תרבות ופנאי

סערת שיר האירוויזיון נמשכת: שר התרבות במכתב לאיגוד האירופי

השיר הנבחר לייצג את ישראל באירוויזיון 2024 הספיק לעורר מחלוקת פנימית בין יוצריו, וכעת אחרי הביקורת מצד איגוד השידור האירופי, שר התרבות מיקי זוהר יוצר בפניה רשמית לנשיא האיגוד: "אפשר לשיר לייצג אותנו בלי שיקולים פוליטיים"
שירה יום טוב |  2
מיקי זוהר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, יוטיוב/ Eurovision Song Contest)
ברקע סערת השיר לאירוויזיון מבית ומחוץ, ורגע אחרי שסופסוף יצא לאור הביצוע המלא של עדן גולן לשיר שאמור לייצג אותנו, אך שנוי במחלוקת, שר התרבות והספורט מיקי זוהר שלח מכתב לנשיא האיגוד האירופי האמון על האירוויזיון, נואל קוראן, ולסגנו ז'אן פיליפ דה טנדרובו מתייחס לביקורת על השיר, קובע שהשיר אינו פוליטי, ומבקש מהאיגוד להניח שיקולים פוליטיים ולאפשר לנציגת ישראל להתמודד עם השיר הנבחר.
בפתח מכתבו התייחס זוהר למתקפת השביעי באוקטובר, וציין, "מדינת ישראל חווה את אחת התקופות הקשות והמורכבות שלה מראשיתו. האנשים שלנו, המייצגים אמונות ורקע שונים, היו עדים לאחד מההתקפות הקטלניות והאכזריות ביותר על אזרחים שהעולם ראה אי פעם. איבדנו את יקירנו, נשים, גברים וילדים עדיין בשבי ארגון טרור.
השר הוסיף והתייחס לחודשי המלחמה הארוכים בעקבותיהם נכתב השיר הנבחר "החודשים האחרונים גם חיזקו את ההבנה שלנו שרוח עם ישראל חזקה ועמידה להפליא, למרות הניסיונות הקשים ביותר שעמדנו בפנינו. עכשיו אנחנו עובדים על בניה וצמיחה מחדש, יחד כאנשים החזקים שאנחנו ותמיד היינו.
לסיום התייחס זוהר להליך הבחירה של השיר, וביקש להניח את קשירתו בפוליטיקה, "השיר שישראל בחרה לאירוויזיון השנה נבחר על ידי אנשי מקצוע. ועדה המורכבת משמות ידועים בתעשיית המוזיקה והבידור המקומית. השיר, דן בהתחדשות ותקומה, מתוך מציאות שברירית מאוד של אובדן והרס - המתאר את הסנטימנט הציבורי הנוכחי בישראל בימים אלה.
 
"אנו רואים כעת בצורה הכי ברורה שהחיים שלנו, כחברה אחת, מאוחדת, עולים אפילו על הסבל הגדול ביותר. זה לא שיר פוליטי.
"אנו בטוחים שהתחרות האירוויזיון מייצגת יותר מכל את כוחה של התרבות ומוזיקה - ובטוחים שתמשיכו במשימתכך החשובה לשמור אותה נקייה מכל תמרון או שיקול פוליטי. אני מבקש בכבוד רב לאפשר את ההתמודדות עם השיר המייצג את ישראל "גשם של אוקטובר" בתחרות האירוויזיון. תודה בשם עם ישראל".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא להתעקש , נכון לישראל לא להשתתף בתחרויות של הגויים (ל"ת)
    יהודיה 02/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    ארוויזיון
    אססץררןרן 02/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאחלת לכל עם ישראל רק את הדאגה הזאת כן ארוויזיון לא ארוויזיון זה מה שחשוב עכשיו? אין לנו דאגות אחרות?
    סגור