דיגיטל וטק

חזית חדשה לטראמפ: צרפת תטיל מס על גוגל ופייסבוק

צרפת מתכננת להטיל מס על ענקיות טכנולוגיה, הממשל האמריקאי בתגובה מאיים להשית מס בגובה של עד 100% על סחורה צרפתית. מלחמת סחר חדשה בפתח?
רועי בהריר-פרל | 
דונאלד טראמפ ועמנואל מקרון (צילום WHITE HOUSE)
חזית חדשה הולכת ומתפתחת במלחמת הסחר של ארצות הברית, בנוסף לזו הסינית: קדריק או, השר הצרפתי לענייני דיגיטל, בעצה אחת עם הנשיא עמנואל קמרון, הודיע שהוא לא מתכוון להיכנע לממשל טראמפ ולסגת מכוונתו להטיל מס חדש על רווחיהן של ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות כמו גוגל, פייסבוק, אמזון ואפל. בתגובה, ארצות הברית הכריזה שאם וכאשר זה ייקרה, היא תשיב למהלך בהטלת מס משלה על סחורה צרפתית, בשיעור של עד 100%.
הכוונה של וושינגטון היא בין השאר למוצרים צרפתיים כמו שמפניה, גבינה, מוצרי טקסטיל וכלי מטבח, מה שעשוי לגרום לנזק עצום של 2.4 מיליארד דולר לכלכלה הצרפתית. זאת, כאמור, בתגובה לפגיעה הצפויה בחברות הענק האמריקאיות שפועלת בצרפת כתוצאה מהטלת המס החדש.
החלטתה הסופית של ארצות הברית בנוגע לגובה המס שיוטל על הסחורות הצרפתיות צפויה להתקבל כבר במהלך השבועות הקרובים. מה שלא ממש מרתיע את השר או. האחרון הצהיר השבוע בריאיון לגארדיאן כי "הטלת המס על חברות הענק תתרחש בוודאות" וכי "צעדים שתנקט ארצות הברית בתגובה יהיו רעים לשני הצדדים". בנוסף, הזהיר או שמהלך כזה של ארצות הברית עשוי להוביל לתגובה של האיחוד האירופי.
אם ההחלטה הצרפתית תעבור כמותכנן, צרפת תהיה הכלכלה הראשונה בעולם שמטילה מס על ענקיות אינטרנט, כששיעור המס המדובר כעת עומד על 3% מהרווח השנתי של כל חברה.
כרגע, כפי שהבהיר השבוע גם הנשיא מקרון בתגובה לקרב המתפתח בין המעצמות, המצב מאפשר לחברות הענק לגרוף רווחים עצומים במדינות שבהן שיעור המס נמוך, כמו למשל אירלנד ולוקסנבורג, בלי קשר למקום שממנו מגיעות ההכנסות שלהן. טראמפ, מנגד, איים בתגובה, ומקרון ענה לו שהטלת המס המתוכננת לא תכוון אך ורק לחברות אמריקאיות.
בשורה התחתונה, מערכת היחסים הפיננסית בין ארצות הברית לצרפת רעועה כעת מתמיד, וכן, בהחלט קיימת אפשרות שהמקרה של צרפת יהווה תקדים ויגרור אחריו צעדי מיסוי של מדינות נוספות שיושתו על ענקיות הטכנולוגיה שפועלות בתחומן. אם אכן יקרה הדבר, בכל הנוגע לקשר שבין מונופולים טכנולוגיים למדינות שבהן הם פועלים, זו כבר תהיה תחילתה של מהפכה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה