דיגיטל וטק

מאחדות כוחות: פייסבוק, טוויטר וגוגל נגד פייק ניוז על קורונה

ענקיות הטכנולוגיה מעמק הסיליקון ישתפו פעולה באופן חריג על מנת להילחם בשמועות ובהונאות הרווחות סביב המגיפה. יחד עם מיקרוסופט וחברות נוספות, הכריזו כי יקדמו מידע מהימן מגורמים רשמיים ויפעלו להסרת תוכן כוזב
עינת שחק | 
רשתות חברתיות (צילום Istock)
ענקיות הטכנולוגיה פייסבוק, מייקרוסופט, טוויטר גוגל, יוטיוב, לינדקאין ורדיט מאחדות כוחות ונלחמות בהונאות ובהפצת מידע כוזב אודות הקורונה: בהצהרה משותפת ונדירה בנוף של עמק הסיליקון, הכריזו כי הן עובדות יחד על מנת להגיב להתפרצות המגיפה, וכי הן מזמינות חברות נוספות להצטרף. בתוך כך הצהירו כי יעבירו מידע והנחיות על המגיפה מטעם גורמים רשמיים על גבי הפלטפורמות שלהן.
בצד התפרצות המגיפה, מידע שגוי, שמועות ופייק ניוז הפכו ויראליים ביותר ברחבי הפלטפורמות הדיגיטליות הפופולריות בעולם. עד כה כל חברה בפני עצמה נקטה באמצעים שונים למאבק במיס-אינפורמציה ובהונאות סביב הקורונה, אך שלשום (יום ב') הוציאו הצהרה משותפת.
"אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק על מנת להתמודד עם COVID-19. אנו מסייעים למיליוני אנשים להישאר מחוברים תוך מאבק משותף בהונאות ובמידע שגוי על הנגיף. אנו נותנים עדיפות לתכנים מטעם גורמים רשמיים, ולפרסום עדכונים קריטיים בתיאום עם סוכנויות הבריאות הממשלתיות ברחבי העולם על גבי הפלטפורמות שלנו. אנו מזמינים חברות אחרות להצטרף אלינו בשמירה על הקהילות שלנו בריאות וממוגנות", הייתה לשון ההצהרה.
פייסבוק, שבכל הנוגע לפרסום פוליטי הכריזה כי לא תפעל להסרת פייק ניוז מצד פוליטיקאים, מחמירה הרבה יותר בנושא הקורונה, ואסרה זה מכבר פרסומות ומודעות המציעות מסכות פנים. בחברה הבטיחו כי ינקטו בסנקציות נוספות אם יתברר כי אנשים מנסים לנצל את מצב החירום הנוכחי. נוסף על כך, החברה אסרה פרסום מודעות המשדרות פאניקה, או המציעות מוצרים הטוענים כי יכולים לרפא את הנגיף.
במוקדים שונים בעולם חברות הטכנולוגיה נרתמו למלחמה בשמועות ובמידע המטעה. כך למשל, בבריטניה, שירות הבריאות הלאומי (NHS) חבר לגוגל, לטוויטר ולפייסבוק כדי לאתר פייק ניוז. במסגרת שיתוף הפעולה, גוגל מספקת גישה נוחה יותר להדרכות ולאתר הארגון עם כל חיפוש של "וירוס קורונה", ופייסבוק וטוויטר אישרו יותר מ-800 חשבונות NHS כדי לקדם ייעוץ רשמי מטעם הארגון.
עוד הוסיף הארגון כי הוא עבד עם טוויטר על מנת להשעות חשבון מזויף שהתחזה לבית חולים, כמו גם להוציא גינוי פומבי גד הומאופתים המקדמים טיפולים שקריים במחלה. כמו כן, גוגל הסירה סרטונים מיוטיוב הנוגעים לקורונה, והקימה צוות תגובה הזמין 24 שעות ביממה כדי להילחם במידע שגוי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה