דיגיטל וטק

הסטארטאפ הישראלי Vast Data גייס 100 מיליון דולר

החברה מייצרת פלטפורמות אכסון בפלאש שמשמשות בימים אלה את משרד הבריאות האמריקאי בניסיונותיו למצוא תרופה לקורונה. עד כה, גייסה 320 מיליון דולר ושוויה מוערך ב-1.1 מיליארד דולר
רועי בהריר-פרל | 
vast data (צילום לוגו, מתוך אתר vastdata)
גיוס ענק לסטארטאפ הישראלי Vast Data: בזמן שרובן המוחלט של חברות הסטארטאפ בעולם חוות פגיעה אנושה עקב משבר הקורונה, הצליחה החברה שמפתחת פלטפורמות אכסון מבוססות פלאש לגייס 100 מיליון דולר. הסכום הנאה מתווסף ל-220 מיליון דולר שהחברה גייסה עד כה, מאז שהוקמה ב-2016. כיום, לאחר הגיוס החדש, שוויו של הסטארטאפ עומד על 1.1 מיליארד דולר. 
אחת הסיבות המרכזיות לכך שמשקיעים שונים, חלקם חדשים וחלקם כבר השקיעו בחברה בעבר (לרבות קרן נקסט 47 מבית תאגיד סימנס), החליטו לבצע את המהלך דווקא עכשיו, היא שהמוצר של ואסט דאטה נמצא כעת בשימוש משרד הבריאות האמריקאי. משרד ממשלתי זה מבצע בפטלפורמה של החברה מיפוי גנטי של נגיף הסארס-קוב-2, הגורם למחלת הקוביד 19 - מה שהופך את השירות לחיוני ביותר. 
קראו עוד ב-ice
הלקוחות העיקריים של ואסט דאטה, המציעה חלופה יעילה, משפרת ביצועים, לאכסון בדיסק הקשיח, הם ארגונים פיננסיים למיניהם, בנקים, חברות ביוטכנולוגיה וקרנות. "בנינו מערכת אחסון גדולה יותר מהמערכות הקיימות היום במחיר של מערכות גיבוי איטיות בהרבה יותר. הדבר מאפשר ללקוחות לעשות דברים שלא יכלו קודם", אמר שחר פינבליט, סמנכ"ל פיתוח ומייסד משותף בחברה, עם תום סבב הגיוס הנוכחי.
עוד הוא ציין את פונקציית האנליזה והבקרה של המידע המאוחסן במערכות שמייצרת החברה, שירות בעל חשיבות רבה כשמדובר בניתוח מאגרי מידע עצומים, כמו אלה שמספקת מגפת הקורונה, למשל. 
בימים אלה, כפי שניתן להבין ממהלכי הגיוס האחרונים, ואסט דאטה שואפת לצאת מגבולות השוק האמריקאי בו מרוכזת רוב הפעילות שלה כעת, ולהתעצם בשוק העולמי - מה שבא לידי ביטוי גם בגיוס נרחב של כוח אדם חדש. כיום, הסטארטאפ שיסד מנכ"ל החברה רנן חלק, מעסיק 148 עובדים, רובם במשרדי החברה בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה