קריפטו

הביטקוין בדרך לקריסה? השנה הגרועה שעברה על השוק הקריפטו

שנת 2023 נסגרה עם ביצועים חלשים מאד של שוק הקריפטו, שסך ההשקעות בו במהלך השנה הסתכמו בסכום הנמוך ביותר מאז שנת 2020 וכשישית מהסכום שהושקע בו בשנת 2021
מערכת ice | 
קריפטו (צילום shutterstock)
שוק הקריפטו ידוע בהיותו שוק תנודתי במיוחד ולא צפוי שמובל בעיקרו על ידי מטבע הביטקוין. גם מספר רב של שנים מאז המטבע פרץ לתודעה והחל את מהפכת המטבעות הדיגיטליים, עדיין נראה כי אפיקי ההשקעה המסורתיים קורצים יותר למשקיעים.
בזמן שבו מדינות רבות בוחנות את גישתן לשוק הקריפטו ומנסות לייצר רגולציה שתתאים לסוג השוק והמסחר בו, כאשר נראה שהמובילה שבהן היא בריטניה, לפחות ביבשת האירופית, עדיין נראה שהמשקיעים חוששים לשים את יהבם בשוק זה, ונראה שהם מחכים להחלטות של אותן מדינות, ולא רק להצהרות ריקות.
בשנה החולפת סך ההשקעות בשוק התנודתי הסתכמו בכ-6 מיליארד דולר, ביחס לשנת השיא בכמות הכסף שנסחר בשוק, 2021, שבה הושקעו כ-33 מיליארד דולר. הנתון מצביע על חוסר האמון בשוק, ומה שנראה כמו חזרה של המשקיעים לאפיקים המסורתיים.
 
מה שמסתמנת כאחת הנקודות שהשפיעו רבות על כמות המסחר בשוק הקריפטו, היא הקריסה של בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, בייננס והתפטרות המנכ"ל לשעבר, צ'אנגפנג ז'או, במסגרת ניהול ההליך המשפטי הנוקב נגדה, והקנס העצום אותו שילמה. כזכור, ז'או הודה בכך שהפר את כללי איסור הלבנת הון ומימון טרור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה