קריפטו

450,000 דולר נזרקו לפח: עוקץ ההשקעות בתחום הקריפטו נחשף

תופעות התרמית וההונאה באפליקציות ההיכרויות ממשיכות להרים את ראשן בימים אלו. לאחרונה, משתמשת אפליקציית הינג' הונתה על ידי אדם שיצר איתה קשר ושכנע אותה להשקיע בתחום הקריפטו - זו הפסידה 450,000 דולר
מערכת ice | 
שוד קריפטו-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
תופעות התרמית וההתחזות ברשתות החברתיות ובאפליקציות ההיכרויות ממשיכות להרים את ראשן בתקופה האחרונה. לאחרונה, תופעת ההתחזות עוסקת ברמאים שמקיימים מערכות יחסים רומנטיות ובמהלכן אלו משכנעים את הפרטנר שלהם להשקיע בתחום הקריפטו
ההונאה האחרונה עוסקת באישה מפילדלפיה אשר הכירה גבר באפליקציית ההיכרויות המפורסמת "Hinge". על פי הדיווח, הגבר שכינה את עצמו אנסל, סיפר למשתמשת באפליקציה כי הוא סוחר יין צרפתי.
במהלך הקשר בין השניים, אנסל שכנע את משתמשת האפליקציה להשקיע באפליקציית מסחר בקריפטו, דבר שהוביל אותה לרוקן את חסכונותיה, לקחת הלוואות ואף להוציא את כספיה מקרן הפנסיה שלה באמונה כי זו השקיעה בתחום שיסייע להם בעתיד בהיבט הכלכלי.
עם זאת, כאשר משתמשת האפליקציה ניסתה למשוך את כספיה, היא נתקלה בדרישות לתשלום מס אישי, מה שהעלה אצלה את החשד. אותה פרשת הונאה ותרמית השפיעה על משתמשת האפליקציה גם בהיבט הנפשי, וכעת זו סובלת מתסמיני PTSD (פוסט טראומה). 
על פי מרכז התלונות הפשיעה באינטרנט של ה-FBI, קיימים יותר מ-40,000 מקרי התחזות אשר בעקבותם נרשמו הפסדים שסכומם עומדים על יותר מ-3.5 מיליארד דולר בשנת 2023. הונאות אלו כוללות טקטיקות מתוחכמות החל משימוש בסרטונים מזויפים  ועד לפרופילים שנוצרו על ידי בינה מלאכותית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה