קריפטו

מכה לשוק הקריפטו: פלטפורמת ההלוואות מקפיאה את המשיכות

צלזיוס, אחת מהחברות הגדולות בעולם הקריפטו, הודיע בעקבות צניחת השוק על הקפאת המשיכות, "עד שהמצב יתייצב"
מערכת ice |  3
מדדי קריפטו (צילום unsplash)
Celsius Network, פלטפורמת הלוואות הקריפטו מהגדולות בשוק, אמרה ללקוחותיה אתמול (ראשון) שהיא משהה את המשיכות, ההחלפות וההעברות בין חשבונות, בצעד שעורר דיונים וגרם למחיר המניה של החברה לצנוח ב-60% בשעה אחת עד 19 סנט.
"אנו נוקטים בפעולה זו היום כדי להעמיד את צלזיוס בעמדה טובה יותר לאורך זמן, ואת התחייבויות המשיכה שלה", כתבה צלזיוס, שמונה את מנפיקת Stablecoin Tether International, קרן מניות הצמיחה WestCap Group וקרן הפנסיה הקנדית Caisse de Dépôt et Placement בין המשקיעים שלה.
 
"לפעול לטובת הקהילה שלנו היא בראש סדר העדיפויות שלנו. למען התחייבות זו וכדי לדבוק במסגרת ניהול הסיכונים שלנו, הפעלנו סעיף בתנאי השימוש שלנו שיאפשר לתהליך זה להתרחש. לצלסיוס יש נכסים יקרי ערך ואנחנו עובדים במרץ כדי לעמוד בהתחייבויות שלנו".
צלזיוס, שהוערכה ב-3.25 מיליארד דולר כשהיא הרחיבה את סבב הגיוס שלה מסדרה B ל-750 מיליון דולר בנובמבר, מאפשרת למשתמשים להפקיד את מטבעות הקריפטו שלהם ולקבל תשלומי ריבית שבועיים. הפלטפורמה מציעה ריבית של עד 18% בשנה. באתר האינטרנט שלה, צלזיוס מעידה כי בעבור 1.7 מיליון איש היא מהווה את "הבית של הקריפטו שלהם"
 
ההודעה באה בעקבות אחד מסופי השבוע האכזריים בשוק המטבעות הקריפטוגרפיים שגרמו לצניחה בשווי מאות מיליוני דולרים. בזמן הפרסום, ביטקוין נסחר בכ-25,585 דולר והאתריום ב-1,346 דולר, ערכים נמוכים ביותר מזה למעלה משנה.
אלכס משינסקי, מנכ"ל צלזיוס, ניסה להרגיע את הלקוחות בשבועות האחרונים, ואמר שהם יכולים למשוך את נכסיהם בכל עת. החברה גם השיקה מבצע חוזר לאחרונה, ומציעה ללקוחות תגמולים אם הם העבירו נכסים לחשבונות צלזיוס עד 180 יום. "היופי במה שצלסיוס הצליחה לעשות הוא שאנחנו מספקים תשואה, אנחנו משלמים את זה לאנשים שלעולם לא יוכלו לעשות את זה בעצמם, אנחנו לוקחים את זה מהעשירים וניצחנו את המדד. זה כמו ללכת לאולימפיאדה ולקבל 15 מדליות ב-15 תחומים שונים", אמר משינסקי.
מפלטפורמת הקריפטו הישראלית־אמריקאית צלזיוס נמסר בתגובה: "לאור תנאי השוק הקיצוניים, נאלצנו להודיע על עצירה מוחלטת של כלל המשיכות ועסקאות ה-SWAP בחשבונות הלקוחות. מטרת המהלך היא לאפשר לחברה לייצב את פעילותה ונזילותה כך שתוכל לכבד את כלל התחייבויותיה ללקוחות בהמשך פעילותה. בידי צלזיוס נותרו נכסים רבי ערך ואנו פועלים במרץ להגן עליהם כך שנוכל לעמוד בהתחייבויותינו ללקוחות. ההגנה על נכסי לקוחותינו הינה בראש מעיינינו ואנו מאמינים שהפעולה שבוצעה בהתאם לסעיף שנקבע בחוזה, הינה צעד הכרחי לטובת כלל הקהילה. 
"אנו מבינים שמדובר בחדשות קשות, אך לנגד עינינו עומדת המטרה העליונה והיא ייצוב הנזילות והמשך המשיכות והעברות בין החשבונות במהירות האפשרית. אנו שוקלים אפשרויות שונות נוספות כחלק מפעולות ההגנה וללא ספק מדובר בהליך שייקח זמן. אנו ממבקשים להודות  לקהילת צלזיוס על התמיכה ביום זה ונמשיך לחלוק את המידע הזמין עם הלקוחות וחברי הקהילה."
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מי הדביל שמאמין בנסים?
    אבי ליסט 06/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מציעים ריבית אסטרונומית ויש מי שמאמין שזה יכול להחזיק מעמד, כל מי שקונה קריפטו מאמין שיהיה מי שמעונין לקנות אותו ממנו, אולי כך גם במניות, אבל נניח, אלביט או שופרסל או כל חברה שמיצרת או נותנת שירותים, עושה דבר, המניות אולי ירדו אבל יש בסיס ממשי לפעילותן, בקריפטו יש רק אמונה.
    סגור
  • 1.
    גנבים
    דורי בן שועל 06/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואתם כל הזמן כותבים ששוק הקריפטו רותח , בגללכם הפסדתי הרבה כסף
    סגור
  • כי אתה אידיוט
    אבי ליסט 06/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הפסדת בגללם, הפסדת בגללך.
    סגור