דיגיטל וטק

ועדת הבחירות חייבה את נתניהו להסיר את סרטון הפייק ניוז

סרטון ערוך של בני גנץ הקורא שלא להצביע ל"כחול לבן" הופץ ברשתות החברתיות, כמו גם בעמודים הרשמיים של ראש הממשלה, וזאת בניגוד לחוק. בפייסבוק כרגיל התעוררו רק אחרי פנייה מוועדת הבחירות

עינת שחק | 
פייק ניוז (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו)
בסרטון שעלה בשעות אחר הצהריים לעמוד הטוויטר והפייסבוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נראה בסרטון פיקטיבי, יריבו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ קורא למצביעים שלא לשים פתק של כחול לבן בקלפי. הסרטון לווה בכיתוב "תקשיבו לבני גנץ. עוד מנדט אחד ואנחנו מנצחים". על פי דיווחים, הסרטון הופץ במקביל גם בהודעות במסנג'ר של פייסבוק באמצעות בוט כך שלא ניתן יהיה להסיר את הסרטון. כעבור מספר שעות הסרטון הוסר מפייסבוק.

סרטון זה הינו שיבוש של הסרטון המקורי בו גנץ אומר למצלמה "אנחנו יכולים לנצח. קחו את עצמכם, לכו להצביע. תאספו בדרך את החברים, השכנים. לא לוותר עד הרגע האחרון. לא לשים כחול לבן בקלפיות - נגיע לבחירות רביעיות. בואו נגמור עם זה. צאו להצביע".הגרסה המקורית ללא עריכה
הפצת סרטון זה היא בניגוד לחוק תעמולת בחירות. לפי סעיף 13 לחוק "לא תהא תעמולת בחירות מטעם מפלגה או רשימת מועמדים אחת או למענה בצורה או בדרך שיש בהם משום הפרעה בלתי הוגנת של תעמולת בחירות מטעם מפלגה או רשימת מועמדים אחרת או למענה".
מדובר בעוד הוכחה למדיניות הבעייתית של פייסבוק בנוגע לפייק ניוז המופץ על ידי פוליטיקאים. במפגש עם עיתונאים מקומיים שנערך בינואר, הכריזה ג'סיקה זאקר, מנהלת מדיניות מוצר בפייסבוק העולמית, כי לקראת מערכת הבחירות הנוכחית אין בכוונת הרשת החברתית לערוך תהליך בדיקת עובדות על התבטאויות של פוליטיקאים. עוד הוסיפה כי פייסבוק לא תגביל תפוצת שקרים מצד פוליטיקאים במהלך מערכת הבחירות.
"פייסבוק או כל חברה אחרת לא אמורה לצנזר פוליטיקאים. אם היינו עושים זאת, היינו מגבילים את מה שאנשים שומעים מהפוליטיקאים הנבחרים שלהם", אמרה זאקר, ובכך התיישרה עם הצהרתו של מייסד החברה, מארק צוקרברג מספטמבר האחרון.
מאוחר יותר אמש דנה ועדת הבחירות בתלונה של כחול לבן על הסרטון והורתה להסירו מיד מעמוד הפייסבוק של רה"מ. בנוסף, חויב הליכוד בכ-7,500 שקלים, ההוצאות של כחול לבן.
בפייסבוק, כמו תמיד, התעוררו קצת מאוחר מדי. ״קיבלנו צו של ועדת הבחירות לחסום סרטון בעמוד של רה״מ", נמסר מענקית הטכנולוגיה, "בל כשיצאנו לאתר את התוכן בכדי לכבד את צו בית המשפט ולהגביל את התוכן, גילינו שהוא כבר לא נמצא על הפלטפורמה״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה