דיגיטל וטק

כך אפל מסייעת לפושעים לגנוב רכבי יוקרה

אזהרה חמורה שהוציאה בימים האחרונים המשטרה באחת הערים הגדולות בעולם חושפת איך אפל מקלה על גניבת רכבים מתקדמים ויקרים במיוחד בלי להיתפס. מה אפשר לעשות כדי למנוע גניבות?
יאיר מור | 
גניבות רכבים (צילום freepik)
משטרת אזור יורק, בעבר עיר בזכות עצמה וכיום כמה שכונות בתוך המטרופולין הקנדי הענק טורונטו, הוציאה ביום חמישי אזהרה יוצאת דופן לנהגים, לפיה עליהם להיזהר במיוחד משיטה חדשה של גנבי רכב שמסתייעים לצורך "הפשע המושלם" בשירותיה של החברה הגדולה בעולם, אפל.
 
לפי משטרת יורק, בשלושת החודשים האחרונים היא נתקלה בחמישה מקרים בהם רכבי יוקרה נגנבו תוך שימוש ב-AirTag, תגיות איתור החפצים הקטנטנות של אפל. הגנבים הסתובבו בחניות ציבוריות וחיפשו רכבים יקרים ומתקדמים, הדביקו אליהם את תגיות המעקב של אפל במקומות שאינם ניכרים לעין, ומאוחר יותר השתמשו בשירות איתור החפצים של אפל כדי להגיע לאותן מכוניות כשהן חונות מחוץ לבתים הפרטיים של בעליהן, שלעתים קרובות אינם מאובטחים. כך, הם יכולים לפרוץ לרכבים בעזרת מברג, ולהשתמש במחשב מיוחד המתחבר למערכת הרכב כדי לתכנת אותו מחדש כדי שיתניע עם מפתח אלקטרוני שהוכן מראש.
תגיות איתור החפצים של אפל הן הבסיס לשיטה: הן קטנות ודיסקרטיות, ומכיוון שכל מכשיר של אפל – החל משעון Apple Watch, דרך אייפון ואייפד ועד מחשב מק – עם קישוריות בלוטות' וחיבור לאינטרנט משדר את מיקומה של כל תגית כזו שנמצאת בטווח הקליטה שלו, בדרך כלל המכשירים של בעלי הרכבים עצמם הם אלה ששולחים לגנבים, בתיווך אתר איתור החפצים האבודים של אפל, את מיקום הרכבים היקרים, כדי שהגנבים יוכלו להגיע אליהם במקומות שאינם נמצאים תחת השגחה.
המשטרה הציעה לבעלי רכבים להחנות אותם בחניות פרטיות נעולות אם יש באפשרותם לעשות זאת, להשתמש במנעול הגה פיזי (מוט), ולהתקין מנעול לשקע החיבור למערכת הדיאגנוסטיקה או מערכת מעקב וידאו מחוץ לבית, כדי לצלם גנבים אם הם מגיעים. בנוסף, יעצה המשטרה לבעלי רכבים לחפש עליהם לפני יציאה מחניון ציבורי את התגיות הקטנטנות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה