דיגיטל וטק

האם וואווי ואפל ישלמו את מחיר מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין?

לאחר שארה"ב הודיעה על ארכה אחרונה לפעילותה של "וואווי" בשטחה, ממשלת סין צפויה להכניס ל"רשימה שחורה" חברות אמריקאיות מובילות כמו בואינג ואפל. עיתון סיני: "מנסים להשמיד את השחצנות האמריקאית"
רועי בהריר-פרל | 
מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין (צילום פייסבוק, ויקיפדיה, מתוך אתר huawei, unsplash)
לאחר שארה"ב הודיעה כי היא מאשרת "ארכה אחרונה" לפעילותה של חברת וואווי הסינית בשטחה, ממשלת סין צפויה להגיב בחריפות על כוונת ארה"ב לאסור ייצוא של רכיבים הכרחיים לבניית טלפונים ניידים של וואווי הסינית.
על פי דיווח של העיתון הסיני גלובל טיימס - כלי תקשורת הנחשב לשופר שלטוני, חברת אפל, בואינג וחברות ענק אחרות מארה"ב צפויות להיכנס בקרוב למעין "רשימה שחורה" בסין.
אותן חברות "מסומנות" יהיו חשופות בפני מהלכי חקירה מתישים ומגבלות קשות, במסגרת של מה שהעיתון הסיני מכנה "מלחמה כלכלית מתמשכת נגד ארה"ב" ו"ניסיון להשמיד את השחצנות האמריקאית".
קראו עוד ב-ice
במהלך סוף השבוע האחרון החליט משרד הסחר בארצות הברית להאריך את האישור הזמני שניתן לחברות הטכנולוגיה הפועלות בתחומה לבצע עסקאות עם ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי עד ל-13 לאוגוסט, אך הודיע כי מדובר "בארכה האחרונה". יועצו של הנשיא טראמפ, פיטר נבארו, הבהיר כי "המילה האחרונה נאמרה כעת. חברות חייבות לייצר בארה"ב אם הן רוצות למכור בארה"ב".
עוד באותו יום הכריז העורך של גלובל טיימס כי "על פי הידוע לו, אם ארה"ב תחסום אספקת מוצרים לוואווי, סין תגביל או תחקור חברות אמריקניות כמו קוואלקום, סיסקו ואפל". כעת, כאמור, תמונת הנקמה הולכת ומתבהרת. הערכות בקרב אנליסטים בסין מדברות במושגים של "פצצת אטום על החברות האמריקאיות". עוד על פי העיתון, במקרה של בואינג, למשל, חברות התעופה המקומיות עשויות פשוט לבטל את כל ההזמנות שלהן למטוסי החברה האמריקאית.
אין זו הפעם הראשונה שסין מגיבה להתבטאויות של ארה"ב בקשר ליחסים הכלכליים בין השתיים, אולם הפעם בניגוד לעבר, האיום אינו כללי, אלא כולל גם שמות של חברות ספציפיות – דבר שמראה על החרפה משמעותית בגישה הסינית למשבר בין המעצמות, שהולך ומתעצם מאז פרוץ מגיפת הקורונה.
בתמונה: 
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שי ג'ינפינג נשיא סין, טים קוק מנכ"ל אפל, רן ז'נגפיי מנכ"ל וואווי. צילום: מתוך פייסבוק, huawei, unsplash. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה