תרבות ופנאי

דני סנדרסון נפרד: "לא ידעתי שזו תהיה פגישתנו האחרונה"

סולן כוורת נפרד משותפו ליצירה וללהקה, יצחק קלפטר ז"ל: "ברגע שלקחת את הגיטרה ליד, מכאוביך נעלמו והקסם שלך השתלט על החדר"
מערכת ice | 
דני סנדרסון (צילום גילי יערי פלאש90)
אגדת הרוק, המוזיקאי ומגדולי הגיטריסטים בישראל, יצחק קלפטר הלך לעולמו אתמול בערב (חמישי) לאחר מאבק ממושך בהידרדרות רפואית. בן 72 היה במותו. 
חברו ללהקת כוורת המיתולוגית, גיטריסט מחונן בעצמו, דני סנדרסון, נפרד מחברו במילות הספד: "זהו ערב עצוב, אני נפרד מחבר יקר וותיק, אמן דגול, שותף לדרך ארוכה ואחד מעמודי התווך של המוזיקה הישראלית."
סנדרסון סיפר על המפגש האחרון של כוורת, "במפגש האחרון של הלהקה, לפני כמה חודשים, התיישבנו לשיר ולנגן, מעין ג'אם סשיין חברי שקיימנו פעם בשנה. על אף היותך שברירי וחלש, ברגע שלקחת את הגיטרה ליד, מכאוביך נעלמו והקסם שלך השתלט על החדר. כולנו הסתכלנו עליך, כמו תמיד, בפליאה ונהננו כמו ילדים שזה עתה הקימו להקה חדשה. כשנפרדתי ממך באותו יום, לא ידעתי שזו תהיה פגישתנו האחרונה. אנצור את הרגע הזה ורגעים רבים אחרים בליבי לעד. תנחומיי למשפחה ולחברים, אוהב אותך יצחק."
חבר נוסף בכוורת, המתופף מאיר פניגשטיין, הספיד גם הוא, "לפני חודש וחצי הייתי אצלו בבית, שמענו יחד שירים ונזכרנו בתקופות יפות. לא הרגשתי שזה הסוף, זה עצוב לי מאוד" אמר בגלי צה"ל הבוקר, "מה אפיין אותו? האהבה שלו לכלי, הוא היה מוזיקאי בכל רמ"ח איבריו. מוזיקה הייתה החיים שלו. הוא היה גיטריסט ענק"
 
מוזיקאים נוספים שהושפעו מקלפטר פורץ הדרך נפרדו גם הם מהיוצר. ברי סחרוף כתב, "עצוב על לכתו של יצחק קלפטר, מגדולי הגיטריסטים והמוזיקאים בארץ, שאהבתי והערצתי. היה לי את הכבוד הגדול לארח אותו לפני 4 שנים בהופעה בהיכל התרבות. תודה לך יצחק."
 


גם פוליטיקאים ואישי ציבור נפרדו מהמוזיקאי, אחד מהם הוא גם גיטריסט בעצמו, ח"כ אמיר אוחנה מהליכוד. "באמת היית ענק שבענקים. יצחק קלפטר. תודה על הכל." כתב וציטט, "ואם אתה, נמצא כבר בסביבה, דע לך שכאן, הזמן לא הכרחי."

גם השרה ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הספידה, "מעטים המוזיקאים שהיו חלק מכל כך הרבה להקות ויצירות משמעותיות בתרבות, מכוורת דרך אחרית הימים וצליל מכוון והצ'רצ'ילים, מאריק איינשטיין ועד גלי עטרי ונורית גלרון. אי אפשר לטעות בצליל המאד מסוים של יצחק קלפטר שכבש לו מקום גדול בלבבות ישראלים רבים. יהי זכרו ברוך."

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה