תרבות ופנאי

ההופעה של עומר אדם בפארק הירקון סיפקה את הסחורה

ההופעות של עומר אדם הפכו מזמן לאירוע לאומי מוזיקלי ולסמל סטטוס. בשורה התחתונה, ההופעה של אדם סיפקה בהחלט את הסחורה. כמו ארטילריה כבדה אדם ירה בזה אחר זה את כל הלהיטים הגדולים שלו וסחף את ההמון ששאג את המילים. האם ההופעה סיפקה את הסחורה?
אביב עגיב | 
עומר אדם בהופעה (צילום עומרי סילבר)
שרשת ההופעות המרשימה של עומר אדם בפארק הירקון הפכה מהרגע שהוכרזה כאירוע המוזיקה הגדול של השנה ולא בכדי. ההופעות של עומר אדם הפכו מזמן לאירוע לאומי מוזיקלי ולסמל סטטוס. יעידו על כך ההמונים שנהרו לפארק עוד משעות הצהריים כדי לתפוס מקום בקרבת הבמה.
בשורה התחתונה, ההופעה של אדם סיפקה בהחלט את הסחורה. לאורך שעתיים וקצת הוא פרש את כל מניפת הלהיטים שלו. כיאה לזמן ולמקום, ההופעה נפתחה עם דגל ישראל עצום על הבמה ומילים של עומר אדם על אירועי אוקטובר.
 
צילום: פרטי
הסיפתח הראשון היה "שקט", בלדה עוצמתית שסחפה את הקהל והיוותה את יריית הפתיחה למה שבא אחר כך. כמו ארטילריה כבדה אדם ירה בזה אחר זה את כל הלהיטים הגדולים שלו וסחף את ההמון ששאג את המילים מ "2 משוגעים" ו"רחוק מכולם" ועד מחרוזת קצבית של "טמפרטורה" , "פרצופים " "חברות שלך" ועוד.

עומר אדם בהופעה. צילום: עומרי סילבר
אדם לא חסך  ודאג לפירטוכניקה מרשימה , רקדניות וכמובן וידאו ארטים שמתחלפים לאורך המופע. הבמה הייתה 360 ואולי פה גם טמון החיסרון היחידי של המופע – חלק מהזמן אדם היה בצד אחר של הבמה אבל עם זאת , הקול שלו נשמע היטב למרחקים.
הוא המשיך משם ללהיט החדש שלו, "אקדח", ועד "לבד על המיטה" ועוד.  גם להיטי עבר, של תחילת הקריירה, היו שם כמו "נסיכה", "בניתי עלייך" וכמובן, "הופה". כשהוא שר את השלושה האלה, שיצאו לפני הפיכתו למה שהוא היום, נחמד היה להיזכר בדרך הארוכה שעבר אדם מילד שובב שמתחזה לנער בן 16 ב"כוכב נולד", ועד הגלדיאטור המוזיקלי שהוא היום. 
ובישראל, כמו בישראל, אירועי אוקטובר לא פסחו על רוח ההופעה. מעבר לעובדה שאדם בנדיבותו דאג לארח חיילים בסדרת ההופעות בפארק , אותם חיילים שהיו שם בלהקות וצווחו את השירים , הרגע המרגש ביותר בהופעה נרשם כשאדם דיבר אל הקהל וסיפר על החוויה שלו ועל התחושות שלו ובשיאו הציג את משפחתו של גיבור ישראל שאול גרינגליק ז"ל שישבה במופע והקדיש לו ולהם את השיר "בסוף הכול חולף".
זה היה רגע מרגש וחזק שקיבץ את כל הכאב והישראליות לרגע אחד מזוקק ושלא השאיר כמעט עין אחת יבשה בקהל. זה המשיך לאיחולי רפואה שלמה לפצועים, תנחומים למי שאיבדו את היקר להם וכמובן – איך לא – השבתם של החטופים. מה שהוביל אותו לשיר את "ואיך שלא" שהפך לאחד ההמנונים של התקופה וכמובן את "שיר המעלות".
הפתעה נרשמה במהלך הערב כשנסרין, חברתו הקרובה של אדם עלתה לבמה והפליאה אתו בביצוע ללהיט "חורף באוטו". משם  עומר בנדיבותו פינה לנסרין את הבמה שמצידה פרגנה לקהל בכמה וכמה מהלהיטים שלה. הערב המשיך ואדם ממשיך לירות בזה אחר זה את כל התחמושת. 
 
ממחרוזת שקטים ועד "בחורים טובים" ועוד. קשה לכמת את כל הלהיטים שהיו בערב הזה. כל אחד מהם מחזיר לתקופה ולזמן אחר בחיים ובעיקר מצליח להציג את אדם כאמן בשל, בוגר מעוצב מאוד ששינה במובנים רבים את המוזיקה הים תיכונית בפרט והישראלית בכלל. אדם, בשונה מהופעות שלו מלפני כמה שנים היה נראה בטוח בעצמו , נינוח , בוגר, ובעיקר כזה שמבין כמה הקהל הישראלי חשוב לו.  אדם סיפק את הסחורה ואין ספק שגם אם בעוד כמה חודשים יכריז על סדרת הופעות בפארק – הוא ימלא אותה בלי שום בעיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה