תוכן שיווקי

5 עצות לדרך חדשה

תוכן מקודם |
livnat (צילום יח"צ)
מאת : לבנת קיזנר**
 
רגע לפני שאתם יוצאים לדרך חדשה ופותחים את העסק עליו תמיד חלמתם, ריכזתי עבורכם חמישה צעדים ראשונים וחשובים לביצוע:
 
1. בדיקת היתכנות עסקית - לפני שבוחרים אפילו את שם העסק, חשוב מאוד לבצע בדיקה מקדמית של ההיתכנות הכלכלית של עסק מסוג זה. זהו שלב של איסוף מידע על הענף וביצוע בדיקות בסיסיות שיאשרו לכם שאכן העסק צפוי לקיים את עצמו ואף להצליח. נדבך חשוב בבדיקת ההיתכנות הינה זיהוי מראש של נקודת האיזון  בכדי לדעת האם יש לעסק פוטנציאל להצליח. שלב הזה הוא קריטי ומאפשר לקבל תמונה אובייקטיבית ונכונה אודות העסק אותו אנו מעוניינים לפתוח.
 
2. יצירת קשר עם הרשויות - הצעד הבא הוא יצירת קשר עם הרשויות, וזאת עוד לפני ביצוע העסקה הראשונה. זוהי רשימת הרשויות שיש לפנות אליהם מיד עם פתיחת העסק:
 
א. רשם החברות - במידה והחלטת לפתוח חברה בע"מ
ב. רשם השותפות - במידה והחלטת לרשום שותפות 
ג. מע"מ - לצורך פתיחת תיק במע"מ 
ד. מס הכנסה - לצורך פתיחת תיק במס הכנסה 
ה. המוסד לביטוח לאומי - לצורך פתיחת תיק ביטוח לאומי 
ו. בנק - לצורך פתיחת חשבון עסקי 
 
3. העסקת עובדים – פתיחת עסק חדש מצריכה לרוב גיוס עובדים . עוד לפני שאתם מחליטים לגייס עובדים, עליכם ללמוד את מערכת היחסים המורכבת הנוגעת ליחסי עובד מעביד.
 
ראשית, חשוב מאוד לברר האם חלים על הענף העסקי שלכם הסכמים קיבוציים  וצווי הרחבה מחייבים. במידה וכן, עליכם  להתאים את ההתקשרות החוזית עם העובדים שגייסתם לתנאים הקבועים בהסכם הקיבוצי והצווים המחייבים.
 
שנית, מועמד שנמצא מתאים למשרה המבוקשת והסכים לתנאי השכר המוצעים על ידכם, חובה להחתימו על חוזה עבודה שהוא למעשה הסכם העסקה ביניכם הכולל את כל התנאים והחובות החלים עליכם ועליו.
 
נושא נוסף שיש לקחת בחשבון בעת גיוס עובדים הינו חוק פנסיה חובה. החל משנת 2008 נכנס לתוקפו צו ההרחבה הקובע ביטוח פנסיוני מקיף במשק. הצו קובע כי עובד זכאי לביטוח פנסיוני וכי החובה תחול על השכר המשולם לעובד או השכר הממוצע במשק כפי שיעודכן מעת לעת, הנמוך מבין השניים.
 
4. הכשרות מקצועיות – כל עסק, ובוודאי עסק חדש, חייב לשמור על אחידות וחדשנות בהתאם לכללים שיקבעו על ידו. הדרך הטובה ביותר ליצור אחידות וחדשות הינה בהקמת מערך תדרוך שיתפעל באופן שוטף את העובדים על פי הדוקטרינה של העסק. ארגון שמשקיע מראש במערך עדכני של הכשרות מקצועיות מצמצם את החשיפה של העסק לכשלים ומבטיח תפוקה גבוהה יותר של העובדים. יתרון נוסף של מערך כזה הינו סיוע לעובדים הזקוקים לכלים נוספים במילוי תפקידם. לדוגמה, עובד שנדרש לקורס אנגלית עסקית , על מנת שיוכל לנהל מו"מ אפקטיבי עם ספק חדש בחו"ל.
 
5. בניית תוכנית עסקית - רבים מהעסקים החדשים לא בונים תכנית עסקית מיד עם הקמתם וזו טעות גדולה. תכנית עסקית תקינה ובנויה היטב היא מפת דרכים נפלאה והיא תעזור לכם להעריך את סיכויי ההצלחה שלכם ושל העסק. היא תאפשר לכם למקד את המוצר או השירות לקהל היעד הרלוונטי ותיתן לכם הערכה זהירה על הפוטנציאל העסקי. בנוסף, היא  תזכיר לכם, פעם אחר פעם, מה ההוצאות הקבועות והמשתנות, ותיתן מבט רחב על העתיד הכלכלי, כמו גם על שינויים נדרשים במרוצת הזמן.
 
התכנית העסקית היא בראש ובראשונה הצהרת הכוונות של העסק, והגדרה בהירה וקולעת למטרותיו, יעדיו, דרכי פעולתו, ניהולו והתנהלותו. 
 
לסיכום, החלטתם להקים עסק חדש? כל הכבוד ! תהליך פתיחת עסק הוא אמנם מורכב ומלא באתגרים, אך עם ההערכות הנכונה, הכוונה נאותה ומידע מתאים, אתם אפילו עשויים לגלות שהוא מעניין ומהנה.
 
מאחלת לכם בהצלחה !
 
** לבנת קיזנר היא מנהלת המכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א והמרכז.  המכללה העסקית, עם מעל  40 שנות ניסיון, מציעה מגוון רחב של קורסי מקצוע והעשרה  בתחום : ניהול פרויקטים , ניהול  כללי , לוגיסטיקה ומחסנים ,  יעוץ עסקי , סחר בינ"ל, רכש ולוגיסטיקה , שיווק ומכירות, חשבונאות וכספים והפקת אירועים.
תגיות עסקים | עצמאיים
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה