דיגיטל וטק

רשות החדשנות חוצה את הקווים: המהלך שישבור את שוק הדיפטק בישראל?

רשות החדשנות תבחר שלושה גופים שיכשירו מנכ"לים להובלת חברות הדיפטק הבאות של ישראל. תקציב כל תכנית שתאושר יעמוד על עד מיליון שקל באחוז מימון של 70% לאורך 12 חודשים. הסמנכ"ל חנן ברנד: "תעשיית ההייטק הישראלית הוכיחה שהיא מסוגלת לבנות חברות גדולות ומשמעותיות"
מערכת ice | 
הייטק (צילום pexels)
בישראל פועלות מאות חברות הזנק בתחומי הדיפטק השונים, ובכל שנה מוקמות עשרות חברות חדשות. במרץ 2024 השיקה רשות החדשנות  את קרן ההזנק, קרן שתשקיע מענקים של מעל 500 מיליון שקל בשנה, המתמקדת בחברות דיפטק לצד משקיעים פרטיים וקרנות הון סיכון.
במיזמי דיפטק, שלעיתים קרובות מקורם במחקר אקדמי, במקרים רבים הוגי הרעיון או המחקר אינם בהכרח אלו שיובילו את החברה כמנכ"לים, וכיום יש חוסר משמעותי בעתודה ניהולית ובניהול בכיר, שיאפשר צמיחה של החברות מעבר לשלבי המחקר והפיתוח לשלבי המכירות וגיוס הון משמעותי.
 
התוכניות שיוגשו יכללו תוכן מקצועי, טכנולוגי ועסקי מעודכן ומחובר לצרכי התעשייה בארץ ובעולם, בשיתוף עם מומחים וגופים רלוונטיים מהתעשייה שעוסקים בכך. תינתן עדיפות לתכניות שיכללו גם ליווי של המוכשרים במהלך או לאחר סיום ההכשרה להשתלבות כמנהלי חברות הזנק בתחומי הדיפ-טק ו/או להקמה של חברות מבוססות ידע מהאקדמיה.

חנן ברנד, סמנכ"ל וראש חטיבת הזנק ברשות החדשנות  (צילום: חנה טייב)
המועמדים יכולים להיות מנהלים בעלי ניסיון משמעותי קודם בחברות דיפטק בעלי רצון ופוטנציאל להתקדם להובלה כמנכ"לים של  חברות הזנק, או מנכ"לים שניהלו בעבר חברות שאינן חברות דיפ-טק אך מעוניינים בידע הנדרש הטכנולוגי והעסקי לשם הסבה לניהול בכיר של חברות דיפ-טק, על מאפייניהם הייחודיים.
הקול הקורא יופעל באמצעות מסלול קרן הון אנושי להייטק ויהיה באוויר כחודשיים וחצי החל מ-10 באפריל ועד לתאריך ה-1 ביולי. פירוט הקריטריונים להגשה יפרסמו בדף המסלול באתר רשות החדשנות, הגשה באתר רשות החדשנות. חנן ברנד, סמנכ"ל וראש חטיבת הזנק ברשות החדשנות: "בישראל מאות חברות בעלות עומק טכנולוגי משמעותי, וחדשנות פורצת דרך, שמגיעות להישגים משמעותיים".
 
"עם זאת, במקרים רבים, מלבד קשיי המימון והאתגרים הנלווים להקמת חברות דיפטק, בישראל ניכר חוסר במנהלים מנוסים בתחומים אלו שיאפשרו לחברות לצמוח מעבר לשלבי המחקר והפיתוח לשלבי החדירה לשוק, מכירות וגיוס הון משמעותי. תעשיית ההייטק הישראלית הוכיחה שהיא מסוגלת לבנות חברות גדולות ומשמעותיות מאוד עם מאות ואלפי עובדים והובלה של מנהלים מצוינים ואנחנו מאמינים שבעזרת 'נבחרת המנכ"לים' ניתן יהיה להרחיב את ההצלחה הזו גם לתחומים נוספים, בחזית המדעית והטכנולוגית העולמית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה