תוכן שיווקי

סיבות לתחזק בלוג וליצור תוכן על בסיס קבוע

תוכן מקודם |
blog (צילום יח"צ)

בלוג. לאנשים שלא ממש מעורים בעולם האון ליין, המילה בלוג נשמעת כמשהו של צעירים, תל אביבים כאלו שיושבים בבתי קפה, היפסטרים עם לפטופ שהסמל של אפל זוהר להם מאחורי המחשב, והם, הם מבסוטים, מתעדים את העולם וכותבים בלוג. בלוגרים, נו, עוד מקצוע שכזה. או כאילו מקצוע. כי לשבת כל היום ולכתוב בלוג, כמה פרנסה כבר יכולה להיות מזה, לא? יצא לי להיתקל בבעלי עסקים שהשקיעו הון תועפות באתר שלהם, וכשהצעתי להם לכתוב בלוג, עוד לפני שנכנסתי לרזולוציה של מה הוא נותן להם, לא התאפקו והחלו לגחך. הרי מה להם ולכתיבת בלוג, מה הם, בלוגרים? כאלה שיושבים בבתי קפה ולא עושים כלום כל היום? 

האמת לא יכולה להיות רחוקה יותר. כי האמת היא, שבלוג כבר מזמן חצה את גבולות "היומן האישי" של ח'ברה שנהנים לכתוב ברשת ולחברים שלהם. כתיבת בלוג היא מזמן, לא רק כלי של בלוגרים להפוך למובילי דעת קהל ברשת. כתיבת בלוג, במיוחד בעולם העסקי, היא דרך מעולה לייצר תוכן רלוונטי ואיכותי לגולשים שלנו. כפי שיודע כל אדם שעוסק בשיווק באינטרנט, תוכן בלי ערך הוא תוכן לא מעניין, ותוכן לא מעניין הופך את האתר שלנו ללא מעניין, מה שהופך את העסק שלנו בעיני הגולשים ללא מעניין, ומכאן הדרך לחוסר מכירות ברשת, היא קצרה בהחלט. 
לאתרים של עסקים חדשים, לא כאלה שהשם שלהם מתחיל בקוקה ונגמר בקולה, אלא עסקים קטנים יותר ולא ממותגים, שימוש בבלוג באתר, זאת כנראה הדרך היעילה ביותר לספק תוכן שיוביל למיתוג. שיווק באמצעות תוכן, לטווח הארוך, זאת הדרך הנכונה לקדם עסקים ברשת. יצירת תוכן על בסיס קבוע, היא חובה עבור עסקים שרוצים לראות את האתר של העסק שלהם מתקדם. הרי זה כבר מזמן לא סוד גדול, כן? אתר בלי תנועה, כזה שלא מופיע בעמוד הראשון, או במקרים מסויימים גג בעמוד השני, שווה ערך לאתר שלא קיים. הרי אם אתר מסויים לא נמצא בעמודים הראשונים, אין לו תנועה, אם אין לו תנועה, אין לקוחות, אם אין לקוחות, אין מכירות. ואם אין מכירות אפשר להתקפל, וללכת לים. 
אז קודם כל בואו נעשה שינוי בחשיבה- בלוג? מזמן לא נחלתם של היפסטרים מאגניבים שיושבים כל היום בבתי קפה וכותבים על היום-יום שלהם. בלוג זאת דרך לעסקים, ליצור תוכן אותנטי, לא מכירתי, על המוצרים שלהם, העסק שלהם, הסביבה בה העסק שלהם נמצא, ולמעשה, לייצר כל פיסת תוכן שתעזור להם להוציא את השם שלהם החוצה. בבלוג לא חייבים רק לכתוב, אפשר להוסיף טקסט קצר ולהעלות פוסט שכל כולו תמונות מדהימות, או סרטון וידאו שמראה איזשהו כנס שהתרחש לאחרונה. אז אחרי שהבנו שבלוג הוא כלי שכל עסק יכול וצריך להשתמש בו ושלאף אחד אין למעשה בעלות עליו, בואו נבין 4 דרכים שבעזרתן הבלוג של העסק שלנו, יכול לעזור לנו למנף את האתר והעסק.
1-    מיתוג ומיצוב השם שלנו- ברגע שהבלוג שלנו פרודוקטיבי, הוא מייצר ערימות של תוכן ומוכיח לקוראים שלנו שאנחנו יודעים על מה אנחנו מדברים, הפעולות הבאות מתרחשות: א. הקורא מבין שאנחנו יודעים על מה אנחנו מדברים, מה שבאופן טבעי עוזר למצב אותנו כמבינים בתחומינו. ברגע שאנחנו מספקים לגולש תוכן איכותי, בעזרת מאמר אינפורמטיבי ולא מכירתי, אלא נטו מגישים לו מידע שיכול להיות שימושי עבורו, מבלי שהוא חש שאנחנו מנסים למכור לו, מערכת האמון בינינו מתחזקת, מה שיגדיל את הסיכויים שהוא גם ירכוש מאיתנו. ב. השם של העסק שלנו יוצא החוצה ככאלו שמבינים על מה הם מדברים. הגולש אומר, "אוקיי הנה מותג שאולי לא הכרתי לפני, אבל לא מדובר בחאפרים שלא מבינים על מה הם מדברים, אלא על חברה רציניים שיודעים את העבודה".
2-    חיזוק מערכת היחסים בינינו לבין הגולש- מתקשר ישירות עם סעיף א' מלמעלה. ברגע שאנחנו יוצרים תוכן ניטרלי, לא מכירתי וכזה שכתוב בשפה ברורה, שלא משתמעת לשתי פנים, (גולשים שונאים לקרוא מאמרים שהם מרגישים שבין השורות מנסים "להשחיל" להם), אנחנו יוצרים אמון עם הגולש, אנחנו הופכים סמכותיים ואמינים בעיניו. תחשבו על זה ככה, הגולש עכשיו היה אצלנו באתר וקרא מאמר. במקום להרגיש שהוא קורא עכשיו תשדיר מכירתי, שכל מילה שניה היא "מבצע! עכשיו! קנה, קנה, קנה כאילו אין מחר", הוא נהנה ממה שהוא קורא, הוא מתחבר לכתוב, הוא לומד משהו חדש, הוא מתעניין, הוא אפילו שוקל להפיץ את זה לחברים שלו, כדי שגם הם יקראו את המאמר שלכם. הוא מקבל אצלכם ערך מוסף. אגב, זה לא חייב להיות טקסט כתוב של אלפי מילים. תוכן איכותי יכול להיות גם בדמות תמונות מרהיבות. בני האדם הם אנשים ויזואליים, לא? אם בבלוג שלכם יש פוסט שמדבר על העסק שלכם ומצורפים לאותו פוסט המון תמונות אותנטיות, הדבר בהחלט יכול לייצר אמינות אצל הגולש, והוא מצידו ירצה ליצור אתכם קשר, כי נגעתם בו, כי התמונה שלכם דיברה אליו, כי הטקסט שלכם שכנע אותו, בגלל שלא ניסיתם למכור לו. כשמייצרים תוכן שיוצר אמינות ולא מנסים למכור כל הזמן, מוכרים הרבה יותר. בעולם האון ליין, לגולשים יש ים של אפשרויות. אם אתם לא תתנו ערך מעניין, המתחרים שלכם יתנו, ואותו גולש, שהוא לקוח פוטנציאלי, ימצא את עצמו בדומיין אחר.
3-    Seo – כן, ההשפעה של בלוג איכותי משפיעה בצורה ישירה על קידום האתר שלכם.
קידום אתרים אורגני הוא הכרחי להצלחת האתר והעסק. בלוג איכותי שמתפקד כמו שצריך ומעניק ערך, יעזור לאתר שלכם להשיג תוצאות טובות יותר במנוע החיפוש של גוגל. נכון, אופטימיזציה לתמונות, קישורים שבורים, דומיין, כותרות חיצוניות ופנימיות, הם דברים שבהחלט חייבים להתייחס אליהם כשאנחנו רוצים לקדם אתר, אבל איזו דרך יעילה יותר לייצור תוכן חדש שמתאנדקס בגוגל ועוזר לאתר שלכם להתקדם, מאשר לכתוב בלוג באופן קבוע. תחשבו על כל הפלוסים שהאתר שלכם מקבל מכתיבת בלוג. קודם כל, יש לכם מקום בו אף אחד לא מגביל אתכם. אתם יכולים לכתוב כמה טקסט ומילים שאתם רק רוצים, זה שלכם. אתם יכולים לייצר אלפי מאמרים ולשבץ מילות מפתח רלוונטיות באיזה טקסט שרק תחפצו (כמובן בצורה הגיונית ולא בשיטות גרילה מפעם, אחרת הגולש לא יקבל שום ערך מהתוכן שלכם). גוגל רוצה לראות מגמה של התפתחות הרי, וכתיבת בלוג והזרמת "דם חדש" לאתר שלכם היא הכרחית. כמה שיותר תכנים חדשים, יותר טוב לקידום האתר. במידה והתוכן שלכם הוא אכן איכותי ומעניין, האלגוריתם של גוגל מזהה כי התוכן רלוונטי, נותן ערך מוסף לגולשים וכך האתר שלכם נתפס כאתר סמכותי יותר. אתר סמכותי יותר = סיכוי גבוהה יותר שהוא יתקדם בתוצאות החיפוש. ברגע שהאתר שלכם לא מעניין, הגולשים מגיעים ובורחים ממנו, הbounce rate של האתר עולה. מה שאומר לגוגל, הלו, זה אתר לא מעניין, הגולשים מגיעים ועושים אחורה פנה. התוצאה? המיקום של האתר יפגע, כי הוא ייתפס כלא מעניין. תוכן מעניין יכול ליהנות מרוח גבית אורגנית. אם גולש נתקל בתוכן שלכם ואהב לקרוא אותו, קיים סיכוי שהוא ישתף את התוכן ברשתות החברתיות שלו. ברגע שהוא משתף את התוכן שלכם בפייסבוק האישי שלו, או אפילו בקבוצת וואצאפ גדולה, אתם נהנים מחשיפה אורגנית שלא שילמתם עבורה, וגולשים חדשים שיכולים להיות לקוחות פוטנציאליים, נחשפים לשם שלכם, רואים שאתם יודעים על מה אתם מדברים, גם הם תופסים אתכם אמינים וככה החשיפה האורגנית יכולה להיות מתורגמת למכירות. רק תחשבו שאם לא הייתם כותבים את אותו מאמר, אותו גולש לא היה משתף אותו, וכל החברים שלו לא היו מגיעים לאתר שלכם לעולם.
4-    שיווק באינטרנט מבלי לשווק- נשמע מורכב? אבל זה פשוט מאוד. כשאנשים חושבים על שיווק באינטרנט או בכלל, האסוציאציה הראשונה שעולה להם לראש היא תמיד מכירות. באנרים של מכירות, מודעות, פרסומות. לא. כשיש לכם בלוג, אתם יכולים לייצר תוכן מכירתי מבלי שהגולש ידע או ירגיש שאתם מנסים למכור לו.
הרי לכתיבת הבלוג יש מטרת על. מטרת העל היא לא לכתוב כי זה מגניב, אלא לכתוב כי באמצעות התוכן הניטרלי, הסיכוי שנביא את הגולש לבצע רכישה הוא גדול יותר משלט שנצעק בואו תקנו! תחשבו על עצמכם, נכון שאתם לא משתגעים על המוכרים האלה, שברגע שאתם נכנסים לחנות מתנפלים עליכם? עוד יותר מרגיזים הם המוכרים האלה שלא משנה איזה משקפיים תמדדו, איזו חולצה תלבשו, או על איזה תיק תסתכלו, הכל יישב עליכם מדהים ויפה. חוסר אמינות משווע. האתר הוא כאמור החנות שלכם. אתם לא רוצים שהגולש שמגיע לתוכן שלכם ירגיש שמתנפלים עליו ומנסים למכור לו, נכון? לכן בלוג פעיל שמייצר תוכן חדש וניטראלי, יגרום לגולש להרגיש בנוח כל הזמן בחנות שלכם. הוא מצדו יכול להסתובב בשקט ולראות איזה מוצרים יש לכם ומה אתם כותבים עליהם (ועל העסק והתחום) ואתם מצדכם תיהנו משהות ממושכת באתר שלכם, שהסבירות שהיא תתורגם למכירות בפועל, היא גבוהה מאוד. זכרו אנשים לא אוהבים להרגיש שמוכרים להם בכח. אחת לכמה מאמרים זה יהיה בסדר לכתוב תוכן קצת יותר שיווקי שמטרתו למכור, אבל חשוב כמובן להיות זהירים במסרים ולא לגרום לגולש לתחושת חנק. החכמה היא אגב, גם במאמרים הכי ניטראליים שלכם, להוסיף קריאה לפעולה, שתעזור לגולש לבצע רכישה. למשל תוכן אינפורמטיבי, שבסיומו תוכלו להוסיף משהו בסגנון, אם המאמר הזה עניין אותך ושרדת את כולו, דע שהחודש יש לנו מבצע כזה וכזה. בשביל עוד פרטים לחץ כאן, ואז להוסיף קישור לדף המיועד. הכל חייב להתבצע בנחמדות ונעימות. תוכן שיווקי מייצר מכירות. זאת השקעה לטווח ארוך. זכרו זאת. כל פיסת תוכן, בין אם זה טקסט, תמונה, או סרטון וידאו, יכולה להיות ההבדל בין רכישה באתר לאי ביצוע רכישה. 
כל אתר ועסק חייבים שיהיה להם בלוג. אפשר לכתוב על מוצרים חדשים, כנסים, אירועי חברה, מאחורי הקלעים, חדשות מהתעשייה  ועוד. בסופו של יום, בלוג שכתוב בצורה מקצועית, התכנים מועלים בו בצורה שוטפת, הבלוג מייצר ערך עבור הגולש, וקל לשתף את הפוסטים שבאתר לפלטפורמות אחרות, נותן בוסט משמעותי למיקום האתר במנוע החיפוש, ובטווח הארוך הוא מגדיל מכירות ויוצר יחסי גומלין עם גולשים ולקוחות פוטנציאלים. כתיבת בלוג זה לא תהליך של זבנג וגמרנו, זה לא שמחר האתר שלכם יעלה 2 פוסטים והיקף המכירות יגדל משמעותית. מדובר בתהליך לטווח ארוך (כמו כל דבר הקשור בקידום אתרים אורגני) שיש להשקיע בו תכנון, מחשבה וזמן. אבל ברגע שהבלוג צובר תאוצה והפוסטים נחשפים לכמות גדולה של גולשים, אתם תופתעו לראות כיצד דירוג האתר משתפר ואיתו המכירות והלידים שהאתר שלכם מייצר.

 
תגיות בלוג
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פלטפורמת בניית אתרים
    ולנטין 11/2016/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חברים מי שרוצה אתם מוזמנים להירשם לקורס שיתן לכם הדרכה על פלטפורמה שבונה בשבילכם בלוגים, אתרים. בנוסף ילמד אותכם איך לשווק. http://bit.ly/2dFNtju
    סגור