תרבות ופנאי

דיקפריו וסקורסזה: הצמד ההוליוודי שהרוויח מיליארדים בקופות

מאז 2002, הסרטים של מרטין סקורסזה וליאונרדו דיקפריו זכו בשלל פרסים והכניסו יותר מ-1.3 מיליארד דולר בקופות. הסרט העלילתי השישי שלהם, "רוצחי ירח הפרחים", יוקרן במאי 2023 בפסטיבל קאן
מערכת ice |  2
לאונרדו דיקפריו (צילום פייסבוק)
ליאונרדו דיקפריו ומרטין סקורסזה הם כמו חמאת בוטנים וג'לי, מלח ופלפל, ג'ין וטוניק - אחד הזיווגים הקולנועיים הטובים ביותר של החיים.
כמעט שני עשורים לאחר שעבדו יחד לראשונה על שובר הקופות "כנופיות ניו יורק", דיקפריו וסקורסזה מאחדים כוחות שוב לסרט העלילתי השישי שלהם, "רוצחי ירח הפרחים", המבוסס על הרומן של דיוויד גראן.
הסרט, שיוקרן במאי 2023 בפסטיבל קאן, מציין גם את שיתוף הפעולה העשירי בין סקורסזה לחברו משכבר הימים, זוכה פרס האוסקר רוברט דה נירו.
ולמה לעצור בשש? ה"הוליווד ריפורטר" אישר בשבוע שעבר שדיקפריו וסקורסזה ישתפו פעולה לעיבוד של ספר עיון נוסף של גראן, "ההימור: סיפור על ספינה טרופה, מרד ורצח", באמצעות סרטי אפל מקוריים.
מאז 2002, הסרטים של סקורסזה ודיקפריו זכו במספר פרסי אוסקר ועשרות מועמדויות בכל טקס גדול, והכניסו יותר מ-1.3 מיליארד דולר בקופות, כשהסרט הגדול האחרון שלהם, "הזאב מוול סטריט", הכניס 392 מיליון דולר.
 
דה נירו הוא זה שבחר בדיקפריו לעבוד איתו ב"חיי הילד הזה" ב-93', ואחר כך סיפר לחברו הבמאי על עבודתו המרשימה של ליאו על הסט, מה שהוביל בסופו של דבר לסקורסזה ללהק אותו ל"כנופיות ניו יורק".
דה נירו וסקורסזה הם תוספת קלה לרשימת צמדי הבמאים והשחקנים הטובים ביותר, ומשתפים פעולה בסרטים גדולים לאורך ארבעה עשורים, שחלקם נחשבים לסרטים הגדולים בכל הזמנים.
דיקפריו נזכר שנתקל בבמאי בבר במרכז העיר ניו יורק לאחר שסיים לצלם את "מה אוכל גילברט גריפ", סרטו השני, כשהיה בן 18. הוא אמר ל-THR שהוא "סוג של משותק" כשראה את סקורסזה, ועמד בשקט עד שמרטי אמר: "היי, ילד, ראיתי את הסרט שלך. עשית עבודה נהדרת. תמשיך כך." ליאו "התפוצץ" מהמפגש.
סקורסזה הגיב, "אני לא זוכר את זה. אני זוכר שראיתי את הסרט, כמובן, ורוברט דה נירו היה זה שסיפר לי על ליאו. הוא אמר, 'עבדתי עם הילד הזה בסרט הזה. אתה באמת צריך לעבוד איתו מתישהו.' והוא בדרך כלל לא עושה את זה".
הווארד ברויאר, מנכ"ל Newsroom PR, אמר לפוקס ניוז דיגיטל כי ייתכן שהדרך להצלחה הקולנועית של סקורסזה ודיקפריו לא נסללה בצורה חלקה כמו שהיא נראית.
"יכול להיות שהכיכב של ליאונרדו דיקפריו בכל סרטי סקורסזה האלה התחיל בהערה סתמית של דה נירו לסקורסזה. אבל סוגים אלה של שותפויות לא קורים סתם, הם כרוכים ברכישה משמעותית מהאולפנים ומשתפי פעולה אחרים של יוצר הסרטים, "אמר ברויאר.
"דיקפריו, שיצא מ'רומיאו + ג'ולייט' ו'טיטאניק', כבר היה מצרך ידוע כשסקורסזה ליהק אותו לסרט הראשון שלהם ביחד, 'כנופיות ניו יורק', שהיה סרט עם תקציב של 100 מיליון דולר שדורש כוכב בר בנקאות עם פנייה לצעירים".
"כנופיות ניו יורק", פרויקט תשוקה בן 20 שנה מבית סקורסזה, שוחרר בשנת 2002 דרך סרטי מירמקס של הארווי ויינשטיין, ובנוסף כיכבו קמרון דיאז, ליאם ניסן, ג'ון סי ריילי ואוסק.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    להזכיר את קמרון דיאז אבל לא את דניאל דיי לואיס זה פשע!
    דניאל דיי לואיס! 09/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה בטוח שאתה כתב קולנוע?
    סגור
  • 1.
    מה זה "כוכב בר בנקאות"
    עברי 08/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חשבת בטעותי שאני מבין עברית
    סגור