קריפטו

הונאת הקריפטו נחשפת: משקיעים הפסידו 6 מיליון אירו

פושעי סייבר באוסטריה הקימו חברת קש וביקשו 10 מיליון טוקנים בתמורה לזכויות למטבע חדש שלכאורה פיתחו. מקרה דומה בהונג קונג: אישה בת 46 מפסידה 908,000 דולר. וגם: זו המדינה שמציעה פתרון 

מערכת ice | 
הונאת קריפטו-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בעידן המודרני בו פשעים דיגיטליים הפכו לנפוצים יותר, זן המטבעות החדש מושך את תשומת ליבם של עברייני הרשת. בהודעה שיצאה היום (רביעי) לתקשורת הודיעו הרשויות באוסטריה כי הצליחו להתחקות אחר פושעי סייבר שייסדו חברה קש באמצעותה לכאורה השיקו מטבע קריפטו חדש והונו משקיעים. 
העבריינים הציעו למשקיעים זכויות למטבע הקריפטוגרפי החדש שפיתחו בתמורה ל-10 מיליון טוקנים. עד כה המשקיעים הפסידו 6 מיליון אירו כאשר נתון זה צפוי לעלות בעתיד לאחר שקורבנות נוספים יזוהו.  אירוע זה מצטרף להונאה נוספת שהתרחשה לא מזמן בהונג קונג.
 
אישה בת 46 דיווחה על הפסדים של 908,000 דולר בעקבות השקעות שביצעה  במטבעות קריפטוגרפיים ונפלה להונאה של שני נוכלים. האחד יצר קשר עם הקורבן דרך הרשת החברתית-אינסטגרם ושכנע אותה לבצע ההשקעה במטבעות קריפטו תוך שהנוכל הנוסף, מתחזה לאיש שירות לקוחות של פלטפורמת המסחר ומאמת את אמינותה בעיני הקורבן.
ממשלות ברחבי העולם עדיין מתקשות לתת מענה לתופעת ההונאות במסחר מסוג זה. דרום קוריאה היא בין הראשונות לצאת בצעד חסר תקדים בתחום הפיקוח על מסחר במטבעות דיגיטאליים. בחודש פברואר האחרון החליטה המדינה האסייתית להקצות משאבים לסריקות מקיפות שיבוצעו בידי הרשויות בכל פלטפורמה שמאפשרת מסחר במטבעות קריפטוגרפיים  במטרה למגר את התופעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה