תרבות ופנאי

לראשונה בארץ: פרויקט AI המנציח את חללי 'חרבות ברזל'

פרויקט "גיבורים": הזמר גלעד שגב שחרר אלבום שירים המוקדש לחללים שנרצחו בשבת השחורה. היום, הוא שחרר את שירו מתוך הפרויקט - "בידיים חשופות", שנכתב לזכרו של יונתן אלעזרי, בן ה-20 שהיה לוחם ביחידת דובדבן
מערכת ice | 
קורבנות המלחמה (צילום shutterstock)
פרויקט "גיבורים": הזמר גלעד שגב שחרר לאוויר אלבום שירים המוקדש כולו לנופלים באירועי השבת השחורה. היום (שלישי), הוא הוציא את שירו השני בפרויקט, "בידיים חשופות". השיר נכתב לזכרו של יונתן אלעזרי, בן 20 מאלון שבות שהיה לוחם ביחידת דובדבן.
אלעזרי התגייס רק חודשיים לפני פרוץ הלחימה. באותה שבת שחורה הוא ביקר את חבריו במכינה הקדם צבאית באופקים, שבה למד לפני גיוסו לצבא. כשהמחבלים חדרו לעיר, אלעזרי, שלא היה חמוש, החליט לצאת ולהילחם במחבלים כשבידיו אבנים בלבד.
 
בשילוב צילומים באדיבות משפחתו, לשיר יצא קליפ, שמקביל באמצעות AI בין גבורתו של יונתן לגבורתו של דוד המלך, בין הקרבות באופקים, לקרבות בארץ הקודש בימי מלכות.
שגב אמר: ״כל פעם שאני חושב על יונתן שיצא אל היריות והקרבות ללא נשק, בידיים חשופות, אני מקבל צמרמורת ומתפעל כל כך. כשלומדים להכיר את המשפחה הנפלאה והערכית שלו, ובמקביל את הדרך שבה העביר את הילדות שלו, האומץ שהיה בו, ההרפתקנות, ומעל לכל האהבה לעם שלנו, מתחילה להיווצר איזושהי הבנה מה גורם לאדם צעיר שאמור להסתגר לשמע כל נפץ, לעזוב את המרחב המוגן ולצאת כך אל הקרב ללא כלי נשק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה