תרבות ופנאי

מרד במשרד התרבות: המחאה נגד הרפורמה הגיעה למיקי זוהר

השר מיקי זוהר נתקל במרד במשרדו בעקבות החקיקה המשפטית: "החקיקה פוגעת בעצמאות מערכת המשפט ומונעת הגנה על ערכים דמוקרטיים", צוין במכתב שנשלח לשר על ידי חברי הוועדה המייעצת על תקצוב משרד התרבות 
דוד זולדן |  4
מיקי זוהר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
חברי הוועדה לתקצוב התרבות בישראל הדהימו את שר התרבות מיקי זוהר כאשר הודיעו לו על הפסקת עבודתם במחאה על ביטול עילת הסבירות.
במכתב לשר נכתב בין השאר כי: "החלטות לא סבירות החסינות מביקורת שיפוטית, בשם עקרון הרוב והמשילות - פותחות פתח למדיניות משתיקה, מדירה וסגורה שתדכא את חופש היצירה". על המכתב חתמו חברי הוועדה אודי ניסן, נעמי פורטיס, אורן כהן, חגית שני ודור לין. 
 
"חברה דמוקרטית בריאה נותנת במה לחופש היצירה ולחופש הביטוי חברה כזו מטפחת את חוש הביקורת ומאפשרת גיוון. חברה כזו נותנת קול גם למי שמוחלש, ומדר ומופלה. למי שבחיי היום יום שלו הוא חלק ממיעוט. לא ניתן להגן על ערכים אלו במקום שבו אין מערכת משפט חזקה, עצמאית, שיכולה להפעיל ללא מורא ביקורת שיפוטית על החלטות הממשלה ושריה". חתמו. 
ממשרד התרבות נמסר בתגובה: "מדובר בוועדה שהוקמה בתקופת השר הקודם. חבל לנו שוועדה מקצועית שכל תפקידה להציג מסקנות מקצועיות מתנהלת משיקולים זרים. המשרד מכבד את רצון הוועדה לסיים את תפקידה וכבר פועל בערוצים שונים לרבות מינוי ועדה פנימית אסטרטגית באשר למנגנון התמיכות, תוך הקשבה מלאה לשטח שעל בסיסה מתקבלות החלטות בדבר תקצוב נכון וראוי לעולם התרבות הישראלי".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    על איזה
    א 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תרמות אתם מדברים יודעים רק קללות ואלימות לכן כדאי לסגור
    סגור
  • 3.
    הגיע הזמן להפסיק לממן את כל הדיקטטורים. (ל"ת)
    יצחק אברג'ל 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 2.
    התאריך המדויק
    ציקי 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התאריך המדויק של הנזק לכל אזרח היה ביום שהחונטה המשפטית תצטרף לחונטה הצבאית ואז מחירי הנדלן ירדו ב 40 אחוז
    סגור
  • 1.
    ברוך שפטרנו מעונשם של אלה
    אומן מיוסר 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    איזה מזל שהפוליטרוקים שאמורים לנווט את התקציבים בתרבות ולהכתיב לנו תרבות חד מימדית וחד דעתית התפטרו. טוב שלא היה צריך להעיפם מי יתן ושאר הפוליטרוקים שאריות הפוליטיזציה של ממשלת הקילקול יעופו ויפוצו לכל רוח
    סגור