דיגיטל וטק

בירד אנרגיה מציגה: מענק של מיליוני דולרים למען הסביבה

אנרגיה מתחדשת, דלקים חלופיים והפחתת פליטות פחמן: בירד אנרגיה מחפשת חברות וגופי מחקר ישראליים ואמריקאים העוסקים בתחום האנרגיה הירוקה

מערכת ice | 
לימור נקר (צילום אייל טואג, freepik)
תוכנית בירד אנרגיה (BIRD Energy) של קרן BIRD הדו-לאומית ישראל-ארה"ב, הכריזה על קול קורא לתמיכה במיזמים ישראליים-אמריקאים בתחומי האנרגיה המתחדשת, התייעלות אנרגטית, גז טבעי וטכנולוגיות להפחתת פליטות פחמן.
הפרויקטים הזכאים להשתתף בתוכנית הם שיתופי פעולה במחקר ופיתוח בין חברה אמריקאית לחברה ישראלית, או שיתוף פעולה בין חברה באחת המדינות לאוניברסיטה או גוף מחקר אקדמי במדינה השנייה. כמו כן, לפרויקט חייב להיות פוטנציאל מסחרי משמעותי.
 
התחומים המרכזיים בהם תומכת תוכנית בירד אנרגיה הינם: אנרגיה סולארית, אנרגיית רוח, טכנולוגיות רכב מתקדמות, דלקים חלופיים, טכנולוגיות בתחום הגז הטבעי, רשת חשמל חכמה, אחסון אנרגיה, אנרגיה במשק המים, ייצור מתקדם, טכנולוגיות הקשורות לאנרגיה מתחדשת או להתייעלות אנרגטית וכן טכנולוגיות בינה מלאכותית בניהול אנרגיה. המענק המקסימלי שיוענק יעמוד על 1.5 מיליון דולר לפרויקט.
לימור נקר-וינסנט, מנהלת תוכנית בירד אנרגיה ציינה כי: "התוכנית שהוקמה ב-2009 על ידי משרד האנרגיה האמריקאי ורשות החדשנות בישראל, מממנת שיתופי פעולה בין חברות מישראל ומארצות הברית שמטרתם לקדם את צורכי האנרגיה של החברה המודרנית ממקורות מתחדשים ברי־קיימא, לעודד התייעלות אנרגטית ולצמצם את פליטת גזי החממה.
הפרויקטים המוגשים לתוכנית עוברים בדיקה קפדנית על ידי בוחנים ישראלים מטעם רשות החדשנות ומשרד האנרגיה הישראלי ובוחנים אמריקאים ממשרד האנרגיה האמריקאי. עד היום, מימנה התוכנית יותר מ-60 פרויקטים בהשקעה ממשלתית כוללת של מעל ל-50 מיליון דולר, ובהשקעה נוספת של 65 מיליון דולר מהמגזר הפרטי."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה