דיגיטל וטק

טיקטמאסטר נקנסה ב-10 מיליון דולר על פריצה למחשבים של מתחרה

עובדים של האתר הפופולרי למכירת כרטיסים השתמשו בסיסמאות גנובות כדי להיכנס לתיקיות מסווגות של חברת סונגקיק ולשים יד על מודיעין עסקי. העובדים פוטרו, הטעם המר נשאר
רועי בהריר-פרל | 
סייבר (צילום freepik)
משבר הקורונה השבית את ענף אירועי התרבות ברחבי העולם, אבל מתחת לפני השטח נראה שהוא בכל זאת סוער: ענקית מכירת הכרטיסים להופעות טיקטמאסטר נקנסה ב-10 מיליון דולר לאחר שהורשעה בחדירה עקבית למערכות המחשב של חברה מתחרה ללא אישור. טיקטמאסטר הסכימה אתמול (רביעי) לשלם את הקנס לאחר שפרקליטות ארצות הברית במחוז המזרחי של ניו יורק העמידה אותה מול חמישה סעיפי אישום על עבירות הקשורות להונאה.
על פי התביעה, כדי לחדור למערכות המחשבים של אחת ממתחרותיה המרכזיות, קמעונאית הכרטיסים Songkick, עובדי טיקטמאסטר השתמשו בסיסמאות גנובות. זאת, על מנת "לאסוף מודיעין עסקי באופן לא חוקי", כלשון התובע מטעם המדינה במזרח ניו יורק סת' דוצ'ארם.
הסיסמאות הגנובות הגיעו לטיקטמאסטר על ידי עובד לשעבר של סונגקיק בשנת 2014 ונעשה בהן שימוש כדי לחדור לתיקייה מסווגת, בה נשמר מידע על היקפי הכרטיסים שנמכרו במכירה מוקדמת להופעות של אמנים ספציפיים. על פי התביעה, אותו עובד לשעבר של סונגקיק, שעבר לתפקיד בכיר בטיקטמאסטר, אף סיפק לחברה החדשה שלו מסמכים פיננסיים ועסקיים סודיים של סונגקיק ואף קיבל על כך העלאה בשכר מהממונים עליו.
המידע שהגיע לטיקטמאסטר על מחירי הכרטיסים של אמנים מסוימים במכירה מוקדמת בסונגקיק שימש את עובדי החברה לצורך משאות ומתנים עם אותם אמנים, בניסיון לשכנע אותם למכור את הכרטיסים הללו דרך טיקטמאסטר. נוכח הפרקטיקה הפסולה הזאת, טיקטמאסטר נדרשת כעת, בנוסף לקנס, להשית פרוטוקול של כללי אתיקה בחברה על מנת למנוע הישנות של מקרים דומים בעתיד.
מהדוברות של טיקטמאסטר נמסר בתגובה כי שני העובדים המרכזיים ששמם נקשר לפרשה פוטרו מהחברה לאחר שהובהר להם כי "פעילותם אינה עומדת בקנה אחד עם הערכים שלנו", כלשון ההודעה שנמסרה לעיתונות. "אנחנו שמחים שכעת הנושא הזה נפתר ונמצא מאחורינו".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה