כסף וצרכנות

שמן הזית נעלם מהמדפים בישראל: זו הסיבה שקשה למצוא

מכירות שמן הזית בישראל ירדו ב־2023 ב־10.1% ל־8.9 מיליון ליטר בלבד. יש לציין כי מהנתונים עולה כי 58% משמן הזית בישראל ב־2022 הגיע מחוץ לישראל. המגדלים המקומיים נהנו מנאמנות של לקוחות, אבל בימים אלו המותגים הישראלים במצב לא פשוט והם העדיפו להפחית פעילות
מערכת ice |  3
שמן זית-אילוסטרציה (צילום pixabay)
אם אתם מחפשים במדפי הסופרמרקטים בישראל שמן זית, אל תתפלאו אם לא תמצאו שפע יוצא דופן. מסתבר שהמחסור העולמי פוקד גם את ישראל, שבה לא מעט מגדלים מקומיים. מזג האוויר הקשה, לצד המלחמה, גרמו לזינוק במחירים ועיקר הסחורה בישראל כעת, אחרי שנפגעה מהירידה בעבודה ביד מרדכ ומגדלים מקומים נוספים, מגיעה מטורקיה.
סטורנקסט חשפה כי מכירות שמן הזית בישראל ירדו ב־2023 ב־10.1% ל־8.9 מיליון ליטר בלבד. יש לציין כי מהנתונים עולה כי 58% משמן הזית בישראל ב־2022 הגיע מחוץ לישראל. המגדלים המקומיים נהנו מנאמנות של לקוחות, אבל בימים אלו המותגים הישראלים במצב לא פשוט.
 
שטראוס היא השולטת בשוק על פי כלכליסט, עם מכירות בכמעט 350 מיליון שקל דרך יד מרדכי, שמהווה כ־18.8% מהמכירות. המותגים הפרטיים מחזיקים כמעט 17% מהשוק, ויסוצקי עם כ־8.7%, סוגת 5% עם עץ הזית, שמן זית מיובא.
הזינוק במחירי שמן הזית בעולם היה יותר מדי למותגים הישראלים, שבחרו על רקע המצב הכלכלי הלא פשוט שגרמה המלחמה לא לגלגל זאת אל הלקוחות. שטראוס לעומת זאת המשיכה בשלה והודיעה על עלייה פשוט ענקית של 25% במחירי שמן יד מרדכי, ויסוצקי את מחירי השמן של זיתא ב־10%.
משטראוס נמסר בתגובה לכלכליסט: "בשנה האחרונה קיים מחסור משמעותי בחומר הגלם בעקבות התפוקות הנמוכות של הגידולים ותנאי מזג האוויר בארץ ובעולם. בנוסף לכך, מפעל יד מרדכי נמצא באזור העוטף והיה סגור במשך חודש ולא ייצר. אנו עושים ככל שניתן במטרה לספק את שמן הזית לרשתות".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אפשר להסתדר גם בלי שמן זית (ל"ת)
    אאבב 01/2024/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 2.
    נמאס מהתירוצים של הטייקונים
    מממ 01/2024/28
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שטראוס."המפעל בעוטף היה סגור חודש" כאילו שהעצים הפסיקו לתת פרי. יש בארץ מספיק מפעלים והעצים הם אותם עצים. ונמאס מהשקרים המניפולטיביים של החברות שעושקות אותנו בשם הרפורמה. בשם המלחמה. בשם הסגר. בשם הקורונה. בשם החוטים. בשם הממשלה. ולתפארת מדינת ישראל!!!
    סגור
  • 1.
    מה שמציגים כאן כמותגים ישראלים לפחות חלק מוכרים שמן
    בגדי המלך החדשים 01/2024/28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שמיובא מחו"ל
    סגור