כסף וצרכנות

דואר ישראל לקראת שינויים? קרעי בהחלטה דרמטית

משרד התקשורת: סניפי דואר בפריפריה יחוייבו בפרישה רחבה וברמת שירות גבוהה יותר לציבור. שר התקשורת, שלמה קרעי: "הקפאנו לאלתר סגירת סניפים לפני כשבעה חודשים כדי לעצור את הפגיעה בפריפריה, ועכשיו אנו מסדירים את מנגנון הסגירה בפריפריה ברישיון תוך מתן דגש על פרישה רחבה, זמני המתנה קצרים ורמת שירות גבוהה"
מערכת ice |  1
דואר ישראל (צילום shutterstock)
משרד התקשורת פרסם היום שימוע משני לתיקון הרישיון הכללי של חברת הדואר, במסגרתו הושם דגש מיוחד על תושבי הפריפריה החברתית-כלכלית, שהם המשתמשים העיקריים של שירותי בנק הדואר. 
במסגרת השימוע, מוצע כי ביישובים באשכולות חברתיים-כלכליים 1-5, המרחק בין סניף לבין 90% מבתי האב ביישוב לא יעלה על 2 ק"מ ביישובים עם למעלה מ-10,000 תושבים, ולא יעלה על 4 ק"מ ביישובים של עד 10,000 תושבים (כיום המרחקים עומדים על 3 ק״מ ו-6 ק״מ בהתאמה).
 
בנוסף, מוצע כי זמני ההמתנה בסניפים ביישובים אלו לא יעלו על 10 דקות לצרכן בממוצע, בחצי שנה שלפני סגירת סניף, ועם התחייבות לאותה רמת שירות בשנה שלאחר מכן - בכל נקודת שירות שחברת הדואר בחרה להעביר אליה פעילות של נקודת שירות אחרת שנסגרה. זאת ועוד, הובהר כי החברה רשאית לספק שירות ביחידות דואר בקדימות למזמיני תור מראש, אולם אינה רשאית לסרב לתת את שירותיה למי שלא הזמין תור מראש. 
השימוע המשני מגיע לאחר פניות ותלונות רבות שהתקבלו במשרד התקשורת, בעניין סגירת נקודות שירות ("יחידות דואר") על ידי חברת הדואר, שגרמה לפגיעה משמעותית בשירות לציבור ובנגישות הציבור לשירותי החברה בנקודות השירות, ובהמשך לשימוע שפורסם ביום 21 ביוני 2023. יצוין, כי מהנתונים המצויים בידי המשרד עולה שמאז שנת 2023 נסגרו 56 סניפי דואר. החברה נדרשה להשיב לשימוע המשני עד 18.2.24.
שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי: "הקפאנו לאלתר סגירת סניפים לפני כשבעה חודשים כדי לעצור את הפגיעה בפריפריה, ועכשיו אנו מסדירים את מנגנון הסגירה בפריפריה ברישיון תוך מתן דגש על פרישה רחבה, זמני המתנה קצרים ורמת שירות גבוהה. הפרטה כן ומהר, אבל בלי מהלכים שיפגעו בשירות לציבור וממילא יפגעו בהצלחת תהליך ההפרטה".
מנכ"לית משרד התקשורת, עינבל משש: "שירותי חברת הדואר ובנק הדואר חיוניים לכלל האזרחים וביתר שאת בפריפריה. נמשיך להוביל צעדים ולקבוע כללים אחידים שיבטיחו כי הציבור יזכה לקבל את השירות לו הוא ראוי".
מדואר ישראל נמסר: "פרטי השימוע הועברו לחברה לפני זמן קצר, לאחר הפרסום בתקשורת. נלמד את הפרטים ונתייחס בהתאם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כמה זמן לוקח למסור דואר אשום
    אזרח 02/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ב 17/01/24נשלח אליבדואר רשום ת'ז ביומטרי ועד היום לא הצלחתי לקבלו גם לאחר פניות למודיעין דואר ומסירת כל הפרטים שנדרשו
    סגור