דיגיטל וטק

איראן במתקפת סייבר אדירה: אלו הגופים שבסכנה מיידית

חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט הזהירה מעלייה בתקיפות הסייבר של איראן כנגד ישראל, וטענה כי מרביתן בוצעו כנגד גופי תקשורת ועיתונאים. גיל מסינג, ראש המטה ומנהל התקשורת הגלובלית בצ'ק פוינט, מסר: "התקיפות הללו קורות בתוך הקשר רחב יותר – הכפלה של כמות התקיפות על ארגונים בישראל במהלך חודשי המלחמה"
מערכת ice | 
האקר-אילוסטרציה (צילום אילוסטרציה AI)
חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט הודיעה כי במהלך השבוע האחרון משמרות המהפכה ומשרד המודיעין האיראני הכפילו את תקיפות הסייבר שלהן כנגד ישראל באופן ניכר. אין ספק כי התקיפות הללו מתרחשות ברקע מלחמת חרבות ברזל, והן התעצמו במיוחד לאחר חיסול הבכיר בקונסוליה האיראנית בסוריה.
דרך הפעולה שלהן, בין היתר, היא שליחת מיילים לגורמי תקשורת רבים בישראל, הכוללים לינקים זדוניים שלחיצה עליםה מורידה על המחשב או הטלפון הנייד תוכנת שליטה מרחוק המכונה "Atera". גיל מסינג, ראש המטה ומנהל התקשורת הגלובלית בצ'ק פוינט, מסר: "התקיפות הללו קורות בתוך הקשר רחב יותר – הכפלה של כמות התקיפות על ארגונים בישראל במהלך חודשי המלחמה, וריכוז מאמץ משמעותי של איראן (ושלוחותיה) לתקיפות סייבר בישראל כנגד ארגונים ציבוריים, ממשלתיים ופרטיים. אולם המיקוד כאן הוא דווקא באמצעי התקשורת".
 
נזכיר כי לפני כמה ימים קבוצת האקרים הודיעה כי הצליחה לפרוץ למחשבים של משרד הביטחון, וטענו כי הצליחו לגנוב מידע מסווג. ההודעה פורסמה בטלגרם, בתוספת כמה מסמכים הקשורים להזמנות שבוצעו על ידי משרד הביטחון. כמו כן, המידע הוצע למכירה בתמורת 50 מטבעות ביטקוין (12.5 מיליון שקל). כפי שפורסם ב"ישראל היום", במערכת הביטחון סירבו לפרט האם נגנב מידע רגיש, אך אישרו כי הפריצה אכן בוצעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה