דיגיטל וטק

סכנה בטיקטוק: סרטון התאבדות מופץ באפליקציה ללא אפשרות למנוע צפייה בו

סרטון של קשיש מנסה ליטול את חייו בירייה הופץ ברשת החברתית. הסרטון שודר תחילה בפייסבוק והוסר, אך שותף באפליקציה של בייטדאנס אליהם חושפים מאות מיליוני ילדים ונוער ברחבי העולם 
רועי בהריר-פרל |  1
tiktok (צילום Unsplash)
סרטון של אדם ששם קץ לחייו בירייה מופץ מאז יום שלישי שעבר בטיקטוק - יישומון סרטוני הווידאו השנוי במחלוקת והפופולארי במיוחד בקרב בני נוער. בסרטון נראה אדם מבוגר, בעל זקן אפור, יושב ליד שולחן עבודה ולאחר מכן מבצע את פעולת ההתאבדות. לטענת טיקטוק, שמודעת לעניין ומנסה לטפל בו, הסרטון נוצר ושודר תחילה בפייסבוק לייב. אמנם פייסבוק הסירה אותו במהירות, אבל הוא הספיק לזלוג לרשתות חברתיות נוספות ולהגיע לעיניהם של משתמשים רבים.
גם טוויטר הצליחה להגביל את הפצת הסרטון כעבור זמן קצר, אולם טיקטוק מתקשה בכך - בין השאר נוכח אופי הפלטפורמה שלה, המבוססת על פיד רץ של סרטונים שמשודרים אוטומטית, כך שקשה מאוד להתחמק מצפייה בסרטון מסוים. בנוסף לכך, רגע ההתאבדות הוטמע על ידי משתמשים רבים במאות סרטונים אחרים, תמימים לכאורה - מה שעוד יותר מקשה על טיקטוק לעקוב אחר הסרטון המזעזע.
סרטונים מסוג זה שנתפסים על ידי החברה שבשליטת בייטדאנס הסינית נמחקים מיד יחד עם החשבונות שפורסמו אותם, אבל על פי הדיווחים מדובר בטיפה בים. "המערכות שלנו מכוילות לזיהוי אוטומטי לשל תוכן המציג, מדרבן או מהלל התאבדויות", מסרה טיקטוק, "אנו מוחקים כל חשבון שמנסה להעלות תכנים כאלה באופן שחוזר על עצמו ומעריכים את חברי הקהילה שמנסים למנוע את ההפצה שלהם ומדווחים לנו ולמשתמשים אחרים".
גם מערכת סינון התכנים של פייסבוק, כפי שדווח כאן לא פעם, נחשבת לבעייתית בעיני גורמים שונים, וסרטונים כאלה ואחרים חודרים אליה, ובעיקר אל ווטסאפ שבבעלותה, די בקלות. ואולם, בשונה מטיקטוק המהירה והפראית, התעלמות מהמלצות הצפייה של פייסבוק עשוייה להפחית מאוד את הסיכון בחשיפה להם.
כזכור, טיקטוק נמצאת בחודשים האחרונים תחת מתקפה של הבית הלבן בארצות הברית, השואף לחסום אותה לשימוש אזרחיה. לפני שבועיים התפטר, על רקע זה, מנכ"ל החברה בארצות הברית. בינתיים, נמשך המו"מ למכירת פעילותה בארצות הברית למיקרוסופט או לאורקל - מה שמטיל צל כבד מאוד על עתידה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לסגור אותם לאלתר (ל"ת)
    י 09/2020/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור