קריפטו

האם מטבע הבלוקצ'יין שאיים על את'ריום מת?

לפני שנה היה סולאנה בדרך לעקוף את את'ר כמטבע הקריפטו השני בגודלו בעולם. היום הוא מדשדש בתחתית העשירייה השנייה, ופרויקטים שיושבים על רשת הבלוקצ'יין שלו מתחילים לנטוש בשל ההבנה שהוא כנראה לא יחזור יותר לעלות. האם עוד מטבע גדול בדרך להיכחד?
יאיר מור |  1
קריפטו (צילום pixabay)
הצרות בשוק הקריפטו גוררות אחריהן צרות לרשתות בלוקצ'יין שרושמות ביצועים גרועים מיתר הנכסים הווירטואליים – והשבוע נראה שמתפתח 'אירוע' משמעותי מסוג זה, שעלול לבשר את מותו של מטבע מרכזי נוסף בתחום.
ביום ראשון הודיעו מנהלי הפרויקטים DeGods ו-Y00ts, שני אוספי NFT המבוססים על רשת הבלוקצ'יין סולאנה, כי הם עוזבים אותה לטובת רשתות בלוקצ'יין מתחרות. אוסף דה-גודס יעבור לרשת את'ריום, שידועה בזכות המטבע הרשמי שלה, את'ר, שהוא השני בגודלו בשוק, בעוד אוסף יוטס יעבור לפוליגון, בלוקצ'יין שהיה במעמקי הרשימה עד הטלטלות האחרונות, וכעת נמצא כבר מספר שבועות במקום העשירי בעולם. מדובר בפעולה שמעולם לא נעשתה בסדר גודל משמעותי, וכעת היא תקרה בחודשים הקרובים לפחות פעמיים.
 
רוהון וורה, המוביל את פרויקט דה-גודס, אמר ב'ספייס' בטוויטר כי "אפשר לטעון שהפרויקט לא יכול להתקדם יותר בסולאנה. קשה לעכל את זה, אבל נהיה קשה לצמוח בקצב שאנחנו רוצים. אם אנחנו חייבים לעבור לאת'ריום כדי להמשיך לצמוח – זה מה שאנחנו צריכים לעשות". קרן סולאנה אישרה לאתר CoinDesk כי לפני ההודעה על העזיבה, דרשו מפעילי דה-גודס מענק בגובה 5 מיליון דולר בתמורה להישארות בבלוקצ'יין של סולאנה.
שני אוספי התמונות הייחודיות המדוברים הם שני הפעילים ביותר על הבלוקצ'יין של סולאנה, ובשבוע שלפני ההודעות הם לבדם היו אחראים על 70% מהפעילות בשוק ה-NFT מבוסס הסולאנה, לפי Magic Eden. לאחר ההודעות זינק המסחר בשני הפרויקטים, מחיר הבסיס לדה-גודס, שעמד על יותר מ-5,700 דולר, עלה בעוד 12%, ומחיר הבסיס ליוטס, שעמד על כמעט 1,700 דולר, עלה בכ-3.5%.
הסיבה לעזיבה היא ככל הנראה מצבה של רשת הסולאנה, המשתקפת משווי השוק של המטבע הנושא את שמה: בזמן ששוק הקריפטו כולו ירד בשנה האחרונה ב-66.6%, סולאנה התרסק ביותר מ-93%, ואם מסתכלים על ההפרש בין השיא בנובמבר 2021 לכעת שיעור המפלה הוא 94.6%, מכ-77 מיליארד דולר שווי שוק לפני שנה וחודש לכ-4.1 מיליארד בלבד כעת. המטבעות היחידים בסביבות העשירייה הראשונה שרשמו ירידות קרובות לזה היו דוג'קוין (88%), קרדאנו (90%) ושיבה-אינו (88%). הדבר הוביל לכך שדירוגו של סולאנה צנח ממקום שישי לפני כשנה למקום ה-18 בלבד כעת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האווילים עוד לא הפנימו
    גבר גבר 12/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוב מה אפשר לצפות מציבור שקונה מים בסופר...?
    סגור