תרבות ופנאי

גאווה לקולנוע בישראל: אלה הסרטים שיוקרנו ברחבי העולם

"אזרח מודאג" ו"קריוקי", שני סרטים ישראלים, נרכשו לאחרונה על ידי ענקיות השידור HBO וגרינוויץ' אנטרטיימנס בהתאמה, עקב כך הסרטים יפצו ברחבי אירופה וארצות הברית 
מערכת ice | 
קולנוע (צילום unsplash)
הישג מרשים לקולנוע הישראלי – "אזרח מודאג" ו"קריוקי", נמכרו לגופי שידור עולמיים. "אזרח מודאג", זוכה פרסי התסריט והמוזיקה בפסטיבל ירושלים 2022, נמכר ל-HBO וישודר במסגרת פלטפורמת הסטרימינג של החברה ברחבי אירופה, בנוסף להפצה קולנועית בכ-21 מדינות. יחד איתו גם "קריוקי", שזכה בפרס סרט הביכורים וחביב הקהל בפסטיבל ירושלים, נרכש על ידי Greenwich Entertainment ויוקרן בבתי הקולנוע ברחבי ארצות הברית.
 
סרטו של עידן חגואל "אזרח מודאג"  מגולל את סיפורו של בן (שלומי ברטונוב), תל-אביבי הרואה בעצמו אדם ליברלי ונאור, חי בדירה מושלמת עם בן-זוגו רז (אריאל וולף), חולם על תינוק משותף, ובינתיים מחליט לשפר את שכונתו ה"מתחדשת" בדרום העיר ונוטע ברחוב שלו עץ. המעשה התמים מוביל לרצף אירועים טרגי, שבסופו מהגר אריתריאי נעצר באכזריות על-ידי המשטרה. רדוף אשמה, בן נאלץ לבחון מחדש את תפיסת עולמו בצל התערערותם של הזוגיות וחלומו להיות אב. כמו כן הסרט הוקרן השנה בבכורה עולמית בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בברלין ומאז הוזמן ליותר מ-20 פסטיבלים נוספים.
 
"קריוקי", שהוצג לראשונה בפסטיבל טרייבקה, הוא סרט הביכורים של הבמאי משה רוזנטל. הסרט, בכיכובם של ששון גבאי, ריטה שוקרון וליאור אשכנזי עוסק במאיר וטובה, זוג בגיל העמידה, החיים באחת משכונותיה החדשות של חולון בתחושת פספוס והחמצה לא מדוברת. כשלדירת הפנטהאוז בבניין המנומנם נכנס איציק מרציאנו - סוכן דוגמניות ממיאמי, נהנתן ומוחצן, המארח מסיבות קריוקי בביתו - מאיר וטובה מתמלאים בתחושת חיות מפתיעה. טובה מתחילה לפנטז על חופשות משותפות וארוחות ערב עם השכן הכריזמטי, ואילו מאיר נוהה אחר סגנונו של איציק ומגלה צדדים חדשים בנפשו שלו. הסרט יופץ בישראל על ידי בתי קולנוע לב, וישודר בהמשך גם בקשת 12, שתמכה בהפקתו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה