דיגיטל וטק

בשעה 9:00 האולטימטום שקיבלה שירביט מההאקרים יפוג, מה הנזק הכולל שייגרם?

חברת הביטוח שמסרבת לשלם כופר לקבוצת 'בלאק שאדו' שגנבה את מאגר הנתונים של החברה עם אלפי מסמכים של מבוטחים, עומדת בפני שעות קריטיות ומורטות עצבים - האם הסירוב יעלה לה ביוקר רב?
כפיר אדר | 
תמונה ממאגר שירביט (צילום טלגרם בלאק שאדו)
שעות של מתח בחברת הביטוח שירביט ששרתיה נפרצו במהלך סוף השבוע שעבר ופרטיהם של אלפי לקוחות נלקחו ושימשו את קבוצת ההאקרים 'בלאק שאדו' לבקש מהחברה כופר בגובה מיליון שקל. בשעה 9 הבוקר (ראשון) יפוג האולטימטום האחרון שהציבו ההאקרים לשירביט לפני שיפיצו את כל המידע הרגיש שעשוי לגרום לנזק רב עבורם.
בשל העובדה שבחברת הביטוח הודיעו שהם לא מתכוונים לשלם את מיליון הדולר כפי שהתבקשו, כאשר הם נערכים לכך שפרטים אישיים של לקוחות נוספים יופצו. אגב, גורמי מקצוע מטעם המדינה מעריכים שהתקיפה אינה מתוחכמת במיוחד, לא במאפייני התקיפה ולא במידע שנחשף עד כה. עם זאת, התוקפים כמובן עדיין לא אותרו.
על פי דוח שחיברה חברת הסייבר קליר סקיי, הפצחנים שפצחו למערכות חברת שירביט השתמשו בחשבון של עובד לשעבר שלא נחסם. טרם ידוע מי עומד מאחורי הפריצה. מקליר סקיי נמסר: "הנתונים המוצגים בדוח הם מאירועי הדליפה הראשונה ומאז נעשו ניתוחים נוספים לאור הדליפות הנוספות".
בשירביט מיהרו להכחיש: "הדו"ח של חברת קליר סקיי נכתב ללא כל ידע מתוך החקירה, על ידי גורם שלא היה מעורב בה. החומר שהתוקפים הדליפו כלל מידע חלקי על שלושה כרטיסי אשראי ששניים מהם תוקפם פג והשלישי בוטל. יתר המסמכים טכניים ונוגעים לפוליסות רכב, רישיונות נהיגה ותעודות זהות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה