דיגיטל וטק

אילון מאסק חושף לראשונה: זה האיש שהושתל שבב במוחו | צפו

חברת ניוראלינק של אילון מאסק עושה היסטוריה: לאחר שחשף ששבב שפותח על ידי החברה הושתל במוחו של אדם לראשונה, המטופל נחשף. בסרטון באורך 9 דקות, נראה המטופל מבצע פעולות באמצעות מחשבותיו בלבד
מערכת ice | 
אילון מאסק נגד שוק המניות בארה"ב (צילום shutterstock)
סטארט-אפ הנוירו-טכנולוגיה ניוראלינק (Neuralink), שנמצא בבעלות איש העסקים אילון מאסק, עשה אתמול היסטוריה. בסרטון שפרסם אתמול (רביעי), הוא חשף לראשונה את המטופל שהושתל במוחו שבב של החברה.
בסרטון שפורסם בחשבון של החברה ב-X (טוויטר לשעבר) ואורכו עומד על תשע דקות, מופיע המטופל האנושי הראשון של החברה, המשותק מכתפיו ומטה, מעביר סמן על מסך מחשב נייד באמצעות מחשבותיו בלבד. במהלך הסרטון הוא מתועד כשהוא משחק שח ומכבה את המוזיקה במחשב שלו.
 
עד כה החברה בחרה שלא לחשוף את המטופל, אך בסרטון הוא הציג עצמו בשם נולנד ארבו, צעיר אמריקני בן 29 שאיבד כל תנועה ותחושה בידיו וברגליו לאחר תאונת צלילה בה היה מעורב לפני כשמונה שנים. ארבו טען בסרטון שעד כה הוא מאוד מרוצה, זאת לאחר שנאלץ לסתמך עד כה במקל שהחזיק בפיו על מנת לבצע משימות מסוימות.
"הכל נעשה באמצעות המוח שלי. כולכם יכולים לראות את הסמן נע על המסך, זה הכל אני. זה די מגניב, הא?" סיפר ארבו בהתרגשות, כאשר לצדו נמצא עובד של ניוראלינק. הסרטון פורסם כחודשיים לאחר שמאסק הודיע כי החברה השתילה לראשונה שבב במוח של מטופל אנושי.
 
ארבו סיפר בנוסף על תהליך האימון שעבר לאחר שהשבב הושתל במוחו בחודש ינואר האחרון. "זה פשוט הפך עבורי לאינטואיטיבי להתחיל לדמיין את הסמן זז. זה כמו להשתמש בכוח על מנת להזיז את הסמן – אני יכול לגרום לו לזוז לאן שאני רוצה".
עם השנים החברה זכתה לביקורת רבה, כשחלק נכבד ממנה היה בשל האיש שעומד בראשה. אך במקביל בחודש מאי האחרון, ניוראלינק קיבלה אישור רשמי ממנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) לבצע מחקר קליני בבני אדם, מה שהוביל כאמור לפני כחודשיים להכרזה על ההשתלה המוצלחת הראשונה של השבב של החברה בנולנד ארבו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה