דיגיטל

מלחמת הכוכבים: "מדד סנטו" עם סינמה סיטי Vs יס פלאנט

אבי סנטו בדק איך מתנהלים מתחמי הקולנוע הענקיים ברשתות החברתיות, והאם זה שגם כך נוהרים אליהם ים אנשים שבורחים מהחום, מפחית את הפעילות הדיגיטלית שלהם? כנסו
אבי סנטו |  5
"מדד סנטו" של אבי סנטו (צילום אייס)
החדש של ג'וליה רוברטס או סרט האנימציה החדש של וולט דיסני? הקיץ כבר מזמן כאן וחלק בלתי נפרד מהבילוי המשפחתי הוא לפקוד חבורות חבורות משפחות משפחות את מתחמי הקולנוע הענקיים, כדי להימלט מהחום המטורף, ולבזבז את הכסף על כרטיס פופקורן שתיה פוסטר קפה וכו וכו.
ב-5 השנים האחרונות מכירת הכרטיסים באולמות הקולנוע זינקו ב-45% אחוזים – כך על פי אתר seret.co.il. רוב האנשים מגיעים לאולמות הקולנוע אחת לחודש - נתון מדהים שעקף מדינות רבות וטובות, כולל אפילו את אחותנו הגדולה אמריקה. יחד עם זאת, בואו לא נהיה תמימים - כולנו מורידים סרטים דרך הרשת. אם פעם היה לנו את פופקורן, היום קודי שולט בתחום, ומעבר לכך אנחנו נמצאים כבר שנים רבות בעולם בו התוכן זמין בכל מקום ובכל זמן.
איך מהפכת המדיה החברתית השתלבה בעולם מותגי בתי הקולנוע? האם הגמה-מתחמים הגדולים שהחליפו מזמן את הדרייב-אין המסורתי ויתר האולמות הקטנים, השכילו לנצל לטובתם את המדיה החברתית על מנת לשמר את קהל הצופים? והרי בתחרות כמו בתחרות, מה יגרום לי כצופה להגיע אל מתחם המציע בדיוק את אותו דבר?

מצויד בפופקורן נטול שומן (בכל זאת הבאתי מהבית, כי עכשיו מותר...) חדרתי אל נבכי 2 המותגים המובילים בישראל בתחום ולהלן התוצאות.




 

הלכנו לקולנוע

 

הסניף  הראשון של סינמה סיטי נפתח צומת גלילות ב-2002 והביאה את הבשורה החדשה ואת המושג "מתחם קולנוע". כולנו רצינו להגיע מתחם ליהנות מתחם ה-VIP ובעיקר לומר "ביקרנו שם". מאז נפתחו סניפים נוספים ועתידים להיפתח עוד. האם חלוצת מתחמי הקולנוע הראשונה בישראל התאימה את עצמה לעולם הסושיאל?

זאת לא הכמות אלא האיכות?
דף הפייסבוק של של סינמה סיטי מאגד בתוכו כמות יפה של פוסטים. הם מעלים תוכן מדי יום, ואף כמה פעמים ביום. עם זאת קיוויתי מראש שעם כניסתי לעמוד - לא  אראה רק אוסף של  פרומאים, אלא תכנים נוספים מעניינים ומעשירים, אך לצערי התבדיתי. הדף של החברה אף קיבל אימות, פעולה טכנית מצד פייסבוק שלא כל כך לזכות בה, אבל למה לא לנצל את הדבר?!
הדף עמוס לעייפה בלא פחות מ-5 פוסטים לפחות על כל סרט, ישנה פעילות גולשים מינימליסטית שלא עולה בקנה אחד עם המותג  שאמור להיות מוביל בתחומו. ציפיתי להרבה יותר. היו חסרים המון אלמנטים שיכולים להפוך את התוכן בדף לאחד כזה שיביא לקוחות, יכריע מי המתחם המוביל ובעיקר יעלה את זמן שהות הגולשים בדף, שמניסיוני נמוך מאד. הרי מי רוצה לראות 10 פוסטים על אותו סרט? זה לא מושך, לא מעניין וגורם למיצוי זמן השהייה שלך במהירות.
מי הכי יפה בעיר?

אתר האינטרנט של הסינמה סיטי דומה לחיפוש גוגליסטי יבש. אין בו שום דבר מיוחד או מייחד מעבר לאינפורמציה יבשה בנוגע לסרטים עתידיים, סניפי המתחמים, הצגות הילדים המתקיימות במקום ואי אילו נושאים נוספים שיכולים לספק אותנו הגולשים בצורה האינפורמטיבית והבסיסית ביותר. כרגע סינמה סיטי מפסידה בענק הזדמנות פז להיות מובילה בתחום התוכן ובתחום המדיה החברתית - אין לה באתר ולו אזכור אחד על כך שיש לה עמוד פייסבוק, כפתורים חברתיים או פלטפורמות סושיאל נוספות. למה למה למה?
גם במידה והמתחם כפוף להגבלות של זכויות היוצרים מצד התוכן אותו היא רוכשת מהאולפנים, הרשת עדיין יכולה לעשות המון! מישהו שם צריך להתעורר ומהר, כי המשפט הכל כך קלישאתי "תוכן הוא המלך" הוא בדיוק העניין עליו אתר האינטרנט של המותג נופל ובענק.
מעבר לכך לא ראיתי באתר שום אופציה ופונקציונליות לעולם הנגישות, האתר לא עומד בחוק שנחקק בשנים האחורונות. ושוב: למה? ובכלל, מבדיקות טכניות שעשיתי לפחות מצד הפייסבוק, האתר לא "צובע " את קהל הגולשים, פעולה מתבקשת ממותג בסדר גודל כזה שרוצה לחזור לקהל הגולשים מדי פעם בסדרת מסרים.


מצ'עמם  לי

פוסט טראומה

בפלטפורמת הפייסבוק - התוכן ששוט לא מעניין. הדף עמוס במסרים שיווקיים עד שנדמה לי שמישהו ישב פיסית  וביצע את הדבר הכי לא נכון באסטרטגיית תוכן - וזה פשוט "העתק הדבק". לדוגמא: פרומו לסרט 'האשליה 2' קיבל 10 תכנים ברצף, ואני שואל אתכם האם הייתם רוצים לפרסם את תמונת ילדכם 10 פעמים במשך 10 ימים? אני כמעט בטוח שהתשובה היא לא.
גם אם התוכן מוצג בצורות שונות של GIF, יציאה לפרומו או תמונה, העין שלנו בדיוק כמו עיוורון באנרים מתרגלת ומעבירה הלאה (הרי יש לנו עד 75 סיפורים לראות היום בסמארטפון שלנו).




ראוי לציין שזמן התגובה לטענות ומענות בפייסבוק הוא לא פחות ממצוין. הן נענות תוך 60 דקות, זמן נהדר בימינו אלו.
לסיכום
יצאתי מאוכזב. לא מהסרט, מהדיגיטל. בין אם המותג כפוף לזכויות יוצרים ולהגבלות תוכן, ובין אם לא, הייתי מצפה ממותג גדול להיות נוכח בכל הרשתות החברתיות, להבליט את הנוכחות שלו באתר האינטרנט, לערוך המון פעילות גולשים, ולהניע לפעולה באופן פיסי במתחמים (דוגמת תיוג והעלאה, יחצון הסדנאות וימי ההעשרה המתקיימים במקום).
בענף שמושך כל כך הרבה ילדים שמגלגלים עשרות מיליוני שקלים, הייתי יוזם אפילו דף נפרד לקהילה סגורה עם שיתופי פעולה מסחריים. סנאפצ'ט עליה אני מדבר לא הרף כבר חודשיים, לא נפתחה עדיין למותג שמייצר בדרך קבע תכנים מתאימים בדיוק לרשת החברתית הכי חמה היום בעולם. כמו כן לא הצלחתי למצוא ערוץ יוטיוב ראוי שמרכז את כל הפרומאים והפעילויות הנ"ל כמו שצריך.
אני חושב שבאמצעות שינוי קטן, הכל יכול להשתנות לטובה. מבחינה תקציבית המתחם לא חוסך ומעניק לנו חוויית צפייה בסרטים כבר הרבה שנים, ואני מקווה לראות בעתיד הקרוב התערבות גסה של המדיה החברתית על מנת שהמותג יהיה חזק יותר ואפילו עוצמתי יותר ממה שהוא היום.

 

הגיעה לתת תשובה



אחרי כמה שנים בשליטת הסינמה סיטי, הצטרפה ב-2006 גם יס פלאנט על מנת לתת תשובה ראויה. תוך זמן קצר, בדיוק כמו הרשת הראשונה, גם זו החדשה הפכה למקום עלייה לרגל לכל צרכני הקולנוע באשר הם. האם יס פלאנט יודעת היום לנצל את הרשתות החברתיות לטובתה? מהו סגנון  התוכן אותו היא מביאה לידי ביטוי בפייסבוק ואיך כל זה מתחבר עם סנאפצ'ט יצאתי לבדוק ולהלן התוצאות.

זאת לא הכמות אלא האיכות?
לשמחתי הרבה, ביס פלאנט השכילו להבין שבפייסבוק אנחנו חייבים אסטרטגיית תוכן, אחרת העמוד שלנו ייראה כמו לוח מודעות. אז דף הפייסבוק של החברה מקפיד להעלות בין פוסט לשניים ביום, מהירות התגובה של המותג היא תוך כמה שעות ובאופן כללי נראה שנעשית שם עבודה טובה בתחום התוכן.
מי הכי יפה בעיר?

יס  פלאנט, בדיוק כפי המתחרה, לא השכילה לנצל את אתר האינטרנט שלה עד תום. הוא עמוס לעייפה בים אינפורמציה על הסרטים החדשים, פרומואים בלתי פוסקים מידע על אופציה לערוך אירועים וכנסים במתחם.
ישנו כפתור מדיה חברתית המוציא את הגולשים החוצה אל דף הפייסבוק של החברה במידה וירצו לעשות זאת, והוא מבקש מהם לסנכרן את הפרופיל האישי שלהם עם המערכת אופציה הזויה בימנו, כאשר אנו נדרשים ורוצים להשאיר כמה שפחות פרטים.
האתר עומד בחוק הנגישות ומבצע פעולת רימרקטיניג לקהל הגולשים (שיווק מחדש), ובאופן כללי מעניק הרגשה הרבה יותר חיה מהמתחרה שלו. יחד עם זאת, ניתן לעשות המון עבור קהל הגולשים שנכנס לקבל מידע. ברור לי שעם עבודה נוספת, ניתן להפוך את אתר יס פלאנט למרכז בידורי מדהים, כזה שמחבר את קהל הצופים שמגיע לקולנוע עם הפלטפורמות האינטרנטיות, לראייה האתר או דף הפייסבוק שעליו נפרט מיד.


מישהו עדיין מתחבר ככה?

פוסט טראומה

ביס פלאנט יודעים את עבודת התוכן. דף הפייסבוק שלהם שזור בסוגים שונים של פוסטים הגורמים ללקוח להישאר בו , ולקחת חלק אינטגרלי בפעילות. ישנה אופציה להצטרפות למועדון הילדים, המון אייטמים שמדברים על תוכן הסרטים בדיעבד ולא באופן ישיר.

אהבתי את פעילות החתן-כלה בה קראו לזוגות טריים להגיע למתחם החדש בבאר שבע כדי להצטלם. דף הפייסבוק של החברה מוכיח שלצד פמפום פרומואים של סקטים, ניתן לייצר פעילות תוכן איכותית שבסופו של דבר מחזקת את המותג בצורה הטובה ביותר שניתן. קבלו שאפו! אהבתי מאד.
פעילת תוכן מובהקת ביוטיוב ובסנאפצ'ט לא ראיתי. כפי שציינתי לגבי הסינמה סיטי, זאת הזדמנות פז לנצל פלטפורמות נוספות היכולות בקלות להכריע לאן קהל הצופים ילך בסופו של יום.
 
ככה מחזקים מודעות מותג!

 

לסיכום

יחד עם זאת, ענף הקולנוע לא יכול להתעלם ממה שקורה היום בעולם המדיה החברתית, קבלת ההחלטות ורוב החלטות הקנייה נמצאות  במרחק של לחיצת כפתור לסמארטפון הקרוב.
ניהול קהילה נכונה, פמפום באמצעות הרשתות החברתיות, וחשיפה אגרסיבית יותר של המותג לקהל אשר מבקר חדשות לבקרים יותר באתר וביתר הזירות תעשה רק טוב לענף.

והנה הציונים שלי:

אבי סנטו הוא מומחה רשתות חברתיות ואסטרטג תקשורת דיגיטלית ומכירות, מרצה לשיווק ופרסום ובעלים של חברת הפרסום והמדיה חברתית 'אבי סנטו – ניו מדיה לעסקים'. רוצים לדבר איתו בפייסבוק? לחצו כאן
 

תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    גלובוס מקס
    לימור 15/07/2016 10:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ברור למה לא בדקתם את רשת גלובוס מקס שקיימת במגוון ערים בישראל עם פעילות דיגיטל ענפה !
    סגור
  • 4.
    סינמה סיטי ברעננה בפארק
    רקפת 14/07/2016 22:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני שמודדים את הסושיאל תבדקו את רמת השירותים כמו הניקיון בשירותים ובכלל מתחם סינמה סיטי בפארק רעננה. מלוכלך, מסריח ושירות גרוע. אז בשביל מה לצאת מהבית לשם?
    סגור
  • 3.
    שיפסיקו לתאם מחירים
    דניאל 14/07/2016 19:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל אולמות הקולנוע, ושיפסיקו לגבות תשלום על הזמנה באינטרנט.
    סגור
  • 2.
    טור מעולה סנטו. אבל צריך להיכנס בחברות עוד יותר
    גלעד 14/07/2016 15:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להיות יותר קשוח ויותר ביקורתי
    סגור
  • 1.
    עכשיו אני רגוע
    ראובן הגאון 14/07/2016 14:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם סנטו פה אני רגוע, חשבתי שקרה משהו
    סגור