תוכן שיווקי

ביטוח משאיות – מה זה ולמה זה טוב?

תוכן מקודם |
forest (צילום shutterstock)
כמעט בכל יום מתפרסמות ידיעות על תאונות דרכים קלות יותר או פחות בכבישי ישראל. בשליש מהמקרים הללו מעורבות גם משאיות, כלי רכב יקר ועצום שמשמש בעיקר עסקים שמעבירים סחורות וציוד בכל רחבי הארץ. הסיבה למעורבותן של המשאיות בתאונות די ברורה. הרכב הכבד והארוך מקשה לא פעם על הנהגים האחרים, כמו גם על נהג המשאית עצמו, וגם מי שמקפיד על נהיגה בטוחה וזהירה עשוי למצוא עצמו במצב לא מאוד נעים. בנוסף, המשקל הכבד והזמן הרב של המשאית על הכביש הם מתכון בטוח לשחיקת המשאית ולהופעתן של תקלות שונות. הטיפול בתקלות אלה, כמו גם בטיפול בנזקי התאונה, הוא לרוב יקר להפליא. עסק שרוצה להגן על עצמו ולהתכונן טוב יותר לקראת מצבים מהסוג הזה יצטייד לרוב בביטוח משאית, וישנם כמה ביטוחים אפשריים.
סוגי הביטוחים הקיימים
ביטוח משאיות מחולק באופן כללי לשלוש קטגוריות, בדיוק כפי שאתם מכירים מביטוח הרכב הפרטי שלכם. הכיסוי הבסיסי (וההכרחי) הוא ביטוח חובה, והוא מכסה נזקי גוף במצב שבו המשאית נקלעת לתאונה. מאחר ואין בפוליסה הזו כל התייחסות לנזקי רכוש או לנזקים שנגרמים למשאית עצמה, נדרש ביטוח מקיף. הביטוח הזה יספק לכם הגנה טובה יותר במצבים שבהם המשאית עצמה נפגעת בתאונה, או בסיטואציות לא-בלתי-הגיוניות אחרות כמו התלקחות של המשאית, פריצה וגניבת ציוד מתוכה. גם מעשי זדון, בהנחה שלא בוצעו על ידי הנהג כמובן, זוכים להתייחסות במסגרת הביטוח המקיף. לבסוף, ביטוח משאית לצד ג' מבטיח כיסוי גם לפגיעות הקשורות בגורם נוסף שמעורב בתאונה, לרבות כלי רכב אחרים ורכוש פרטי.
מה זה עולה לנו?
זה אולי נשמע ברור מאיליו, אבל חשוב להדגיש שמחיר הביטוח למשאית גבוה באופן ניכר ממחיר הביטוח לרכב פרטי. יש לא מעט גורמים שמשפיעים על כך, לרבות מחיר המשאית, המטרה לשמה היא קיימת והרקע האישי של הנהג האחראי עליה. כך תמצאו הבדלים בעלות הביטוח לא רק בין משאית לרכב פרטי, אלא גם בין משאית כבדה (15 טון ומעלה) לבין משאית קלה יותר. ההבדלים ישפיעו גם על גובה ההשתתפות העצמית, שתהיה ממילא גבוהה יותר בהשוואה להשתתפות על רכב פרטי. כדי להתמודד טוב יותר עם אתגרי הדרך אתם צפויים להתבקש להתקין כמה אמצעי מיגון נוספים, לרבות אמצעי איתור, מערכות נעילה מתקדמות וציוד להגנה מפני פריצות וחבלות. כל אלה יבטיחו לכם גם ראש שקט יותר כשהמשאית יוצאת לדרך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה