קריפטו

מייסד בורסת הקריפטו שוב מסתבך, מה הקשר לאיחוד האמירויות?

על רקע ההליך המשפטי נגדו, שופט פדרלי דחה בחודש שעבר את בקשתו של מייסד בורסת הביננס צ'אנגפנג זאו לנסוע לביתו באיחוד האמירויות הערביות. סיבת הבקשה: לצורך "אשפוז וניתוח" של אדם קרוב. השופט כתב בהחלטתו: "לנאשם יש עושר ורכוש עצום בחו"ל, הנאשם לא קבע בראיות ברורות ומשכנעות שהוא לא צפוי לברוח"
מערכת ice | 
צ'אנגפנג ז'או מנכ"ל בינאנס (צילום vecteezy, יוטיוב/ Binance)
שופט פדרלי דחה בחודש שעבר את בקשתו של מייסד בורסת הביננס צ'אנגפנג זאו לנסוע לביתו באיחוד האמירויות הערביות לצורך "אשפוז וניתוח" של אדם קרוב למרות שהציע להשתמש בהונו העצמי כביטחון. הונו העצמי היה שווה 4.5 מיליארד דולר, בהתבסס על סבב הגיוס האחרון של ביננס לפני שנתיים.
נתון זה ציינו עורכי הדין של זאו במכתבם ב-22 בדצמבר לשופט ריצ'רד ג'ונס. ג'או הודה באשמה בנובמבר בבית המשפט הפדרלי בסיאטל על אי אכיפת הלבנת הון בחברה, שהפכה לבורסת מטבעות הקריפטו הגדולה בעולם. בינאנס הסכימה לשלם 4.3 מיליארד דולר בקנסות בתיק.
 
זאו, שהתפטר מתפקידו כמנכ"ל בגלל הפרשה, אמור להישפט ב-23 בפברואר, אך הוא נשאר חופשי בארה"ב לאחר ששוחרר בערבות של 175 מיליון דולר. במכתב בחודש שעבר ביקשו עורכי דינו מהשופט ג'ונס לאפשר לו לנסוע לאבו דאבי ב-4 בינואר לתקופה של שבוע עד ארבעה שבועות, כדי שיוכל להיות נוכח באשפוז, ניתוח ותקופת החלמה שלאחר מכן של אדם ששמו כתוב בעותק מכתב שהוגש ביום רביעי.
פרטי ההליך הרפואי הושחרו גם במכתב, בו צוין כי התובעים הפדרליים לא הסכימו לבקשתו. בית המשפט ערך דיון ודחה את בקשתו לנסוע לאיחוד האמירויות. השופט אמר: "לנאשם יש עושר ורכוש עצום בחו"ל, ואין לו קשרים עם ארה"ב. משפחתו מתגוררת באיחוד האמירויות ונראה כי יש לו מעמד מועדף באיחוד האמירויות. בנסיבות אלה מוצא בית המשפט כי הנאשם לא קבע בראיות ברורות ומשכנעות שהוא לא צפוי לברוח אם יחזור לאיחוד האמירויות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה