דיגיטל וטק

"נשלח בטעות": ההודעה החריגה של אמזון לעובדיה נגד טיקטוק

מספר שעות לאחר שעובדי אמזון נתבקשו למחוק את אפליקציית הסרטונים הקצרים, הודיעה החברה כי ההוראה "נשלחה בטעות". טיקטוק מתמודדת בימים אלו עם חרם הולך וגובר
רועי בהריר-פרל | 
אפליקציית טיקטוק, ג'ף בזוס (צילום Unsplash, פייסבוק/ג'ף בזוס)
האם אמזון דרשה מעובדיה למחוק מהניידים שלהם את אפליקציית שיתוף סרטוני הווידאו טיקטוק ולאחר כמה שעות חזרה בה? בסוף השבוע פורסמה בניו יורק טיימס ידיעה הטוענת כי עובדי אמזון קיבלו מהנהלת החברה מייל שבו נדרשו להתנתק מהיישומון הפופולרי שמופעל בידי החברה הסינית בייטדאנס בשל "בעיות אבטחה".
בהודעה אף הובהר כי עובד שלא ימחק את האפליקציה לא יוכל להתחבר לתיבת המייל שלו במשרד. "אם יש לך טיקטוק במכשיר הנייד", נכתב במייל, "עליך להסיר את היישומון עד ה-10 ביולי".
הלילה (מוצ"ש) הודיעה אמזון לתקשורת כי המייל המדובר אותנטי אבל "נשלח בטעות" וכי "אין שינוי במדיניות שלנו בנוגע לטיקטוק", אולם ההכחשה מתקבלת בסקפטיות בארה"ב - בעיקר נוכח הצהרתו האחרונה של מזכיר המדינה מייק פומפאו משבוע שעבר בנוגע לאפשרות כי האפליקצייה, בדומה ליישומונים סיניים אחרים, תיחסם עבור אזרחי המדינה עקב ליקויי אבטחה ופרטיות, לצד "איום על הביטחון הלאומי", כהגדרתו.
למעשה, ממשל טראמפ חושד כי טיקטוק הוא בעצם שירות "מחופש" שמטרתו האמיתית היא איסוף מידע והעברתו לממשלה הקומוניסטית בסין. במקביל, האפליקציה נחסמה לאחרונה לשימוש בהודו, הוצאה על ידי בייטדאנס עצמה מהשוק בהונג קונג (עקב הכרזתו של המשטר הסיני על האזור ככפוף ל"חוק הביטחון הסיני") ובימים אלה גם ממשלת אוסטרליה שוקלת לחסום אותה. 
בתגובה לידיעה בניו יורק טיימס על המייל המדובר של אמזון, אמר דובר טיקטוק: "אנחנו מבקשים לקדם בברכה דיאלוג עם אמזון כדי שנוכל לדעת כיצד ניתן לטפל בנושאים שמטרידים אותה, כך שהיא תוכל להמשיך לאפשר לעובדים שלה לקחת חלק בקהילה שלנו".
בינתיים, כאמור, אמזון מכחישה כי בכוונתה לאכוף את ההוראה שנשלחה לעובדים במייל, וטוענת בתוקף כי מדובר ב"טעות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה