות לתומכי טרור".
באחד מפרסומי החברה מצולמת דוגמנית עם קולקציית הצעיפים החדשה של המותג. צעיף צמר ארוך ירקרק עם עיטורי פרנזים, כאשר ברקע דלת אדומה בוהקת, מיד תפס את עיניהם של העוקבים וגרמה להם לתהות האם למעשה החברה מקדמת דווקא את צבעי פלסטין?
 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ממילא הכל סמרטוטים (ל"ת)
    מי קונה שם?! 12/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור