קריפטו

קורבנות שוד הקריפטו הגדול בהיסטוריה קיבלו חדשות מרעישות

החברה שמחשק ה-NFT הפופולארי שלה נפל קרבן לשוד הקריפטו הגדול בהיסטוריה הודיעה בסוף השבוע כי המשתמשים יקבלו את כספם חזרה – אלא שלמעשה, הם יקבלו הרבה פחות מהסכום שנשדד

יאיר מור | 
מטבעות קריפטוגרפיים (צילום pexels, unsplash)
חברת Sky Mavis, מפתחת משחק הקריפטו Axie Infinity, הודיעה בסוף השבוע כי בכוונתה לפתוח מחדש את המערכת שדרכה התבצע שוד הקריפטו הגדול בהיסטוריה.
"אנו מתכננים לפתוח מחדש את "גשר Ronin" ב-28 ביוני, ולהשיב את כל כספי המשתמשים". Ronin היא המערכת שחיברה (כלומר 'גישרה') בין המשחק לבין רשת הבלוקצ'יין של מטבע האת'ריום. בחודש מרץ האחרון, הצליחו האקרים לפרוץ אותה על ידי ניצול חולשה בתוכנת אישור הפעולות של אותה מערכת. הפריצה איפשרה להאקר להעביר 173,600 מטבעות את'ר ו-25.5 מיליון מטבעות USD Coin של משתמשי המשחק לארנק שלו, בשווי כולל של 624 מיליון דולר – הסכום הגבוה ביותר שנשדד אי פעם בשוק הקריפטו.
 
כעת, כאמור, מחר (שלישי) תיפתח המערכת שנפרצה מחדש, עם עדכון תוכנה שכל מי שלא יתקין אותו לא יוכל להתחבר למערכת, ובמקביל תחזיר החברה לאנרקים הווירטואליים של המשתמשים שנשדדו את מטבעות האת'ר שנלקחו מהם (לגבי מטבעות ה-USDC היא לא הבטיחה דבר).
למרות הבשורה אודות החזרת כל מטבעות האת'ר הגנובים, לא מדובר בהכרח בחדשות משמחות לכל המשתמשים: מאז השוד נחתך שוויו של המטבע בכשני שליש, כך שהאת'ריום שיקבלו המשתמשים כעת שווה למעשה שליש משוויו בעת הגניבה – 216.5 מיליון דולר. אם לא היה נשדד, היו המשתמשים יכולים להמיר אותו בינתיים בסכומי כסף רגיל גבוהים פי שלושה.
כזכור, אקסי אינפיניטי הוא משחק קריפטו בסגנון פוקימון גו, בו במקום למצוא ולצוד מפלצות במציאות רבודה המשתמשים קונים יצורי NFT תמורת כסף ואז יכולים לאמן אותם ולהילחם באמצעותם ביצורי NFT של אחרים כדי לצבור ניסיון, וכמובן למכור את היצורים שלהם לכל המרבה במחיר. המשחק נחשב למשחק הקריפטו הפופולארי בעולם מסוג Play2Earn (כלומר, משחקים שככל שמשחקים יותר יש סיכוי גבוה יותר להרוויח), ולפני השוד הכניסה החברה מעמלות על מכירות במשחק יותר מ-4 מיליארד דולר. לפי הבולשת הפדרלית בארה"ב (FBI), האחראים לפריצה היו האקרים מקבוצת Lazarus, המשרתת את המשטר הצפון-קוריאני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה