תרבות ופנאי

אבל בעולם המוזיקה: הזמר והמלחין המוערך נפטר בגיל 86

דימוס מוטסיס, שהיה אחד המלחינים והזמרים החשובים בייון, הלך לעולמו בגיל 86. מוטסיס נולד בפיראוס והחל את דרכו המוזיקלית בגיל 7, כאשר עד גיל 21 הצליח לסיים את לימודי המוזיקה שלו. אלבומיו של מוטסיס זכו להצלחות, והוא נודע בזכות שיתופי הפעולה הרבים שלו עם זמרים אחרים
מערכת ice | 
עולם התרבות-אילוסטרציה (צילום unsplash, vecteezy)
דימוס מוטסיס, מלחין וזמר מהחשובים ביוון, הלך לעולמו בגיל 86. מוטסיס הצליח להשאיר אחריו מורשת ארוכה במיוחד בתחום המוזיקה, והוא היה למעשה אחד מהחלוצים בתחומו אשר הצליח לפרוץ את גבולות המדינה ולזכות לשם עולמי.
מוטסיס נולד בפיראוס והחל את דרכו המוזיקלית בגיל 7, ועד גיל 21 סיים לגמרי את לימודי המוזיקה שלו, כאשר התמקצע בעיקר בלימוד הכינור. אחד המאפיינים הבולטים בשיריו היו הכינור המלודי, שלעיתים קרובות תפס את הפוקוס מבין יצירותיו הרבות. הזמר שיתף פעולה עם דמויות רבות בסצנת המוזיקה היוונית במהלך חמישים השנה האחרונות, וביניהם המשוררים המוכרים ניקוס גטסוס ומאנוס אלפתריו.
 
מיצירותיו הבולטות ביותר אשר גרפו השמעות רבות במיוחד היה האלבום "Agios Fevrouarios", אשר יצא ב-1972, וזכה להצלחה מסחררת מבחינת המכירות. חשוב להזכיר כי מוטסיס ניסה את דרכו גם בתחום הפוליטיקה, והוא אף היה מועמד למפלגת השמאל הרדיקלי MeRA25 בבחירות לפרלמנט האירופי ב-2019. עם זאת, חברותו במפלגה הושעתה בשלב מאוחר יותר בעקבות טענות על התעללות מינית – שלא נבדקו בבית המשפט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה