דיגיטל וטק

יש לכם ווטסאפ או אינסטגרם? המהלך הגדול של פייסבוק ישפיע על כולכם

האימפרייה של מארק צוקרברג מאפשרת צ'אט ישיר בין משתמשי אינסטגרם דיירקט למשתמשי פייסבוק ומשיקה יישומון לניהול הגדרות משותף לפייסבוק, למסנג'ר ולאינסטגרם. החזון המסתמן: אפליקציית-על אחת
רועי בהריר-פרל | 
אינסטגרם, פייסבוק, וואטספ (צילום freepik, pexels, pixabay)
פייסבוק מתקרבת בצעדי ענק לאיחוד עם ווטסאפ ואינסטגרם במסגרת אפליקציית-על אחת. זאת, בדומה ל-WeChat הסינית ולחברות נוספות בשוק האסייתי. הכרזתה האחרונה כוללת כמה וכמה אינדיקציות ברורות מאוד לכך, שהבולטת ביניהן היא השקתו של יישומון בשם Accounts Center - כלי לניהול מרוכז של ההגדרות ותכונות נוספות בפייסבוק, במסנג'ר ובאינסטגרם יחד, כשניתן בהחלט להניח כי בעתיד הלא רחוק תצטרף לשם גם ווטסאפ שבבעלות החברה.
האפליקצייה נועדה, לטענת פייסבוק, להקל על משתמשים לנהל את החשבונות שלהם ולאפשר להם לעשות זאת מבלי לעבור בין יישומונים, אבל אין ספק שבפרספקטיבה מוגבהת יותר, המהלך מצביע על ניסיון התגוננות של פייסבוק, המותקפת לאחרונה על ידי מוסדות רגולטוריים וגופים פרטיים ומדינתיים רבים, באמצעות מרכוז כוח. על כך מצביע גם העדכון החדש לאינסטגרם דיירקט (הצ'אט של אינסטגרם), המאפשר לראשונה התכתבות עם משתמשי פייסבוק. גם במקרה זה אפשר להניח שמדובר בשלב ראשון של מהלך אינטגרטיבי שאחריו תצטרף גם אפשרות להתכתב דרך האינסטגרם גם עם משתמשי ווטסאפ.
במילים אחרות, נראה כי מארק צוקרברג שואף ליצור אקוסיסטם אוטונומי, מעין אינטרנט קטן שבו ניתן לעשות הכל - להתכתב, לצפות בסרטונים, לשחק, לעשות שופינג וכו' - מבלי לצאת מה"בית". מצד אחד, איחוד כזה מאפשר לצוקרברג לשמור על נכסיו בטרם הוא יחויב להיפרד מהם במדינות שמסמנות את עסקיו כמונופול, ותוך כדי זה להגדיל את כוחו כפלטפורמת פרסום. מצד שני, אין ספק שפעולה כזאת מושכת את תשומת לב הרגולטורים, כך שהיא חייבת להיעשות בהדרגה - וגם אז, היא חשודה.
בינתיים, הצרות של צוקרברג מגיעות בעיקר מכיוון הניוז פיד, כך שאפשר לצפות שגם בו יחולו אי אלו שינויים בתקופה הקרובה - זאת, בהתאם לרצונו של צוקרברג להפוך את פייסבוק מפלטפורמה פומבית לכלי חברתי פר-אקסלנס, המאפשר תקשורת ישירה בין חברים ובתוך קבוצות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה