דיגיטל וטק

אוסטרליה אאוט: גוגל תשבית את מנוע החיפוש שלה ביבשת בגלל הצעת חוק

גוגל ופייסבוק מפרסמות תכני חדשות בחינם אך אינן משלמות לערוצי התקשורת המקומיים ובסוף גורפות את כל הכסף מהפרסומות, זו הטענה שהועלתה באוסטרליה ועתידה אולי לשנות את כללי המשחק. בגוגל כבר התחילו לאיים בהשבתת הפעילות
יהודה לוינגר |  18
גוגל (צילום pexels)
הצעת חוק שנויה במחלוקת באוסטרליה עלולה לגרום לגוגל להשבית את מנוע החיפוש שלה ביבשת. מנכ"לית גוגל באוסטרליה, מל סילבה, איימה באופן ישיר כי אם הצעת החוק תעבור מנוע החיפוש הענק יפסיק את פעילותו. על מה המהומה? באוסטרליה מקדמים הצעת חוק שהולכת לשנות את כללי המשחק של ענקיות הטכנולוגיה שיצטרכו לשלם מעתה לחברות חדשות מקומיות עבור התכנים שמתפרסמים בגוגל.
ההיגיון הוא בכך שהגולשים המחפשים אחר חדשות מקבלים את המידע דרך גוגל, אך למעשה אתרי החדשות המקומיים שהם אלו שייצרו את החדשות לא מרוויחים מכך דבר וגוגל גורפת כסף על הפרסומות מסביב. באוסטרליה נרשמה ירידה של 75% בהכנסות מפרסומות בפרינט, ולכן מאחורי הצעת החוק עומדים כלי התקשורת באוסטרליה.
סילבה אמרה בדיון בהצעת החוק כי אם הוא יעבור אז לגוגל לא תהיה ברירה אלא להפוך את החיפוש של גוגל ללא-זמין באוסטרליה "דבר שיהיה רע לא רק עבור גוגל, אלא עבור העם האוסטרלי, התקשורת והעסקים הקטנים שנעזרים בגוגל". הסיבה לכך: החוק יבקש מגוגל לשלם עבור קישורים וקטעי חדשות מקומיים שיוצגו במנוע החיפוש, דבר שיפגע בשירות החינמי של גוגל לכל אזרח ויפגע במודל העסקי של גוגל לקשר בין אתרים באופן חופשי.
זו לא הפעם הראשונה שערוצי חדשות מעלים ביקורת נגד גוגל ופייסבוק בטענה כי הם מעלים תכני חדשות שלהם מבלי לשלם על הזכות לכך. כך יוצא שגולשים ניזונים מחדשות דרך גוגל ופייסבוק ונחשפים לפרסומות של ענקיות הטכנולוגיה, ולא דרך הפרסומות של אתרי החדשות עצמם. על פי הצעת החוק, כל כלי תקשורת יוכל להתמקח מול גוגל ופייסבוק על התשלום עבור זכויות פרסום החדשות.
לאחר דבריה של מנכ"לית גוגל באוסטרליה, בממשל הבהירו כי הם לא ייכנעו לאיומים והסחיטה של גוגל. סקוט מוריסון, ראש ממשלת אוסטרליה, הבהיר: "אוסטרליה קובעת את הכללים לגבי כל פעילות באוסטרליה, דרך הפרלמנט ודרך הממשלה. כל מי שרוצה לעבוד פה אנחנו מברכים אותו, אבל לא ניכנע ולא נגיב לאיומים".
תגובות לכתבה(18):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    החוק לא יעבור כי יש לבעלי האתרים את...
    אביב 01/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את הזכות להשתמש ב META NOINDEX.
    סגור
  • 12.
    מפלצת
    חיפאי 01/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כזו כמו שהפכו גוגל ופייסבוק להיות הינה סכנה לכל עניין...גם לעצמה!
    סגור
  • 11.
    דרך מעולה להעיף מונופולים מהשוק
    . 01/2021/24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    גוגל עוד תנסה לחזור על ארבע
    סגור
  • 10.
    הם לא מבינים איזה נזק הם יביאו על עצמם
    הדר 01/2021/23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כבר היום מי שלא רוצה להופיע בגוגל יכול לעשות זאת (מכניסים קטע קוד שאומר noindex). האמת היא שאחרי החדשות מקבלים את רוב הטרפיק שלהם דרך גוגל והם מריצים פרסומות באתר שלהם עושים מזה כסף. בלי גוגל תהיה להם צניחה של 99% בכמות הקוראים ואיתם הצניחה ברווחי הפרסומות. אך אחד לא ירוויח מהחוק הזה, אולי איזה פוליטיקאי שיקבל עוד איזה מנדט מאנשים שלא מבינים כלום בעולם האינטרנט
    סגור
  • 9.
    חברה ברוטלית שמפיצה תיאוריות קונספירציה מסוכנות
    יובל 01/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גוגל אשמה בהפצת קונספירציות ביוטיוב כדי להרוויח כסף. היא מסיטה אנשים לתכנים קיצוניים יותר ויותר כדי שיישארו באתר ומסכנת את הדמוקרטיה המערבית כולה. גוגל חברה מורכבת ובעייתית ומסוכנת לשלום העולם כיום.
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    מה זאת הכותרת המטעה הזאת
    יונתן 01/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "גוגל תשבית את מנוע החיפוש שלה באוסטרליה" בפועל - גוגל *אולי*את מנוע החיפוש שלה באוסטרליה. מוריד לכם מהאמינות בצורה ניכרת הקליק בייט הזה.
    סגור
  • 7.
    סוף סוף מדינה שלא מפחדת מגוגל
    רונן 01/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הגיע הזמן שעוד מדינות ינהגו באופן דומה ויעמדו לצד האיש הקטן ולא רק לצד אותם ענקים שרק אוכלים לבד ולא נותנים דין לאף אחד חזירות זה לא שם המשחק
    סגור
  • אתה מקבל מסוגל חומר אינסופי חינם. היכן החזירות?
    סוף 01/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין חזירות אך יש טימטום של מגיב 7, מקבל חינם אך מתלונן ומקטר.
    סגור
  • אין דבר כזה חינם גם לחינם יש מחיר (ל"ת)
    מישהו 01/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    "הכל מטומטם"
    רז 01/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שישימו פרסומות באתרים שלהם ויפסיקו לחפש אשמים אחרים בהפסדיות של העסק שלהם
    סגור
  • 5.
    איזה דבילים
    גבריאל 01/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    גוגל הוא מנוע חיפוש שמביא לך את תוצאות החיפוש של מה שחיפשת ועל הדרך משתיל פרסומות. ברגע שלחצת על תוצאת החיפוש והגעת לאתר של חברת החדשות אתה רואה באתר של חברת החדשות פרסומות שהיא השתילה וכך חברת החדשות מרוויחה על זה כסף. ברגע שהם יורידו את גוגל ופייסבוק או יגרמו להם לא להראות חדשות בתוצאות חיפוש אז כמות הגולשים שלהם תיפול כי אנשים לא ימצאו אותם ואז הם לא יוכלו להרוויח מהפרסונות שלהם. המטומטמים האלו מנסים לסחוט את גוגל באיומים ועל הדרך יורים לעצמם ברגל.
    סגור
  • 4.
    יש מנועי חיפוש אחרים.
    עטלף 01/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לגוגל יותר מידי כוח
    סגור
  • 3.
    לא יודעים על מה הם מדברים
    גוגלר 01/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחדשות גוגל אין פרסומות, ודרך שם הגעתי לדף הזה. כך שזה בכלל מנוף להבאת קוראים לדפי החדשות. אולי אתרי החדשות העיקריים מתנגדים לזה כדי למנוע חשיפה של אתרים קטנים יותר. אבל הם יפגעו בכל הנישה.
    סגור
  • 2.
    אל דאגה, או שזה לא יקרה, או שדבר נוסף יקרה
    רוני 01/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    והדבר הנוסף הוא כמובן שמנוע חיפוש אחר קיים או חדש יתחזק. וימלא את מקום גוגל (כידוע אין ואקום),, ומנוע זה יש סיכויי שלאחר אוסטרליה יתחזק בכל העולם, כך מתחיל סוף מסע
    סגור
  • 1.
    מציע שכל מדינה תקדם את החוק הזה
    גל 01/2021/22
    הגב לתגובה זו
    23 11
    גם בארץ דובר על הבעיה הזו.
    סגור
  • צודק ויפה.שעה אחת קודם (ל"ת)
    ציוני גאה 01/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אתה לא חושב לעומק לצערי
    כזה 01/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גוגל לא מבקשת ממך שקל על השירותים החינמיים שלה והיא גם לא מוכרת את המידע שלך כמו פייסבוק ומרוויחה עליך. בלי מנוע חיפוש אתה חוזר לשנות ה90 של האינטרנט. אם בעל עסק לא רוצה להופיע בגוגל זאת זכותו והוא יכול לעשות זאת אבל כנראה יהיה לרעתו. אתה כנראה אחד מהאנשים שלא משלמים על שום שירות אינטרנטי כמו נטפליקס ומקום בענן ואין לך מושג מה אתה כותב אבל זאת זכותך ואף אחד לא לקח ממך כסף על זה ששמת פה את ההערה שלך והתובנה המדהימה שלך.
    סגור
  • יש לך כמה טעויות
    מישהו 01/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. גוגל זה לא המנוע החיפוש היחיד בעולם... היא פשוט דורסת את כל הקטנים אבל הם ממש לא היחידה 2. מה הקשר בין שירותים בתשלום לבין זה שגוגל מפיצה חדשות של אחרים ולא נותנת להם קרדיט בשעה שהיא דורשת 30% אחוז מהרווחים של המפתחים שמשתמשים בשירותיה. 3. תגידו משתגידו גוגל חונקת את השוק בכוונה כדי ליצור מונפול בכל תחום קניות, פרסומות, חדשות ועוד...
    סגור