דיגיטל וטק

עד כאן: טלגרם החלה לחסום ערוצים ימניים קיצוניים

לאחר שנים שבהן נקטה הרשת החברתית שבבעלות פאבל דורוב במדיניות של אי התערבות בתכנים, הניעו אירועי הקפיטול גם אותה לפעולה. לפחות 15 ערוצים של תומכי טראמפ נחסמו, ערוצים אחרים צונזרו או תויגו
רועי בהריר-פרל |  8
פאבל דורוב, מנכ"ל טלגרם (צילום unsplash, ויקיפדיה)
טלגרם - מערכת מסרים מיידיים שכביכול מותר בה "הכל" - הצטרפה, בצעד נדיר, לרשתות החברתיות ה"רגילות" והחלה לחסום תכנים של תומכי נשיא ארצות הברית המכהן דונלד טראמפ מהימין הקיצוני. הרשת שבבעלות פאבל דורוב הפועלת בדובאי כמוסד ללא כוונת רווח ונתמכת בידי קרן דיגיטל פורטנס סגרה לפחות 15 ערוצים שזוהו עם הימין הקיצוני בארצות הברית וצנזרה תכנים בכמה וכמה ערוצים נוספים. זאת, נוכח העובדה שאלפים מבין תומכי טראמפ הצטרפו בימים האחרונים לטלגרם כדי לתכנן מחאה אלימה ביום ההשבעה של ג'ו ביידן לנשיאות - ה-20 בינואר. 
אחד הערוצים שנסגרו - ערוץ שפעל בטלגרם החל מיוני השנה תחת הכותרת "אקו-פאשיסט" - הכיל תכנים שתומכים ב"עליונות לבנה" ובשישה בינואר, במקביל לפריצה ההמונית לקונגרס, החברים שבו פרסמו מדריכים להרכבת מטעני נפץ וכלי נשק נוספים. מדובר, כאמור, בשינוי גישה מהותי של טלגרם כלפי ערוצים מסוג זה, שעד כה נסגרו פה ושם, באקראי, אם בכלל. חלק מהערוצים הללו פעלו במשך חודשים ארוכים ואף שנים, ללא הפרעה. עכשיו, במקביל לחסימה של ערוצים אלה, טלגרם גם החלה לתייג ערוצים מסוימים - למשל, ערוץ ששימש את הנשיא טראמפ להעברת מסרים עד לפני כמה ימים וכעת מפרסם הודעות מהבית הלבן תחת הכותרת "מזימה".
ואולם, בטלגרם עדיין פועלים לא מעט ערוצים בעייתיים מאוד בכל הנוגע להפצת גזענות, הסתה לאלימות, עליונות לבנה וניאו-נאציזם - והללו גדלים בתקופה האחרונה בקצב הולך וגובר. "אנחנו כל הזמן מנסים למצוא דרכי תקשורת אלטרנטיביים, אבל עכשיו נראה שטלגרם הסירה כמה קבוצות גדולות וזה הולך להיות קשה יותר", כתב אחד האדמינים בערוץ ניאו-נאצי ברשת.
הפעם האחרונה שבה טלגרם פעלה באופן נרחב נגד משתמשים ותכנים שעברו בה הייתה בשנת 2015, שנתיים לאחר הווסדה, כשהחליטה לחסום ערוצים המזוהים עם דאע"ש. אז, היא עשתה זאת בעקבות הפיגועים בפריז, בהם נהרגו 125 בני אדם. כעת, מתמודדת טלגרם עם זרימה אדירה של משתמשים חדשים שחלקם הם פליטי הפלטפורמה החברתית "פארלר", המזוהה עם הימין הקיצוני, שסולקה מחנויות האפליקציות של גוגל ושל אפל, כמו גם ממערכת השרתים של אמזון, מיד לאחר ההתפרעויות בגבעת הקפיטול.
בשבוע שעבר, כידוע, הגיעה טלגרם לשיא של 500 מיליון משתמשים, כש-25 מיליון מתוכם הצטרפו בתוך שלושה ימים בלבד. דורוב, מצדו, טוען שמרביתם לא קשורים לטראמפ ולימין בארצות הברית אלא הגיעו מאסיה, מאירופה ומדרום אמריקה, בעקבות שינוי הגדרות הפרטיות של וואטסאפ.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    הסמרטוט של הקיסר
    Asyeco 01/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכי חשוב שתחסמו את היהיר נתניהו .נזק בלתי הפיך למדינה
    סגור
  • 6.
    למה הם ציפו
    לא משנה 01/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה הם ציפו לזייף בחירות העזות מצח ולצפות שלא יקרה כלום ,למי שקורא את זה רק שתבינו ג'ורג'יה ופסילבניה הם מחוזות ימין מובהק ,זה כמו שמרצ ינצחו באשקלון , לא רק שיש עוד הרבה סיבות שכדי לכם קצת לקרוא עליהם בגוגל כמו שג'ורג'יה אנשים הם חולי נשק והמפלגה הדמוקרטית בעד להוריד שוק הנשק החופשי, ואני בעד שלא יהיה נשק חופשי אבל לא דרך אי דמוקרטיה וזיוף הבחירות.
    סגור
  • 5.
    חחח
    דוד 01/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חרטות כל הרשתות החברתיות כולל טלגרם
    סגור
  • 4.
    הסתה לרצח
    חגי 01/2021/17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    האם ערוצים בהם מופצתהסתה לרצח ימנים, מתנחלים, חרדים, יהודים, ישראלים, רפובליקנים, לא מוסלמים וכו צונזרו גם כן? ערוציםהמסיטים לחיסול ישראל? ערוצים המעודדים דיקטטורה -ומוניסטית טוטליטרית? ערוצים המסיתים לסוציאליזם רצחני ועליונות הפועלים? נראה כי גם טלגרם הפכה לשחקן פוליטי. בקרוב אצלנו
    סגור
  • 3.
    לעבור ל- MeWe
    שיר 01/2021/17
    הגב לתגובה זו
    5 2
    כל מי שלא נותן חופש דיבור מלא, להחרים!
    סגור
  • 2.
    ממד אחד זה טוב, מצד שני מה עם משטרים רודנים?
    טטט 01/2021/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הבעיה שלי עם המהלך היא שהוא התכופפות בפני גורמים פוליטיים, מסוג מאוד מסוים. אבל רודנים יכולים להמשיך באין מפריע.
    סגור
  • 1.
    מה עם כל ערוצי הפורנוגרפיה והסמים??
    דניאל 01/2021/17
    הגב לתגובה זו
    10 2
    הם הורגים הרבה יותר מאשר כמה קבוצות ימניות!!
    סגור
  • זה לא מפריע לשמאל לשלוט במדינה, אז זה בסדר. (ל"ת)
    טטט 01/2021/17
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור