דיגיטל וטק

כי מותר לנו: נחשף קו ההגנה של פייסבוק נגד הדרישה לפצל אותה מאינסטגרם ומווטסאפ

על פי מסמך פנימי של החברה, פייסבוק תדגיש בתביעה נגדה את האישור שקיבלה מה-FTC לשתי העסקאות ותטען שפיצול יביא לפגיעה באבטחה ובחווית המשתמש
רועי בהריר-פרל | 
מארק צוקרברג (צילום פייסבוק/מארק צוקרברג)
כך מתכוונת פייסבוק להדוף את דרישת הרגולטורים בארצות הברית ולהימנע מהתפצלות מווטסאפ ומאינסטגרם: מסמך בן 14 עמודים שהגיע לידי הוול סטריט ג'ורנל מפרט את קווי ההגנה המרכזיים של החברה, שנקבעו על ידי כמה מעובדיה, בשיתוף עם משרד עורכי הדין סידלי אוסטין, למקרה שבו היא תיתבע על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים (אם תסרב להתפצל) בגין פגיעה בתחרותיות.
על פי המסמך, פייסבוק מתכוונת לטעון, ראשית כל, כי פיצול מוואטסאפ ומאינסטגרם צפוי לפגוע בחווית המשתמש ובעיקר ברמת האבטחה של השירותים - זאת, עקב הצורך לנהל מערכות נפרדות עבור אינסטגרם, אותה רכשה פייסבוק ב-2012, ועבור וואטסאפ, אותה רכשה ב-2014. מעבר לכך, פייסבוק מציינת כי מדובר מבחינתה בהשקעה של מיליארדי דולרים, בנוסף לכסף שכבר השקיעה על מנת לשלב את וואטסאפ ואת אינסטגרם בפעילותה.
קו הגנה נוסף שבו מתכוונת פייסבוק לנקוט על פי המסמך הוא האישורים שקיבלה בשעתו לרכישות המדוברות על ידי ועדת הסחר הפדרלית (FTC). בפייסבוק מתכוונים להדגיש את העובדה שהוועדה ביצעה את כל החקירות הדרושות לאישור המכירות וכי בשעתו הן אושרו על ידה פה אחד, ללא הסתייגויות. החברה מן הסתם תביע תמיהה על כך שאותו גוף דורש ממנה לבצע פיצול.
מנגד, בתעשיית הטק נשמעים, מאז חשיפת המסמך, קולות הטוענים כי מדובר בקווי הגנה שלא מחזיקים מים. טים וו, פרופסור למשפטים באוניברסיטת קולומביה ומבקר טכנולוגיה, למשל, טוען כי ועד הסחר הפדרלית שמרה לעצמה את הזכות לפתוח מחדש את תיקי הרכישה אם וכאשר יעלה צורך בכך. בנוגע לקו ההגנה העוסק בקושי של פייסבוק ליישם את הפיצול הלכה למעשה, טוען וו כי מדובר בטיעון חלש מאוד. "הגנה שמסתכמת ב-'זה קשה מדי' היא לא באמת הגנה", אמר.
בחודשים האחרונים חוקר הממשל בארצות הברית חוקר את האופן שבו פייסבוק, לטענתו, פוגעת בתחרות בשוק הדיגיטל, ובקרוב הוא צפוי לפרסם את מסקנותיו. ה-FTC, בינתיים, מתכוננת להגשת תביעה בגין הפרת הגבלים עסקיים, כשההערכות מדברות על כך שזה עשוי לקרות אפילו עוד השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה