דיגיטל וטק

סערה בממשלה: חוק הצנזורה של סער עבר, הרשת גועשת

ביקורת חריפה של איגוד האינטרנט הישראלי להצעת החוק לצנזור תכנים ברשתות: "צנזורה שלטונית ורמת חודרנות שאינה קיימת באף מדינה אחרת בעולם הדמוקרטי", גם יו"ר האופוזיציה תקף, ושר המשפטים השיב אש: "ביבי תשתה מים קרים"
מערכת ice |  15
בנימין נתניהו, גדעון סער (צילום pexels, פלאש 90/ יונתן זינדל , Pixabay)
ביקורת חריפה מימין וברשתות נגד החלטת ועדת השרים לחקיקה שאישרה היום (שני) פה אחד את הצעתו של שר המשפטים גדעון סער לחקיקה למניעת הסתה ברשתות החברתיות. בכך יוכלו בתי משפט מחוזיים להורות לחברות התוכן והרשתות החברתיות להסיר תכנים.
האתרים והרשתות החברתיות עליהם יחול החוק הינם: גוגל, פייסבוק, טוויטר וטיקטוק. על פי נוסח החוק, שופט יוכל לדרוש להסיר מאותן רשתות תכנים אם הם מהווים עבירה פלילית או מייצרים חשש לפגיעה בביטחונו של אדם, ביטחון המדינה או ביטחון הציבור.
 
במהלך הדיון בוועדת השרים, הובהר כי זו אינה הצעת חוק חדשה, אלא דומה להצעת החוק הממשלתית שכבר אושרה בקריאה ראשונה בכנסת כבר ב-2017 ואשר אושרה בוועדת חוקה חוק ומשפט. כך, במהלך הדיון שאתה שרת האנרגיה, קארין אלהרר, מה ההבדל בין הצעת החוק שעוברת עכשיו לזו הקודמת "על מה הרעש? לא הבנתי את האירוע?", תמהה. ועל כך השיב שר המשפטים סער כי באוסטרליה חוקקו חוקים אפילו יותר מרחיקי לכת, וכך גם באנגליה: "מה שאנחנו עושים פה יושב על הצעה המקורית ושינויים מסוימים שהוכנסו בוועדת החוקה". שר המשפטים הוסיף: "המציאות הטכנולוגית מקדימה את הרגולציה בכל מה שקשור להתמודדות עם סכנות ברשת. מדינות מערביות כמו אוסטרליה וגרמניה חוקקו כבר חוקים בנושא ובכך צימצמו את הפער".
יש לציין כי שרת הקליטה פנינה תמנו שטה ביקשה גם להוסיף בחוק גם את הפוסטים המבקרים את רשויות אכיפת החוק, וכי יחידת הסייבר של משרד המשפטים חסמה פוסטים רבים במהלך ההפגנות של בני העדה האתיופית. לדבריה, יש להתנות את הגבלת או הסרת הפוסטים בצו שופט. 
יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, ביקר בחריפות את החוק: "הדמוקרטיה הישראלית בסכנה. גדעון סער העביר היום בועדת השרים לחקיקה את החוק האיראני לצנזור הרשתות החברתיות בישראל. במקביל הוא מקדם חוק שיאפשר חיפוש בבתי אזרחים בלי צו שופט, וחוק לפסילת מועמדים לראשות הממשלה. שתפו והצטרפו אליי למחאה ומאבק נגד סתימת פיות והריסת הדמוקרטיה!".
חבר הכנסת יואב קיש הוסיף: "המחאה שלהם שגויה ואני לא תומך במתנגדי חיסונים. הדמוקרטיה חשובה לי יותר. למשטרה אסור לנהוג כך כנגד מפגינים לא אלימים. נכון זה כבר לא ביבי אז התקשורת בוחרת להתעלם מזה. השלב הבא של הממשלה זה צנזור הרשתות ואפילו לא נדע שזה קרה. בממשלה הזו הדמוקרטיה הישראלית בסכנה".
באיגוד האינטרנט תקפו את החוק בחריפות: "הצעת חוק הפייסבוק שאושרה הבוקר פותחת פתח מהותי ופרוצודלי לצנזורה שלטונית. הצעת החוק מאפשרת להסיר תכנים גם מאתרי תוכן ממוסדים, כמו עיתונים ישראלים וזרים, ברמת חודרנות שאינה קיימת באף מדינה אחרת בעולם הדמוקרטי".
בועז גולן תקף גם הוא: "חוק הצנזורה של סער הוא הדבילי ביותר שנולד כאן. כל תוכן שיוסר יקבל תפוצה גדולה פי כמה, מאחר וכלי התקשורת ידווחו מה הוסר ויציגו את הפוסט המקורי - מה שיחשוף אותו בפני כל. לא ניתן בשום חוק למנוע דיווח חדשותי כזה".
שר המשפטים גדעון סער הגיב למתקפה: "ביבי, תשתה מים קרים. זה אותו חוק שהממשלה שלך העבירה בכנסת ה-20 עד שהתחרטת, רגע לפני אישורו בקריאה שניה ושלישית. כולם יודעים שאתה מגן על עבריינות ועל הסתה ברשתות ולא על הדמוקרטיה. במדינות מערביות ומתקדמות כבר חוקקו הסדרים בנושא. אנחנו נחוקק את החוק הזה ונגן על הציבור".
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    נפתלי בניטו מוסליני מוחק הדמוקרטיות
    משה 01/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה וסער אפסים וכך כל הממשלה המחורבנט הזאת
    סגור
  • 11.
    סער תם זמנחה
    אנונמי 01/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סער תם זמנה בחירות הבאות אתה לא עובר את אחוז החסימה את הכנסת תראה דרך מסך הטלביזיה מחקים לבחירות לא לשמוע ולא לראות אותך מי שצריך לשתות מים קרים זה אתה בלחץ לפי הסקרים אתה מגושש קולות מלפיד ומנסור עבס מהימין אן לך יותר קולות נגמרו
    סגור
  • 10.
    חוק מצויין
    בינימין 01/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ברור שצריך כזה חוק. דמוקטיה זו לא הסתה. חופש בדיבור קיים וימשיך. רק המסיתים יצטרכו להיזהר
    סגור
  • ומי קובע מיהו מסית?
    משה 01/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השאלה באיזה צד פוליטי אתה נמצא, הצד השני תמיד יישמע מסית
    סגור
  • 9.
    בחסות הקורונה הפכנו לטכנוקרטיה פאשיסטית (ל"ת)
    אפוי 01/2022/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    חוק סער
    אוראל 01/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 2
    זהו. הסתיימה ישראל הדמוקרטית. היא דמו-דמוקרטיה, התיימרות ללא ביסוס, ישראל נכנסת לעידן הפאשיסטי המסוכן של ההיטלריזם. מקום נכבד לכל הדיעות. כל הכבוד סער ושכמותו.
    סגור
  • 7.
    חוקים
    יניב קקישטיין 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני עובר לסער ביבי משתולל ומתפטל ומראה את זה. חייבים להוריד את חולי נפש מהתכנים והאתרים. כמו ויותר מאוסטרליה גרמניה ועוד. אם מישהו מקנא באחר שילך לרופא נפש. ולא יגרום לחעסולים כמו במגזר הערבי. ששם תלכלך על אחר תקבל כדור בראש. השכן מפריע לך תעבור דירה. בתי המשפט בארץ תפוקה של נווה שתמורת סקס שם שופטים. המבול בדרך.
    סגור
  • 6.
    ביבי מזיע - והוא בהחלט יודע למה
    ארויה 12/2021/27
    הגב לתגובה זו
    3 3
    מבחינתו להיות בלי האפשרות לזרוע הסתה ברשתות, זה כמו להיות ראש ממשלה בלי יכולת לקבל מתנות מטייקונים.
    סגור
  • 5.
    רק טלגרם
    בן 12/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לעבור מיידית לטלגרם לא מסובך
    סגור
  • 4.
    ביבי בפאניקה. עכשו יהיה קשה לביביסטים להסית ולאיים.
    ימני שפוי 12/2021/27
    הגב לתגובה זו
    5 2
    ביבי בפאניקה. מעודד הסתה נגד כל אחד, אפילו ממפלגתו, שלא מלקק לו...בושה
    סגור
  • זה לא רק ביביסטים
    יניב המגניב 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה העם שלנו התדרדרנו. לאסור כל ליכלוך על אחר. . מפריע לך תן גז אנחנו ארץ של גנבים ורמאים ושודדים כולם. שלא תבינו ביבי ראש ממשלה מצויין הביא את המדינה כלכלית לעילית אבל איבדנו את ההומניות. חזרנו ל12 השבטים ויוסף
    סגור
  • 3.
    ביבי מנסה לצנזר את ניר ברקת ואחרי זה מייבב על אחרים?
    אמיל גנות 12/2021/27
    הגב לתגובה זו
    10 3
    תופר לניר ברקת חוק אישי שמשנה את כללי המשחק תוך כדי משחק ואחרי זה מתבכיין על אחרים. לך כבר הביתה, יה צבוע. רואים לך הכל.
    סגור
  • 2.
    מתי מסתיימת הקדנציה של השר המיותר הזה?
    שלום 12/2021/27
    הגב לתגובה זו
    4 6
    סער לך תעשה לביתך ותקח איך את גאולה מהפריים טיים.
    סגור
  • 1.
    מדמוקרטיה הפכנו לדידקטורה, תודה לשמאל הקיצוני
    עמיר 12/2021/27
    הגב לתגובה זו
    4 7
    שמאל יקר אנא זכרו את מעשיכם, כאשר הימין ידרוס אותכם, ותתחילו לילל, ולעלות עתירות לבג"צ.
    סגור
  • לא נהפכנו
    יניב המגניב 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו כבר עם שורשים כאלה. תכתוב בפסבוק הבן שלי חתיך ונחמד 50 יגיבו הוא מסריח וכדומה. זאת דמגוגיה זאת לא דמוקרטיה
    סגור