דיגיטל וטק

אפל בהלם: העובד שהדליף מידע רגיש במשך שנים נתפס על חם

אפל הגישה תביעה על סך של 25,000 דולר נגד המהנדס לשעבר בחברה, אנדרו אוד, שבמשך חמש שנים הדליף לטענתה מידע סודי, עד שפוטר בחודש דצמבר האחרון
מערכת ice | 
תביעה כנגד אפל (צילום shutterstock, ויקיפדיה/ vecteezy , ACC District)
אפל, ענקית הטכנולוגיה שידועה כאחת החברות ששומרות על סודיות מוחלטת יותר מרוב חברות הטכנולוגיה בעולם, לא הצליחה במשך שנים לעלות על אחד המהנדסים לשעבר בחברה שמדליף מידע רגיש מאוד של החברה.
כעת, חמש שנים אחרי שהחל להדליף את המידע, נודע כי מדובר במהנדס לשעבר באפל, אנדרו אוד, שנתפס על חם ופוטר בדצמבר האחרון. כעת, אפל הגישה נגדו תביעה על סך 25,000 דולר, זאת בגין פגיעה בפרטיות החברה.
 
למעשה, אוד עבד במחברה משנת 2016, והוא חשוד שהוא הדליף מידע רגיש לתקשורת ולעובדים בחברות טכנולוגיה אחרות. חלק מההדלפות של אוד מגיעות על רקע טכנולוגיות שהוא בעצמו עבד עליהן אבל לא אהב אותן. 
למעשה, אוד חשוד כי הדליף מידע על יותר משישה מוצרים ופיתוחים, ביניהן גם נמצאות אפליקציית היומן (Journal) ומשקפי המציאות המעורבת (Vision Pro). באפל טוענים כי המעשים שלו היו מוכוונים, כדי לפגוע בחברה, ובעיקר בגורם ההפתעה. לטענת החברה, רגע אחרי שפוטר, אוד לא הודה בכך שהדליף מידע ויתרה מזאת, רגע לפני השימוע שנערך לו הוא השמיד כמויות משמעותיות של ראיות נגדו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה