תרבות ופנאי

דרמת ענק בדרך לאירוויזיון: השיר של ישראל נפסל?

קיים חשש להשתתפות ישראל בכלל בתחרות, כאשר איגוד השידור האירופי שוקל לפסול את השיר הישראלי ״הגשם של אוקטובר״, זאת בטענה שהוא מכיל התבטאויות פוליטיות לכאורה בתאגיד השידור הבהירו. ״לא נחליף את השיר ולא נשנה את מילותיו
מערכת ice |  2
עדן גולן (צילום יוטיוב/ קשת 12)
באירופה סימנו את ישראל? אחרי שפורסם כי כבר יש שיר שנבחר לאירוויזיון 2024, בו תייצג את ישראל זוכת "הכוכב הבא לאירוויזיון" הזמרת עדן גולן ונכתב על ידי אבי אוחיון וקרן פלס, אך נכתב כי המוזיקאי סתיו בגר, מאיים לפוצץ את הפרשה, היום [רביעי] מגיעה תפנית נוספת שמעמידה את השיר בסכנה.
על פי רן בוקר, קיים חשש להשתתפות ישראל בכלל בתחרות, כאשר איגוד השידור האירופי שוקל לפסול את השיר הישראלי ״הגשם של אוקטובר״, כך פורסם ב-ynet, זאת בטענה שהוא מכיל התבטאויות פוליטיות לכאורה בתאגיד השידור הבהירו. ״לא נחליף את השיר ולא נשנה את מילותיו״.
איגוד השידור האירופי (EBU) התייחס לפרסום ב-ynet: "האיגוד נמצא כעת בתהליך של בדיקה מדוקדקת של מילות השיר. אם שיר אינו עומד בקריטריונים מסיבה כלשהי, ניתנת לתאגיד הזדמנות להגיש שיר חדש או מילים חדשות, בהתאם לכללי התחרות".
על פי ערן סויסה בישראל היום, לטענת כמה מהיוצרים, "הבחירה בשיר אינה הוגנת מאחר ובגר מיוצג בסשן 42, מקום שבו גם עדן גולן מיוצגת ואילו פלס עובדת עם יואב צפיר וטמירה ירדני ב"כוכב הבא" ושניהם חברים בוועדה לבחירת השיר", לכאורה.
 
חמוטל בן זאב שכתבה את השירים "עולה עולה" ו"אמן" לתחרות כתבה בתקיפות: "אני רוצה שיידעו האומנים בארץ שהפניה ליוצרים והוועדה שישבה זה סיפור כיסוי לשיטה שבה נבחר השיר. רציתי שתדעו שאנחנו לא מטומטמים רואים הכל ולא מאמינים למה שרואות עינינו. סשן 42 הם העומדים מאחורי כל היוצרים והאומנים שקשורים לאירוויזיון ביחד עם מפיקי הכוכב הבא".
היא המשיכה: "סטארט אפ שמוזן מכל הרעיונות שנשלחו לוועדה בה יושבים אותם אנשים שמנהלים את התכנית בקשת ומעסיקים את השופטת שהשיר שלה כנראה יזכה. הוועדה הקשיבה לכל השירים ונתנה לעצמה הארכה לעוד חמישה ימים. הגיוני? נשארו רק השירים שכתבה הזמרת שהרגע זכתה ושופטת שהרגע שפטה ובחרה בה ושופטי וועדה שהם מפיקי התכנית והכל קשור בהכל ומי שלא קשור שימש תפאורה ומאגר רעיונות לתוכנות ולרעיונות שצצו מטובי היוצרים בארץ". 
עוד היא כותבת: "למה שלא יגידו את האמת? שהם בקשת עושים הכל. כותבים את השיר בוחרים זמרת הכל הם הם הם. שיגידו לנו את האמת איך כל זה באמת מתנהל, שהכל משחק מכור מראש וזה מרגיש לא כשר והכל מוזר כל הידיעות שהם מפרסמים לא מאמינים לכם. לא נמשיך לספק רעיונות למחשבים שלכם שיוצרים מוזיקת סטארט אפ. זה לא מי שאנחנו. זאת גניבת דעת ומעשה חמור ברמה של גזל ופוגע בזמר העברי וביוצרים".
כאן מסר בתגובה: "כל טענה בדבר הטייה או העדפה כביכול של יוצרים על פני אחרים - שקרית ומשוללת כל יסוד. לוועדה הוגשו עשרות שירים, ומיונם נערך על בסיס קריטריונים מקצועיים בלבד, בתהליך סדור, מבוקר ומפוקח, ומבלי שחברי הוועדה חשופים לזהות היוצרים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זאת הייתה התכנית של התאגיד להיפסל!
    שי 02/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מההתחלה חשדתי שישראל כנראה רוצה להיפסל! למה לא לשלוח שיר אחראם הebu אומר שהוא פוליטי? כנראה שמראש תכננו לשלוח שיר פוליטי ולהיפסל! טיפשים!!!!
    סגור
  • איך "טיפשים" אם זאת היתה לטענתך המטרה שלהם מההתחלה?
    כ 02/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איך "טיפשים" אם זאת היתה לטענתך המטרה שלהם מההתחלה? אם זאת היתה המטרה שלהם והם יצליחו בה, אז הם לא טיפשים, הם חכמים.
    סגור