תוכן שיווקי

מהי הדרך הטובה יותר ללמידת השפה האנגלית?

תוכן מקודם |
learn (צילום יח"צ)
בשנים האחרונות היה פירוק של יסודות החינוך הודות להבנה ששיטות לימוד מסורתיות לא מביאות תמיד לתוצאות הרצויות. ההבנה החשובה הזו הביאה לפיתוח של שיטות לימוד חדשניות שהושפעו ממחקרים בנושא אשר נחקרו בהם דרכי לימוד שונות כדי לבחון אילו מהן אכן מביאות להטעמה של הנושא הנלמד אצל תלמידים. מלבד לימודים מסורתיים בגילאי בית הספר, נבדקו גם שיטות חדשות ללמידת שפה כשאנגלית נמצאת בראש הרשימה של השפות שאנשים מעוניינים ללמוד כדי לקדם את עצמם. כיום יש מספר אסכולות ללמידת השפה שכוללות בין היתר לימוד עצמאי ולימוד פרונטלי עם מורה ובכיתה רשמית. למרות שרבים שוקלים תחילה ללמוד את השפה בעצמם, הם נוכחים לדעת שללא הדרכה מתאימה ויכולת לעקוב אחר ההתקדמות שלהם, לא ניתן להגיע לתוצאות הרצויות וליהנות מכל מה שיש לידיעת השפה האנגלית להציע.
שיטות ללימודי אנגלית – איזו מהן מנצחת במבחן המציאות?
כאמור, יש כיום מספר שיטות ללימודי אנגלית שחלקן מסורתיות וחלקן פורצות דרך מבחינת אופן העברת המידע שלהן, כשהדבר החשוב ביותר שיש לזכור הוא שכל אדם לומד בצורה שונה. משמעות הדבר היא שכדי שתוכלו ללמוד אנגלית על הצד הטוב ביותר, עליכם למצוא שיטה שמתאימה הן ליכולת הלימוד שלכם והן לרמת ידיעת השפה שלכם. באופן הזה תוכלו להתחיל עם לימודי אנגלית במקום שיתאים לכם ולקצור את כל היתרונות שהם יביאו איתם:
לימוד חוקי הדקדוק:
חוקי הדקדוק מהווים את הבסיס ללימוד של כל שפה, והם משמשים ללימוד של שפות רבות, כולל אנגלית. המטרה של לימודים מסוג זה היא ללמוד את חוקי הדקדוק וגם מילים בהן ניתן יהיה להשתמש בהמשך כדי ליצור הבנה הדרגתית של השפה שתשמש את התלמידים בהמשך.
בסיס השיטה: ניתוח ולימוד חוקי הדקדוק של השפה וכן תרגול שלהם בעזרת תרגילי תרגום. בנוסף לחוקי הדקדוק נלמדות גם מילים שמהוות את הבסיס לידיעת השפה שניתן לשלב אותן עם לימוד חוקי הדקדוק ולבנות את הבסיס של השפה.
מוקד השיטה: בעת לימוד של חוקי הדקדוק, תרגום שלהם והכרת מילים בשפה הנלמדת, ישנה התמקדות על קריאה וכתיבה שנועדו ללמד את האלף בית של אנגלית עבור ההמשך.
דגש השיטה: שלמות ודיוק – בשלב הראשוני של לימודי אנגלית, ישנו דגש גדול על הבנה עמוקה של חוקי הדקדוק וגם הכרה של מילים שונות. כיוון שבשלב הזה נלמד הבסיס ללימודי ההמשך, חשוב שהוא יהיה איתן מפני שטעויות קטנות בו יובילו לטעויות גדולות לאחר מכן שעלולות להפריע ללימוד האנגלית.
לימוד בשיטה ישירה:
בשיטה הישירה מיישמים בעצם את מה שנלמד בשלב הראשון על ידי בניית משפטים לפי חוקי הדקדוק ושימוש באופן. המטרה של הלימוד החשוב הזה היא ללמוד כיצד לתקשר באנגלית תוך שימוש במשפטים שגרתיים שמשתמשים בהם באופן יומי וכן הבנה של המבנה שלהם. מעבר לכך, בלימודים בשיטה הישירה יש צורך להטמיע את השימוש האינסטינקטיבי והספונטני באנגלית, כלומר ללמוד כיצד לשלב אותה בחיים באופן טבעי.
בסיס השיטה: כדי לפתח את הכישורים שהוזכרו לעיל, תלמידי השפה האנגלית יושבים מול המורה שלהם ומפתחים כישורי תקשורת עמו על ידי שאילת שאלות בשפה האנגלית והאזנה לתשובות שלהם. בשיטה הזו מלמדים אוצר מילים על ידי הדגמה וויזואלית של פירושי מילים בעזרת חפצים או תמונות שלהן.
מוקד השיטה: בשיטה הזו שמים דגש על יכולת הדיבור וההאזנה לפני הכתיבה, בניגוד לשיטה הקודמת. חוקי הדקדוק נלמדים לא על ידי לימוד טכני שלהם, אלא על ידי תרגול שלהם עם המורה ושיחות עמו.
דגש השיטה: בשיטת לימודי אנגלית ישירה, יש דגש גדול על השתתפות פעילה של התלמיד בשיעור, בין אם מדובר בשיעור פרטי או עם מספר תלמידים.
שיטה שמיעתית-לשונית:
אנשים רבים ניסו ללמוד אנגלית בשיטה הזו המתבססת על היכולת לתקשר עם אחרים בצורה אוטומטית. על ידי האזנה למשפטים באנגלית כפי שעושים בשיטה הזו, אמורים ללמוד כיצד לדבר בעזרת חזרה על תבניות של משפטים שונים שעושים בהם שימוש בחיי השגרה. באופן הזה, תלמידים לומדים להגיב בצורה אוטומטית הודות לתבניות מוכנות מראש שהם למדו בצורה שמיעתית.
בסיס השיטה: תלמידי השיטה הזו לומדים תבניות של משפטים בלי חוקי הדקדוק ובעצם מתרגלים אותם כדי לחזור עליהם במצבים שונים.
מוקד השיטה: האזנה ודיבור – לאחר שלומדים כיצד הוגים משפט מסוים, יש לחזור עליו באותו אופן כדי לזכור כיצד להשתמש בו.
דגש השיטה: רכישה של תבניות משפטים נפוצות לשימוש יומי במצבים כאלו ואחרים.
הוראת שפה תקשורתית:
הוראת שפה תקשורתית נועדה לאפשר לתלמידים לתקשר יחד בצורה מוצלחת באמצעות תרגולים מיוחדים שנועדו למטרה הזו.
בסיס השיטה: באמצעות השיטה הזו, תלמידים לומדים כיצד לתקשר אחד עם השני באנגלית בעוד המורה מאזין להם ומדריך אותם לאורך הדרך. עבודת צוות היא העניין המרכזי בלימודים מסוג זה אשר מאפשרת לתרגל את השפה האנגלית בדומה לעברית כדי ללמוד אותה.
מוקד השיטה: בשיטת הוראת שפה תקשורתית, יש דגש על תקשורת משמעותית בין תלמידים ודוברי אנגלית אחרים. לכן, התרגולים בשיטה הזו מתבססים על עבודה בזוגות או קבוצות כשתהליך הלמידה מאפשר לתלמידים להיות יצירתיים ולא להתקבע לתבניות מסוימות.
דגש השיטה: היכולת להעביר לצד השני את המשמעות של המסר, כלומר לבנות משפטים באופן עצמאי כך שיעבירו את הרעיון שהיה לתלמיד בראשו.
למידה מעורבת:
השיטה הזו הוכיחה ומוכיחה את עצמה בתור המוצלחת ביותר מבין השאר משום שהיא מתחשבת ביכולות של כל תלמיד ובונה עבורו תכנית לימודים מותאמת אישית שתאפשר לו להתקדם.
בסיס השיטה: לימודי אנגלית בשיטת הלמידה המעורבת בעצם כוללים איחוי ושיפור של מספר שיטות לימוד, מה שיוצר מעין "שיטת על" יעילה במיוחד. בשיטה הזו ישנו שילוב של מפגשים פנים מול פנים עם מורים בכיתת לימוד – דבר שמאפשר ללמוד באופן אישי את הדברים החשובים שיש לדעת. מעבר לכך, יש בשיטה הזו גם תרגולים ביתיים הכוללים מערכת שמאפשרת לתרגל שמיעה, קריאה וכתיבה וכן דיבור בנוחות של ביתכם.
בסיס השיטה: שילוב של החלקים החשובים בלימודי שפה והתאמתם באופן אישי לכל תלמיד. הודות לכך, כל תלמיד מתחיל עם לימוד אנגלית בנקודה המתאימה לו ומשם הוא מתקדם אל עבר המטרה שלו – ידיעת השפה בצורה טובה.
דגש השיטה: הטמעת השפה האנגלית בשגרה היומית במגוון שיטות ומתן האפשרות לתלמידים לבחור את הזמנים הנוחים להם לשם כך. בנוסף, שימוש בטכנולוגיה ככלי לימודי מאפשרת להטמיע את השפה האנגלית בתודעה בצורה יעילה יותר, כך שיחד עם לימוד פרטני ניתן יהיה לתרגל את השפה מכל מקום.
לימודי אנגלית יכולים להיות מאתגרים אם אין לכם את המורים והכלים הנכונים, ולכן חשוב לבחור את שיטת הלימוד הנכונה שמתחשבת בצרכים, הרצונות והיכולות שלכם ותופרת למידותיכם את הדרך הטובה ביותר ללמוד את השפה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה מעולה. אני אחת מאלה שנאלצה ללכת לתגבר את האנגלית
    איילת 12/2017/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלה בגלל מחסור בשיטות כאלה בבית הספר (ולא רק באנגלית לצערי). הייתי ממש חסרת בטחון בדיבור שלי ואחרי שסיימתי את הצבא החלטתי שלפני הטיול בזמן עבודה מועדפת אני נלחמת בפחד הזה. לקחתי קוס בוול סטריט. החלטתי שאני מתמודדת ולא בורחת מזה. ממליצה בכל תחום בחיים.
    סגור